Rocky

Filmer och Tv-program diskuteras här
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Rocky

Post by ELN »

on 05/29/2008 at 22:16:03, Eddie wrote:Om man ställer in den så går den bra, min diffar ca 3min. [/quote]Jag ställde in klockan men den går ändå ca 40 min fel....
errrol
Obotlig alkoholist
Posts: 657
Joined: 15 Mar 2008, 03:20
Location: umeå

Rocky

Post by errrol »

]

Såpass knall att du knappt kan skriva redan klockan 11 på förmiddagen, inte illa!" ? Image
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Rocky

Post by E-M »

on 06/09/2008 at 20:34:27, errrol wrote:]

Såpass knall att du knappt kan skriva redan klockan 11 på förmiddagen, inte illa!" ? Image [/quote]

Han syftar nog på:
...som tack vare regeringen att den ens kunde hittas i sverige men den var bara dålig, den blev censuerad mycket eftersom att dom kan köra över folk och det ville folk inte veta av sånna filmer men den sög röv
Det är lite svårtolkat ImageImage
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Rocky

Post by overkill »

Nån som sett rullen Rhinestone då? Den är från 84 och har Stallone och Dolly Parton i huvudrollerna. Sylvester spelar en taxichaffis som Dolly slår vad om (tror jag) ska bli en conutry-stjärna via nån tävling. Ganska rolig, och lite udda, rekomenderas.
Dolly har medverkat i ett gäng komedi-liknande filmer av ungefär samma karaktär, men för Stallone verkar det vara en ganska udda roll.

Den verkar dock lurig att hitta. Har sökt efter ett gäng filmer där Dolly är med i (finns ca 5-6 st), men antingen så är dem oftast utgångna eller inte ens utgivna i Sverige. Rhinestone verkar tillhöra den senare kategorin. Hittade den dock på nätet och tankade ner den, tyvärr utan text men ändå.
Filmerna kanske är utgivna på VHS en gång i tiden men dem verkar svåra att finna i så fall. På DVD har jag hitils hittat 2 st, varav den ena fanns inte ny så den fick jag köpa beganad. "Det Bästa Lilla Horhuset I Texas" finns på Ginza nu för 49 kr. Den har varit utgången/slutsåld med jämna mellanrum så passa på om nån vill ha den Image
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Rocky

Post by wiking »

Med tanke på att han gjorde en mjuk porris i början av sin karriär så är den nog inte så udda Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Rocky

Post by overkill »

"Mjuk porris", haha. Vad för filmer är det då? Har iof inte sett alla filmer han medverkat i. Men dom flesta jag sett har varit av action/äventyrs karaktär. Man han har säkert flera strängar på sin lya. Image
Har du sett Rhinestone då?
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Rocky

Post by wiking »

The Italian Stallion Image

Nej den har jag inte sett, har faktiskt inte orkat. Den ligger inte högt på min prioriterings lista för att säga så Image
Post Reply