Norsk läsk

Meduzalands gastronomiska avdelning
Post Reply
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Norsk läsk

Post by 2meterhansson »

Var till Norge med jobbet förra veckan, då köpte jag en hel kartong med "Champagne brus" väldigt god läsk, det är en blandning av trocadero, champis och pommac fast lite sötare och mer fruktsmak, det finns mig veterligen ingen läsk här med samma smak.
Last edited by 2meterhansson on 16 Oct 2007, 13:39, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Norsk läsk

Post by wiking »

Jag tycker inte det är någon höjdare faktiskt.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Norsk läsk

Post by uy »

Ja Villa champangebrus är nog en av de godaste läsksorterna som finns. Men jag är inte i Norge så ofta, så det var ett tag sedan jag drack den nu.
Skitarna ska va' lika långa i år
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Norsk läsk

Post by gammalhardrockare »

När det gäller läsk så är Norge ett U-land, som i allt annat faktiskt.
Det enda de har är den där jävla apelsinläsken, SOLO eller va fan den heter. Rena skiten och smakar som kolsyrad apelsinsaft.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Norsk läsk

Post by rex »

GammalHardrockare wrote:När det gäller läsk så är Norge ett U-land, som i allt annat faktiskt.
Verkar faktiskt så ja.....har ni smakat ICA:s egna läsk? Totalt smaklös alla sorter och den är Norsk.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Norsk läsk

Post by ozzman »

rex wrote:Verkar faktiskt så ja.....har ni smakat ICA:s egna läsk? Totalt smaklös alla sorter och den är Norsk.
Inte ens ungarna tycker om den och de brukar dricka vad fan som helst bara det innehåller tillräckligt mycket socker.
Nej, tacka vet jag Coca-cola companys produkter, det är grejer det.
Norsk läsk? kolsyrat sältran antar jag
Last edited by ozzman on 17 Oct 2007, 23:26, edited 1 time in total.
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Norsk läsk

Post by 2meterhansson »

Nu behöver man ju inte dömma ut allt, bara för att ni druckit ICA:a läsk, som råkar vara tillverkad i Norge. Nej champagne brus är gott, och tillverkat av Ringnes, som för övrigt gör väldigt god öl.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Norsk läsk

Post by ozzman »

2meterhansson wrote:Nu behöver man ju inte dömma ut allt, bara för att ni druckit ICA:a läsk, som råkar vara tillverkad i Norge.
Jo det behöver man.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Norsk läsk

Post by Jungbacka Erik »

Har inte smakat norsk läsk men då vi ganska ofta i min barndom besökte Sverige köpte vi alltid sockerdricka. Kanske inte så exotiskt för er men skitgott för en liten finländare Image
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Norsk läsk

Post by E-M »

Har ni inte sockerdricka i Finlad, Jungis?
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Norsk läsk

Post by ozzman »

Jungbacka Erik wrote:Har inte smakat norsk läsk men då vi ganska ofta i min barndom besökte Sverige köpte vi alltid sockerdricka. Kanske inte så exotiskt för er men skitgott för en liten finländare Image
Svensk läsk håller enligt mej mycket hög klass.
Svensk läskflora innehåller ju sådana klassiker som Pommac, Trocadero, hallonsoda, fruktsoda och päronsoda bl.a. Mums!

Det är annat än norsk torskebrus eller vad nu sälmördarna dricker.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Norsk läsk

Post by Jungbacka Erik »

E-M wrote:Har ni inte sockerdricka i Finlad, Jungis?
Nej tyvärr Image Finns inte så mycket utländsk läsk i butikshyllorna och ingen motsvarande finsk läsk heller.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Norsk läsk

Post by rex »

Jungbacka Erik wrote:Nej tyvärr Image Finns inte så mycket utländsk läsk i butikshyllorna och ingen motsvarande finsk läsk heller.
Nä,det stämmer nog bannemig tyckte det var magert utbud när vi var över,dyrt som skam var det också.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Norsk läsk

Post by gammalhardrockare »

Bästa läskutbudet i Europa har Tyskland. Finns minst tjugo olika märken av varje sort.
Sämst tror jag Norge har, finns knappt någonting. Finland är inte heller någon höjdare. Frankrike hade jävligt dåligt utbud av i stort sett allting och jag var i flera stora köpcentrum.
Spanien var sådär.
Sverige har förbluffande stort sortiment av det mesta, slår tyskarna gör vi dock inte. Tyskland är Europas USA när det gäller prylar och konsumtion. Sådant gillar vi!
pelle
Helgfyllo
Posts: 132
Joined: 01 Dec 2006, 21:20
Location: USA

Norsk läsk

Post by pelle »

Sent 80 tal...mopedfard till Flisa for att handla norskpilsner...Vagade inte stanna vid langflons granshandel for dom kande mormor...
Kopte hela ryggsacken full med rignes och lysholmer...och alltd 2 stora flaskor champagne brus..
Fan..maste vara 15 ar sen jag var over till norge..ett maste pa listan for 2008
Post Reply