Om sömnproblem, snuff, trådrubriker och tianlotten

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Om sömnproblem, snuff, trådrubriker och tianlotten

Post by Långis »

Jag ville så gärna ha med ordet snuff i rubriken, men kan nog inte slänga in det på nåt vettigt ställe i texten utan att förstöra mitt i övrigt fantastiska upplägg, så jag säger det bara rakt ut här i början: Jag har precis fått en dosa luktsnus, snuff. Nostalgi Image

Igår kväll hade jag problem att somna. Det är visserligen inte första gången, men anledningen till mina problem var sannerligen ovanliga. Det började som en helt vanlig fundering om vad för kul jag skulle hitta på imorgon (läs idag). Efter att ha legat och funderat på detta i en timme blev jag en aning irriterad. Jag kunde helt enkelt inte bli av med tanken, den vägrade överge mig. Nästa timme tillbringade jag med att försöka få bort tanken ut mitt huvud, något som irriterade mig än mer eftersom denna tanke inte heller gick att ignorera. Sen fick jag snilleblixten att om jag intensivt koncentrerade mig på något väldigt intressant så skulle de två tidigare tankarna helt försvinna. Jag började därför planera en tråd med rubriken "Om sömnproblem, snuff, trådrubtiker". Detta var synnerligen intressant och under nästa timme försökte jag formulera en inledning, men fick problem med att placera mitt Snuff på ett estetiskt och grammatiskt tilltalande sätt. Efter att ha löst detta ägnades nästa timme till att i mitt huvud skapa mittendelen (den ni läser just nu) och slutet på tråden (den som snart komma skall). Detta gick jättebra och efter någon timme somnade jag utmattad och nöjd med min bedrift.

I morse klockan 6:30 ringde min väckarklocka. Jag blev heligt förbannad. I mina drömmar hade jag precis vunnit högsta vinsten på en tian-lott (antagligen inspirerad av en tråd på detta forum). Jag ville genast somna om så att jag kunde hämta ut min vinst, men detta var totalt omöjligt. Jag beslöt mig därför för att som en hyllning till min just förlorade miljonvinst inkludera även tianlotten i min tidigare så välplanerade trådrubrik.

Nu kommer så slutet på tråden. Tyvärr hann jag somna innan den var helt färdigplanerad så även denna får bli en nödlösning. En smiley: Image
Nu går jag o lägger mig igen...
Last edited by Långis on 07 Feb 2005, 13:53, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Om sömnproblem, snuff, trådrubriker och tianlotten

Post by gammalhardrockare »

Hm... Om jag inte kan somna så brukar jag ligga och fantisera och tänka på trevliga saker, ofta hämnd, dvs jag får chansen att hämnas på gamla antagonister på de mest utstuderade sätt. Image
Jag blir t ex oerhört rik, köper företaget där den gamla översittaren jobbar, kallar upp honom till kontoret och ger honom sparken. Anklagar honom för stöld på arbetsplats och gör det därför omöjligt för honom att få anställning någon annanstans. Image Image Sedan så ser jag framför mig hur hans fru lämnar honom, han blir av med sin bostad, blir uteliggare och socialfall. Kul!

Man kan också ligga och tänka ut små noveller och liknande, kan fungera ibland.

Ligga och tänka på gamla sexmöten med f.d. flickvänner kan också vara trevligt, alternativt kan man ligga och fantisera om kvinnor man skulle vilja ha sex med, gamla utvikningsbrudar, porrstjärnor m.m. Risken finns dock att man till slut ligger där med tidernas ståkuk och då är sömnen jävligt långt borta.

Bästa metoden är dock att gå upp och vräka i sig mat. Då somnar man garanterat.

Öh... Var det sömnproblem tråden handlade om förresten?

rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Om sömnproblem, snuff, trådrubriker och tianlotten

Post by rex »

Spekpanna:

Var får man tag i Luktsnus och hur är det att använda?
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Om sömnproblem, snuff, trådrubriker och tianlotten

Post by Långis »

rex wrote:Spekpanna:

Var får man tag i Luktsnus och hur är det att använda?
jag vet faktiskt inte riktigt... Dosan jag har fick jag av en kille som köpt den i Norge. Ska dock gå att betälla från internet, men jag har ingen adress för tillfället.. tänkte beställa en låda när andan faller på...
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Om sömnproblem, snuff, trådrubriker och tianlotten

Post by gammalhardrockare »

Men vad har man luktsnus till? Är det för att få uppleva den rent fantastiska och himlastormande känslan av att nysa eller vad Image
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Om sömnproblem, snuff, trådrubriker och tianlotten

Post by rex »

GammalHardrockare wrote:Men vad har man luktsnus till? Är det för att få uppleva den rent fantastiska och himlastormande känslan av att nysa eller vad Image
Bra fråga? Hur hinner man tillgodogöra sig Nikotinet,nyser man inte ut det?
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Om sömnproblem, snuff, trådrubriker och tianlotten

Post by Långis »

rex wrote:Bra fråga? Hur hinner man tillgodogöra sig Nikotinet,nyser man inte ut det?
När man har provat ett par gånger e slemhinnorna så förintade att man tappat känseln totalt i näsgången... Det går alltså alldels utmärkt
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Om sömnproblem, snuff, trådrubriker och tianlotten

Post by uy »

Vad hat luktsnus med sömnproblem att göra?
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply