Så mycket människor -Så många idioter med rösträtt

Politiska diskussioner
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Så mycket människor -Så många idioter med rösträtt

Post by ozzman »

on 11/07/2007 at 19:56:10, Overkill wrote: Jag röstade blått och har inte ångrat mig, hitils i alla fall. [/quote]

Otroligt, då är vi i alla fall två Image
Vi har fått en hel del mer pengar i månaden, och mer trillar det in efter nyår så jag är nöjd.

Det enda jag är besviken på är neddragningarna inom försvaret, borttagandet av det skattefinansierade inträdet på statens muséer och detta evinnerliga LO-krameri.
Lite mer gammelmoderatstil skulle jag gärna se. Skatterna måste ner och facket måste näpsas. Wanja Lundby wedin börjar ge mej samma kräkkänsla som Mona Sahlin.
Last edited by ozzman on 07 Nov 2007, 21:45, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Så mycket människor -Så många idioter med rösträtt

Post by overkill »

Jag har också fått lite mer pengar i plånboken, trots att jag tjänar som en gemonsnittlig arbetare, eller lite lägre. Detta trots den höjda avgiften till A-kassan. Fattar inte vad folk gapar om att skattesänkningen äts upp av A-kasseavgiften? den gör då inte det för mig i alla fall.
Sen är det ju såklart så att ju högre lön man har, ju mer tjänar man på skattesänkningarna. Systemet gynnar mer dom med högre inkomster, men man får se helheten också, inte bara enskilda saker.

Det där med försvaret är en svår fråga som jag inte direkt har nån åsikt om, men det verkar lite konstigt. Samtidigt står ju inte Sverige under nått direkt hot så varför ska man då ha så mycket försvar ? men å andra sidan så skickar ju Sverige ut hjälp ibland till krigsdrabbade länder m.m. så där behövs det ju. Men jag är inte så insatt ifrågan heller så jag ska egentligen inte uttala mig för mycket.
Avgiften till Museerna borde dom aldrig ändrat på, medhåll där. Men nu var det väl nått snack om ändra på det igen, har jag för mig. Är visst många som har klagat.
Last edited by overkill on 08 Nov 2007, 20:16, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Så mycket människor -Så många idioter med rösträtt

Post by wiking »

Höjda priser hos SL och väg"avgift" är heller ingen höjdare.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Så mycket människor -Så många idioter med rösträtt

Post by ozzman »

on 11/08/2007 at 19:06:34, wiking wrote:Höjda priser hos SL och väg"avgift" är heller ingen höjdare.
[/quote]

Priset på SL-kortet bstämmer landstinget och inte regeringen, hur det är med vägtullarna vet jag faktiskt inte men jag tror det är staden som både infört och satt prisnivåerna.
errrol
Obotlig alkoholist
Posts: 657
Joined: 15 Mar 2008, 03:20
Location: umeå

Så mycket människor -Så många idioter med rösträtt

Post by errrol »

]Nu planera man även att göra flykting och invandringspolitiken - vilket jag inte trodde var möjligt - ännu generösare.

Högern vill ha billig arbetskraft. Högern företräder främst näringslivet och företagarna. Därför kan ni glömma att de skulle föra en restriktiv flykting och invandringspolitik. Ju fler som kommer hit och inte har något annat alternativ än att jobba för struntsummor, ju bättre är det enligt dem. Svenskarna ska tvingas att lönekonkurrera med dem, därav de försämrade välfärdssystemen.

Konstigare än så är det inte.
För jävligt enligt mig men nu får svenskarna vad de förtjänar. Är de så korkade så att de gick på Jättebebisens skitsnack så ska de bara ha det.
[


det för klarar att dom vill att folk ska få fly hit, billig arbets kraft, såklart Image
Post Reply