Obehagliga ord och ord man bara hatar!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Obehagliga ord och ord man bara hatar!

Post by Eddie »

Hörde om en kille som började namedroppa tjejer från sin telefonlista på mobilen när han höll på att förlora en diskussion. Och tack vare alla tjejer så tyckte han då att han vann diskussionen. Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Obehagliga ord och ord man bara hatar!

Post by uy »

on 02/08/2005 at 04:42:09, Eddie wrote:Hörde om en kille som började namedroppa tjejer från sin telefonlista på mobilen när han höll på att förlora en diskussion. Och tack vare alla tjejer så tyckte han då att han vann diskussionen. Image [/quote]

Hur gjorde han då? Hur gick det till?
Last edited by uy on 08 Feb 2005, 19:29, edited 1 time in total.
Skitarna ska va' lika långa i år
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Obehagliga ord och ord man bara hatar!

Post by Eddie »

uy:

Skulle gissa att han först fiskar upp sin telefon från fickan, därefter så låser han upp knapplåset. När detta är gjort så tar han fram den så kallade telefonboken. Nu börjar han förmodligen att trycka på nerknappen eller uppknappen för att bläddra igenom hela listan i bokstavsordning. När han ser ett namn på en tjej så säger han det namnet, sen så fortsätter han så kanske igenom hela listan, eller kanske bara halva. När proceduren är klar så stänger han ner telefonboken och låser knapplåset igen. Slutligen avslutar han ritualen med att stoppa ner telfonen i fickan och därefter le brett och känna sig stolt för att ha vunnit diskussionen.

På något liknande sätt tror jag det går till, eftersom jag inte personligen känner killen så vet jag inte exakt. Men han bor i Kalmar om det förklarar någonting kanske.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Obehagliga ord och ord man bara hatar!

Post by uy »

Nej, jag menade hur han kunde använda det för att vinna en diskution.
Skitarna ska va' lika långa i år
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Obehagliga ord och ord man bara hatar!

Post by Jungbacka Erik »

on 02/08/2005 at 03:07:39, LumberJack wrote:Här har du en ganska bra förklaring på detta uttryck:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Namedroppa

Du vet när någon säger: "- Det var när jag, Eddie Meduza och John Norum krökade tillsammans på den lilla bypizzerian utanför Mensträsk. Jävligt sköna snubbar och vi är hur tighta som helst sedan den dagen." Fast i verkligheten var snubben bara in och hämta sin hempizza och personerna i fråga satt och åt där, men han försöker ändå leva på det (icke) inträffade... [/quote]Aha. Man kanske kan säga att kärringen i låten "willy" börjar namedroppa för att övertyga sin man att hon inte har knullat med Willy.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Obehagliga ord och ord man bara hatar!

Post by uy »

on 02/09/2005 at 22:11:04, Jungbacka Erik wrote:Aha. Man kanske kan säga att kärringen i låten "willy" börjar namedroppa för att övertyga sin man att hon inte har knullat med Willy. [/quote]

Vilket fult ord, egentligen. Om man gjorde om det lite mer svenskt. Namndroppa, kanske?
Skitarna ska va' lika långa i år
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Obehagliga ord och ord man bara hatar!

Post by lumberjack »

on 02/07/2005 at 23:17:48, GammalHardrockare wrote:Kan hända men jag sitter och kollar på Club Goa samtidigt som jag sitter och skriver och då blir det lite splittrat. [/quote]
Jugge Nohall for president!

Nalles show, det var en dokusåpa med stil och klass det. Mer sånt, mindre skit.
Last edited by lumberjack on 09 Feb 2005, 22:31, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Obehagliga ord och ord man bara hatar!

Post by gammalhardrockare »

Lumberjack:

Den där Jugge har jag aldrig hört talas om förut, är det någon slags lokalkändis långt där borta i stockholmsobyggderna eller något?
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Obehagliga ord och ord man bara hatar!

Post by lumberjack »

Han är tydligen vara någon sorts ljudkille utan någon som helst tillstymmelse till självkritik. Tjommen dök upp i Nalles Show som gick på 5:an för några år sedan. Missade du den kanonserien? Något mellanting mellan dokusåpa, komedi och dokumentär. Men om han är känd i 08Imagemrådet får nog herr Ozzman ge svar på.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Obehagliga ord och ord man bara hatar!

Post by ozzman »

Nalles show har jag något svagt minne av tror jag men jag kan inte minnas något om några personer i serien.
Den där Jugge har jag aldrig hört talas om men det behöver inte betyda att han inte kan vara nån lokalkändis i stureplans- eller mediakretsar.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Obehagliga ord och ord man bara hatar!

Post by gammalhardrockare »

Lumberjack:
Tjommen dök upp i Nalles Show som gick på 5:an för några år sedan. Missade du den kanonserien?
Ja, det gjorde jag tydligen. Jag vet inte ens vem den där Nalle är?
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Obehagliga ord och ord man bara hatar!

Post by Långis »

on 02/10/2005 at 11:48:11, GammalHardrockare wrote:Ja, det gjorde jag tydligen. Jag vet inte ens vem den där Nalle är? [/quote]

oh, var glad för det... han e obehaglig
Post Reply