Dahlberg från Fixativ

Diskutera Eddies sketcher här, eller skriv en egen
Post Reply
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Dahlberg från Fixativ

Post by overkill »

Eddie gjorde ju 2 ganska lika sketcher som handlar om att han ska uppfylla löfterna i annonserna.
Den första på Luftkaffe nr. 1, hans 2:a kassett från 1977, samt en på Dårarnas Julafton 1988.

Undrar just om dessa sketcher kom till av att han fick nån slags tillsägelse av tidningarna han annonserade i att man som annonsör ansvarar för att uppfylla det som står i annonsen. Eddie annonserade ju trots allt en hel del på 80-talet och där kanske var nån missnöjd kund eller bara nån som helt enkelt tyckte dom var för fräcka/opassande, som hörde av sig och klagade.

Jag tror aldrig vi får veta exakt hur det ligger till med den saken, men det är en intressant frågeställning.
2 bra sketcher är det också Image
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Dahlberg från Fixativ

Post by E-M »

Dahlberg är en av mina favoriter.

Brrakande julfest ...
Sluta hugg i väggen, sluta hugg i väggen!! Image Image Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Dahlberg från Fixativ

Post by uy »

Dahlberg (eller någon annan från Fixativ) är även med i sketchen "Roliga ljud" på Nr 3 del 2. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Dahlberg från Fixativ

Post by overkill »

Stämmer nog det. Eddie kunde göra låtar/sketcher av precis allting.
Med tanke på vad som brukade stå i hans annonser så hade han en del att leva upp till, vilket han väl också gjorde, tycker jag. Men jag misstänker att del kanske hörde av sig till tidningarna han annonserat i och klagat, och då har antagligen blaskan bara sagt att det är annonsören som svarar för det som står där - inte tidningen.
Förutom själva innehållet på banden kan det ju ha gällt försvunna leveranser, klagomål på ljudkvalitén osv.
Eller kanske mest troligt helt helt uteblivna varor. Errol stack ju som bekant till Timbuktu med alla pengar Image
Post Reply