Efterlyses: Nick Knatterton

Filmer och Tv-program diskuteras här
Post Reply
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Efterlyses: Nick Knatterton

Post by overkill »

Just det, nån som minns den tecknade mästerdetektiven? påminner lite om Inspektor Gadget, fast ca 100 gånger bättre i mitt tycke.

Den sändes på tv på 80-talet (och/eller tidigt 90). Ska finnas utgiven på video och dvd men verkar inte finnas nån stans. Verkar vara utgången. Fanns ett ex av videon på tradera nyligen som gick för 250 kr men givetvis missade man den auktionen. Har hittat på t.ex Youtube men då bara med tysk eller finsk dubbning.
Söker den svenska versionen som även gick på tv med svenskt tal.

Nån annan som minns serien i fråga?
Den var ganska udda får man säga. Han har jämt på sig en grönrutig kavaj och har stor haka. Väldigt smart och tog sig ur alla möjliga och omöjliga situationer, ofta med hjälp av tekniska hjälpmedel.
Om nån har nått med Nick på köpkassett, inspelat från TV, DVD eller digitalt på annat sätt, hör av er!
Vill bara ha med svenskt tal dock. Serien är för övrigt tysk från början. Papper, skyltar och liknande är skrivet på tyska i serien. Vet dock inte hur många avsnitt som finns egentligen, men minst ett 10-tal, vad jag minns. Antagligen fler.

Smakprov på Youtube (ringer det nån klocka?):
http://www.youtube.com/results?search_q ... arch_type=
Last edited by overkill on 01 Apr 2008, 23:47, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Efterlyses: Nick Knatterton

Post by overkill »

Finns här ingen annan som minns serien?

Jag tror den kan ha gått i 3:an, 5:an eller liknande. Vi hade bara kanal 1,2 & 4 när jag var liten och där gick den inte, vad jag minns i alla fall.
Såg serien hemma hos en kompis och han hade även ett inspelat band med serien.
Jag minns den som ganska rolig & underhållande, men på ett annorlunda sätt.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Efterlyses: Nick Knatterton

Post by wiking »

Då kan du ju bara kopiera den av din kompis Image
Post Reply