fra lagen, att lyssna av all kommunikationen

Politiska diskussioner
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

fra lagen, att lyssna av all kommunikationen

Post by wiking »

on 06/24/2008 at 19:22:41, GammalHardrockare wrote:Wiking:



På vilket vis är det en vinst för skurkarna och vad gör det om en totalt främmande människa som inte känner dig läser din post?
Vad kan hända?
Ska tullen resonera likadant? Bara för att majoriteten inte smugglar knark så ska alltså inte tullarna ha rätt att visitera folk?



Jag anser att man SKA registrera och övervaka nazister, kommunister och islamister. Vad är problemet med det?
Eller har du något att dölja? [/quote]

Det är en vinst när det går ut över oskyldiga människor, men som jag skrev så är det dom folkvalda som är ansvariga till att det finns såpass mycket kriminalitet som det gör.
Det ska inte vi sota för.
Nu räcker det med att du är Sverigedemokrat för att du ska bli vräkt, få sparken och uteslutas åt facket. Du behöver alltså inte vara extremist för att man ska bli åsiktsregistrerad och straffad, och det bara för att du inte har politiskt korrekta åsikter.

Om jag har något att dölja?
Ja jag skulle aldrig tala om mina åsikter eller vad jag röstar på för min arbetsgivare, då kan jag få sparken.
Inte för att jag är kriminell, men för min åsikt.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

fra lagen, att lyssna av all kommunikationen

Post by Långis »

Jag antar att förespråkarna anser följande vara en alldeles ypperligt bra idé också?
http://henrikalexandersson.blogspot.com ... garna.html

Det är ju fanimig sanslöst! Vart är världen på väg?
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

fra lagen, att lyssna av all kommunikationen

Post by ozzman »

on 06/25/2008 at 01:21:53, Långpanna wrote:Jag antar att förespråkarna anser följande vara en alldeles ypperligt bra idé också?
http://henrikalexandersson.blogspot.com ... garna.html

Det är ju fanimig sanslöst! Vart är världen på väg? [/quote]

Jag tycker det verkar väldigt vettigt. Varför skall webben vara något slags laglöst paradis där vem som helst skall kunna publicera vad som helst utan att behöva ta hänsyn till samma lagar och regleringar som andra media?
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

fra lagen, att lyssna av all kommunikationen

Post by wiking »

Ja varför ska man ha yttrandefrihet på nätet om det inte är det annars.

Det är verkligen bra att dom lägger ner pengar och tid på sånt här löjl i stället för att bekämpa barnporren som svämmar över på nätet.....inte.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

fra lagen, att lyssna av all kommunikationen

Post by ELN »

i denna tråd tar jag "Långnästa Myndighetspersoners Shuffle" som exempel och svar på allt som kommer att hända nu när lagen är kommen Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

fra lagen, att lyssna av all kommunikationen

Post by ozzman »

on 06/25/2008 at 18:45:43, wiking wrote:Ja varför ska man ha yttrandefrihet på nätet om det inte är det annars.

Det är verkligen bra att dom lägger ner pengar och tid på sånt här löjl i stället för att bekämpa barnporren som svämmar över på nätet.....inte.
[/quote]

Det är väl också en av de saker som det är tänkt att använda lagen till om jag har förstått det rätt.
errrol
Obotlig alkoholist
Posts: 657
Joined: 15 Mar 2008, 03:20
Location: umeå

fra lagen, att lyssna av all kommunikationen

Post by errrol »

]i denna tråd tar jag "Långnästa Myndighetspersoners Shuffle" som exempel och svar på allt som kommer att hända nu när lagen är kommen Image[



jävlar nog var det ett bra exempel alltid, "om jag står och skiter, så kommer det nåt fan och ska kontrolera vad fasen det var, dom har koll på mig varenda minut, ja de e så att man kan spy, om jag släpper en skit som liknar karl den tolfte så kommer det nån myndighets person och säger har ni tillstånd att göra en staty" nog kommer det att bli som låten beskriver,
Post Reply