Bästa texten?

Diskutera Eddie Meduzas texter
Eleganten
Glad amatör
Posts: 33
Joined: 02 May 2006, 15:20
Location: Färila

Bästa texten?

Post by Eleganten »

Svårt att säga vilken som är Eddies bästa text, det finns så många geniala... Just Like an Eagle och The man in the sky är nog hans bästa engelska texter. Termosen är genial på sitt sätt, Bara lite solsken och Ingen plockar en maskros har väldigt kloka texter, Feta fula dumma amerikaner är suverän den också...
Synd att Eddie är så tragiskt underskattad som låtskrivare Image
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Bästa texten?

Post by E-M »

Jo det är det som är så sorgligt, den mannen som enligt mig VERKLIGEN var en av Sveriges skickligaste kompositörer (möjligt att det är felstavat), musiker och låtskrivare. Anses som en som inte kunde skriva texter och musiken var enkel "bondrock".

Det är förjävligt, säger som en sa i en radiodokumentär om Eddie, som jag tycker var mycket bra sagt. Eddie kunde spela för bönder på bönders vis, och för de lärde på de lärdes vis.
Eleganten
Glad amatör
Posts: 33
Joined: 02 May 2006, 15:20
Location: Färila

Bästa texten?

Post by Eleganten »

Håller med. Jag tror att nästan alla skulle kunna tycka om Eddies musik, eller åtminstone delar av den, om dom gav den en chans. Jag har till exempel bränt flera skivor med Meduza till min mor som har uppskattats, och hon är en bit över femtio år. Kanske ska tillägga att jag sållat bort vissa låtar iofs... Image
Danne
Glad amatör
Posts: 10
Joined: 22 May 2007, 09:10
Location: överkalix

Bästa texten?

Post by Danne »

Jag tkr att den bästa texten är han skrivit är "Goin`back to oklahoma"
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Bästa texten?

Post by E-M »

Jo det är klart en av de bästa texterna.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Bästa texten?

Post by E-M »

Nu är det ju inte riktigt så den ska tolkas. Det kvittar ju vad det är för stad.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Bästa texten?

Post by E-M »

Ingen aning, fast du inser väl att alla låtar inte behöver handla om honom själv? I sådana fall så skulle han ha känt en runkande spårvagnschaufför i Göteborg Image Fast det kanske han gjorde – vem vet Image
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Bästa texten?

Post by 2meterhansson »

"Smegma på mitt ollon" har en väldigt tänkvärd text, det kan nog varje man bekräfta, hur det kan lukta när dom inte har tvättat bort flänsosten på någon dag Image
Last edited by 2meterhansson on 31 May 2007, 18:42, edited 1 time in total.
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Bästa texten?

Post by 2meterhansson »

on 05/31/2007 at 14:23:21, grr wrote:Du får ursäkta mig, men kukar är inte mitt största intresse... [/quote] grr: Det här gäller din egen kuk, och hygienen på den samma, om du nu inte har hört låten. Vill du att jag ska redogöra hur man sköter sin intim hygien eller??
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Bästa texten?

Post by 2meterhansson »

Vadå kukrelaterade orden, flänsost är ett annat ord för smegma, är det det du inte förstår eller vill du veta dom kemiska beteckningarna för alla olika substanser smegman innehåller eller vad är det frågan om.
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Bästa texten?

Post by 2meterhansson »

Okej Var: på ollonet under förhuden Hur: på grund av dålig hygien När: när fan som helst Nyttoområde: vetefan, kanske skulle kunna ha det som ingrediens till någon orientalisk nudelsoppa.
Last edited by 2meterhansson on 01 Jun 2007, 01:50, edited 1 time in total.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Bästa texten?

Post by uy »

För att undvika problemet ska man tvätta kuken. Nog om det, bästa texten var det! Jag tycker "kom hit ska du få" har en bra text. Den är rolig, och så passar dså bra ihop med melodin.
Skitarna ska va' lika långa i år
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Bästa texten?

Post by ELN »

"Fåntratt Shuffle", "Pitten Flaxar Å Pitten Står" och "Köks Schottis" texterna är väll tillräckligt bra för att Eddie skulle geniförklaras officielt. Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Bästa texten?

Post by ELN »

on 05/31/2007 at 23:37:23, grr wrote:Tack för det, alltid nåt. Själv hade jag inte hört det uttrycket tidigare (vad det beror på känns inte särskilt meningsfullt att spekulera i, det får vi ta senare i så fall). Nja, det räcker med att du redogör för vad smegma är. Var, hur, när den uppstår samt dess nyttoområden etc... Skulle vara intressant att höra. [/quote]
Smegma betyder "tvål" eller "salva" på grekiska och brukar vanligtvis kallas för "Fläsost" (skojfriskImagest från mejeriet på flen) det finns under förhuden på män och i området kring vulvan på kvinnor. Smegma finns inte bara på människor utan på alla däggdjur. Utan smegma KAN ollonet bli torrt, men för allt i världen fortsätt skrubba. Om inte annat så för din omgivnings skull Image
Post Reply