Tunnhårig?

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Tunnhårig?

Post by rex »

on 02/08/2005 at 00:45:34, hellboy wrote:rocker: nej det är bara småglin som har hockeyfrilla nu för tiden.
jag har redan upplevt 80-talet. [/quote]

Det var väl knappt det Image Din valp...
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Tunnhårig?

Post by ozzman »

on 02/08/2005 at 00:45:34, hellboy wrote:jag har redan upplevt 80-talet. [/quote]

Ja, i en barnvagn.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Tunnhårig?

Post by rex »

on 02/08/2005 at 11:39:12, ozzman wrote:Ja, i en barnvagn. [/quote]

Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Tunnhårig?

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:
Håret har jag kvar men det är ack så grått
Grått hår är ju ascoolt!
När jag låter mitt tunna hår växa ut så har jag upptäckt att ungefär vart tredje hårstrå och framför allt det som jag har i pannan har blivit grått. Undrar när det hände?
Hade jag haft tjockt hår så hade jag gått omkring på stan och svängt med min gråa kalufs med stolthet!
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Tunnhårig?

Post by ozzman »

Rockarn:

Idag har jag inga problem alls med det gråa håret.
Det var värre i 18-års åldern när det började, då var det lite jobbigt och jag funderade faktiskt mer än en gång på att färga håret.
Det är inte förän dom sista 2-3 åren som även tjocklek och hårfäste börjat ändra sej, men det får vara hur fan det vill med det, jag orkar inte bry mej.

gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Tunnhårig?

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Jo det är väl så, när man blir äldre så får man viktigare saker att oroa sig för än hår, utseende och liknande. Åldern gör oss alla till jämlikar, vi blir lika fula allihop! Image

Det här trodde jag aldrig att jag skulle skriva men jag har nog aldrig känt mig så fri som idag, dvs jag skiter i vad folk tycker och tänker, jag går i vilka kläder jag vill, jag gör vad jag vill, jag har vilka intressen jag vill osv. Jag ser helt enkelt inte livet som en popularitetstävling, det är inte viktigt vad andra människor tycker och tänker om mig. Det är viktigare att jag själv har kul!
Jag har nog aldrig varit så barnslig som jag är idag.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Tunnhårig?

Post by ozzman »

on 02/08/2005 at 15:34:18, GammalHardrockare wrote:Ozzman:

Jo det är väl så, när man blir äldre så får man viktigare saker att oroa sig för än hår, utseende och liknande. Åldern gör oss alla till jämlikar, vi blir lika fula allihop! Image

Det här trodde jag aldrig att jag skulle skriva men jag har nog aldrig känt mig så fri som idag, dvs jag skiter i vad folk tycker och tänker, jag går i vilka kläder jag vill, jag gör vad jag vill, jag har vilka intressen jag vill osv. Jag ser helt enkelt inte livet som en popularitetstävling, det är inte viktigt vad andra människor tycker och tänker om mig. Det är viktigare att jag själv har kul!
Jag har nog aldrig varit så barnslig som jag är idag. [/quote]

Jag försöker väl hålla mej hel och ren och något så när välklädd, men sådant som naturen ställer till med (kulmage, tunnhårighet etc.) det skiter jag extremt löst i.
Är det guds mening att allt skall dra sej sakta söderut utom hårfästet som går åt rakt motsatt håll så är det inte mycket mening att bråka om det. Gilla läget helt enkelt och inse att livserfarenheten och minnena kan i alla fall ingen jävel ta ifrån en.
Last edited by ozzman on 08 Feb 2005, 15:42, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Tunnhårig?

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Precis! Jag träffar ibland två småflickor i arton-nittonårsåldern (Nej, det är inget snuskigt! Det finns andra förklaringar) och jag är inte ett dugg avis på dem. Ibland så sitter de och lyssnar på gamla hederliga åttiotalshits och då brukar jag säga: "Jag var fan i mig med då!"
På sätt och vis så hade man en jävla tur, man var "utvald", man fick vara med om mänsklighetens och civilisationens absoluta topp. Så bra har människan aldrig haft det och hon kommer heller aldrig att få det så bra igen, inte någonstans. Det är alla samhällsvetare och proffessorer överrens om.

Så man har haft en jävla tur!
Post Reply