Andra kan dom

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Andra kan dom

Post by ozzman »

Så här gör man med frisläppta kräk i USA

http://www.expressen.se/nyheter/1.10988 ... lingen-bor

I Sverige får de väl ny identitet och flyttbidrag, kanske toppat med en praktikplats på ett dagis.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Andra kan dom

Post by rex »

COOLT! Jag säger ju det,USA!
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Andra kan dom

Post by ozzman »

rex wrote:COOLT! Jag säger ju det,USA!
Efter att ha pratat en del med en ingenjör som jobbar hos en leverantör i San Jose om hur det är i USA så är jag böjd att hålla med.
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Andra kan dom

Post by lumberjack »

Jag är mer tveksam. Det luktar pöbelmetalitet. Kemisk kastrering är ett bättre sätt.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Andra kan dom

Post by rex »

Att vi fostrar varandra är grunden till allt mänskligt beteende. Det tycker jag inte är fel,sedan kanske han inte skall behöva ha skyltar på huset hela livet?
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Andra kan dom

Post by lumberjack »

Visst, för hård brännmärkning kommer bara innebära att vi måste föda asen livet ut.

wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Andra kan dom

Post by wiking »

Riktiga tag, här i Sverige daltas det ju bara med asen.
Han ska vara glad att han bara får skyltar på bilen och huset, för han förtjänar ju ha ett nackskott.
Det var ett reportage om en sjuk gubbe som tyckte att han suttit inlåst för länge, pedo reportrarna på Aftonbladet får det som vanligt till att det är synd om aset.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Andra kan dom

Post by ozzman »

LumberJack wrote:Visst, för hård brännmärkning kommer bara innebära att vi måste föda asen livet ut.
Jag såg nu dessutom det här i Expressen.
http://www.expressen.se/nyheter/1.11007 ... -sin-pappa

Jag vill hävda att personer som kräket i min första länk och aset i den andra skall avlivas och egentligen inte som du säjer, leva resten av sitt liv som brännmärkta.
Avlivningen skall inte ske med tanke på straff, hämnd eller något liknande utan det skall ses som ett sätt att ta bort sjuka delar av samhällskroppen.
Man kan jämföra med att klippa bort en död gren på sitt äppelträd. Den döda grenen kommer aldrig att tillföra något värdefullt öht och om den får vara kvar så kan den ruttna grenen dessutom sprida sin röta till andra friska grenar.
Att ta bort pedofiler, mördare, hustrumisshandlare är alltså bara en fråga om samhällshygien och förebyggande underhåll.

Men tills samhället intar den hållningen i sådana sanitära frågor så skulle i alla fall brännmärkning göra att livet för personen i fråga torde bli ganska otrevligt och dessutom vet jag vad jag skall skyddda mitt barn ifrån.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Andra kan dom

Post by wiking »

I USA sätter dom skyltar på pedofiler för att varna andra, i Sverige gör dom så här http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2140352.ab
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Andra kan dom

Post by E-M »

wiking wrote:I USA sätter dom skyltar på pedofiler för att varna andra, i Sverige gör dom så här http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2140352.ab
Undra hur fan de har tänkt Image En man är villig att ta hand om flickan, flickan har sagt att hon vill ha han som fosterpappa. Ändå så ska hennes psyksjuka far som har sexuellt utnyttjat henne få vårdnaden. Man tror inte det är sant. Fyfan!
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Andra kan dom

Post by ozzman »

E-M wrote:Undra hur fan de har tänkt Image En man är villig att ta hand om flickan, flickan har sagt att hon vill ha han som fosterpappa. Ändå så ska hennes psyksjuka far som har sexuellt utnyttjat henne få vårdnaden. Man tror inte det är sant. Fyfan!
Enligt hennes advokat så skulle det här besultet inte ändra något egentligen, hon kommer fortfarande att bo hos sin fosterfar och dessutom är hon myndig om ett Ŋ år och behöver då inte ha något med sin "pappa" att göra öht.

Men beslutet som sådant riktigt äckligt i alla fall.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Andra kan dom

Post by wiking »

Tydligen så kan han bli fri redan på tisdag.
Han själv säger att han inte vill ha vårdnaden. Ett nackskott skulle sitta fint. Och då inte bara på han.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Andra kan dom

Post by ozzman »

wiking wrote:Tydligen så kan han bli fri redan på tisdag.
Han själv säger att han inte vill ha vårdnaden. Ett nackskott skulle sitta fint. Och då inte bara på han.
Nej, de kunde ta socialnämnden också när de ändå är i farten.
swex
Glad amatör
Posts: 26
Joined: 07 Apr 2007, 16:54

Andra kan dom

Post by swex »

Josey Wales wrote:Jag vill hävda att personer som kräket i min första länk och aset i den andra skall avlivas och egentligen inte som du säjer, leva resten av sitt liv som brännmärkta.
Avlivningen skall inte ske med tanke på straff, hämnd eller något liknande utan det skall ses som ett sätt att ta bort sjuka delar av samhällskroppen.
Man kan jämföra med att klippa bort en död gren på sitt äppelträd. Den döda grenen kommer aldrig att tillföra något värdefullt öht och om den får vara kvar så kan den ruttna grenen dessutom sprida sin röta till andra friska grenar.
Att ta bort pedofiler, mördare, hustrumisshandlare är alltså bara en fråga om samhällshygien och förebyggande underhåll.
Instämmer till fullo!
Post Reply