'ALLO 'ALLO

Filmer och Tv-program diskuteras här
Post Reply
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

'ALLO 'ALLO

Post by Jungbacka Erik »

Fick en ny kanal nyligen och på den visas 'ALLO 'ALLO, eller 'Emliga armén som jag vill minnas att den hette på svenska. Hade glömt vilken jävla bra serie det var och den håller än. Måste nog skaffa DVD-boxarna med serien Image
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

'ALLO 'ALLO

Post by rex »

Jaså,den gillade du....då måste vi vara varandras diametrala motsats vad gäller humor Image Maken till tramsserie har väl sällan sett dagens ljus,men som sagt,smaken är olika Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

'ALLO 'ALLO

Post by ozzman »

Visst har den sina poänger men eftersom den gick i repris på eftermiddagarna när jag var arbetslös 2004 så vet jag att den kan bli ganska trälig i längden. Särskilt de senare avsnitten efter att de bytt ut flera av skådespelarna.

Men jämfört med mycket av dagens bröte så är den helt ok.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

'ALLO 'ALLO

Post by uy »

Den serien vill jag minnas att jag och mina kusiner såg på Tv när vi var i Norge för en massa år sedan. Men jag dock inte vad serien handlade om, men jag har för mig att det var em norsk serie, eller hur?
Skitarna ska va' lika långa i år
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

'ALLO 'ALLO

Post by wiking »

Nej det är en engelsk serie. Det är en svensk skådespelare med, Boström har jag för mig att han heter.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

'ALLO 'ALLO

Post by uy »

Jaha, på så vis. Då kanske det var så att serien hade norsk text, så det var därför jag minns serien som norsk.
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply