The Simpsons

Filmer och Tv-program diskuteras här
Post Reply
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

The Simpsons

Post by E-M »

Tycker att denna fenomenala serie förtjänar en egen tråd. Det är nog den roligaste komediserie som någonsin har gjorts. Helt underbar. Jag älskar den underbara satiren och att de vågar skämta om i princip allt inklusive sig själva. Hoppas att serien fortsätter i flera år till Image Den 19:e säsongen ska ju komma i höst, det ser jag fram emot.

Hur är det med ni andra, är The Simpsons något ni kollar på? Vet att GM är lite utav att fan Image

Här kommer ett litet härligt citat:

Homer har blivit bannad från Moe's och försöker hitta andra barer att ta sig några öl på. När han säger denna repliken sitter han på en Lesbisk-bar:


Homer: – Wait a minute, there's something bothering me about this place.... I know! This lesbian bar does't have a fire exit. Enjoy your deathtrap laides!
MeduzaRaggarn
Glad amatör
Posts: 20
Joined: 15 Nov 2007, 12:13
Location: Norsjö, Västerbotten

The Simpsons

Post by MeduzaRaggarn »

Simpsons är så jävla sköna Image Image den bästa tvserien fan Image
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

The Simpsons

Post by retepnoslack »

Homer Simpson är en härlig prick. Jo, jag brukar faktiskt kolla på "Simpsons". Det går ju två avsnitt på "Sexan" emellan klockan fyra och fem. Då brukar jag sitta och käka middag och skratta hjärtligt.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

The Simpsons

Post by uy »

Simpsons har jag varit ett fan av sedan jag började titta på serie, och det måste ha varit runt 1995. Då var jag så liten, så jag kunde ingen engelska, och hann aldrig läsa vad som stod i texten, men jag tyckte om serien ändå. När jag blev äldre började jag tycka om serien mer och mer i takt med att jag förstod vad som sades. men nu för tiden brukar jag inte se Simpsons så ofta, för jag tycker mest att de bara visar repriser.
Skitarna ska va' lika långa i år
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

The Simpsons

Post by E-M »

Jo det är mycket möjligt att det gör. Fast det kommer ut nya avnistt i USA en gång i veckan. Är ju på 19:e säsongen nu. Bara att införskaffa sig avsnitten via exempelvis Piratebay. Själv har jag alla säsonger Image

Jag tycker tyvärr att serien har tappat mycket de senaste åren. Särskilt i den aktuella säsongen. Är ju fortfarande väldigt roligt fast inte som förr.

De bästa avsnitten tycker jag nog är från säsong 3-15. Finns dock alltid några guldklimpar i varje säsong.
MeduzaRaggarn
Glad amatör
Posts: 20
Joined: 15 Nov 2007, 12:13
Location: Norsjö, Västerbotten

The Simpsons

Post by MeduzaRaggarn »

för några veckor sen på 6an så visade dom nya simpsons avsnitt... men nu är de dom gamla igen som man redan ahr sett en massa gånger
errrol
Obotlig alkoholist
Posts: 657
Joined: 15 Mar 2008, 03:20
Location: umeå

The Simpsons

Post by errrol »

the simpsons är hur bra som helst men serien family guy härmar de flesta saker och avsnitt från the simpsons, men family guy blir bara iriterande efter ett tag, eftersom att allt och alla avsnitt är likadan, men när det inte finns så lite att se på så ser man på family guy
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

The Simpsons

Post by ELN »

Simpson är bra. Men Family Guy driver mer med olika saker (religion, politik mm.) så den är väldigt rolig på de viset
errrol
Obotlig alkoholist
Posts: 657
Joined: 15 Mar 2008, 03:20
Location: umeå

The Simpsons

Post by errrol »

såg igår ett avsnitt när peter går med i NRA ochman ser folk stå och skjuta och var har man sett det? jo i the simpsons, ren stöld Image Image
Post Reply