Eddies mest geniala låt(ar)

Diskutera Låtarna
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Eddies mest geniala låt(ar)

Post by ELN »

ÅÅÅ!!! Jag sitter å lyssnar på "Jag e en raggare" den ee fan genialisk åå lite till!!!!Image
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Eddies mest geniala låt(ar)

Post by Jungbacka Erik »

Då man riktigt tänker på det så är ju största delen av hans låtar geniala på ett eller annat sett. Saxofånen kanske inte är den mest genialiska men den tilltalar mej iaf.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Eddies mest geniala låt(ar)

Post by ELN »

Saxofånen är kanske som sagt inte den mest geniala låten, men att han använda saxofån i sina låtar tycker ja var genialiskt och effektfullt Image
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Eddies mest geniala låt(ar)

Post by hakan »

Saxofon, dragspel, kazoo, Eddie har kört det mesta Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Eddies mest geniala låt(ar)

Post by ELN »

Joo ja vet att Eddie va en multiinstrumentalist som kunde spela de mesta man satte i nävarna på honom, men ja menade mer att de va effektfullt att han använder de. De ee inte många låtar i de genrerna som har saxofån på de sättet. De tycker ja iaf är astufft. Speciellt "You Aint My Friend" jävligt bra! Image
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Eddies mest geniala låt(ar)

Post by Jungbacka Erik »

on 05/13/2008 at 22:11:48, ELN wrote:Saxofånen är kanske som sagt inte den mest geniala låten, men att han använda saxofån i sina låtar tycker ja var genialiskt och effektfullt Image [/quote]Precis, och saxofonsolot i Saxofånen är skönt. Vem som helst kan spela falskt men han gör det med en sådan inlevelse att man riktigt föreställer sig en person som försöker bli duktig på sitt saxofonspel; Genialiskt!
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Eddies mest geniala låt(ar)

Post by ELN »

Helt underbart är va de ä.


"Knugen, Silviv och Jag" är fan helt fantastisk me. Men "You aint my friend" är min absoluta favorit med sax i Image
Post Reply