Sossarna befäster sin position bland muslimerna.

Politiska diskussioner
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Sossarna befäster sin position bland muslimerna.

Post by gammalhardrockare »

En grej man kunde införa om det nu skulle bli väldigt ont om arbetskraft
Enligt Jättebebisen så fanns det ju en miljon i "utanförskap". Det var vad han sade innan valet i alla fall.
Hur som helst så har vi nog ca en halv miljon arbetslösa svenskar så det lär nog dröja innan det blir någon äkta brist på arbetskraft.
Nej, Jättebebisen vill ha hit låglönearaber i syfte att dumpa lönerna. Muslim-Mona vill ha importera väljare som hon kan suga kuken på mellan valperioderna.

ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Sossarna befäster sin position bland muslimerna.

Post by ozzman »

Rockarn:

Tyvärr finns det ju vissa områden som det är brist på folk inom. Antingen för att jobben inte är tillräckligt fina för folk att söka eller för att det saknas folk med relevant utbildning.
Folk i Sverige vägrar ju som bekant i stor utsträckning att skola om sej eller ta mindre "fina" jobb.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Sossarna befäster sin position bland muslimerna.

Post by gammalhardrockare »

Josey Wales:
Antingen för att jobben inte är tillräckligt fina för folk att söka eller för att det saknas folk med relevant utbildning.
Det där är skitsnack. Jag är själv aktiv inom "skitjobbsbranschen" och det är snarare arbetsgivarna som idag har orimliga krav. För att få ett enkelt lagerjobb, städjobb eller fabriksjobb idag så kräver de förutom ungdom och absolut perfekt fysik även utbildning.
Jag vet för jag var arbetslös för tre år sedan och sökte allt, från städjobb till lagerjobb och fick nobben överallt. Jag var nämligen för "gammal" och saknade utbildning.

Idag är jag produktionssamordnare och för höra samma saker från de nyanställda. De är själaglada för att få jobb hos oss eftersom de har blivit nobbade precis överallt.
Idag får man INTE vara över 35 år för att få ett alldeles vanligt "skitjobb".
För att få t ex ett städjobb så kräver både kommuner och de flesta privata företag minst treårigt gymnasium.
Har du inte bra fysik så är det nobben. Läkarundersökningar är idag legio hos de flesta företag, så även på mitt.
Att sedan inbilla sig som Jättebebisen att de långtidssjukskrivna skulle få jobb är rena fantasier.
JannePava
Glad amatör
Posts: 36
Joined: 17 Nov 2007, 12:49
Location: Tjörn (i röva)

Sossarna befäster sin position bland muslimerna.

Post by JannePava »

Är man ung, frisk och obunden med en hygglig utbildning så är nog borgarnas politik helt OK...men om du som "arbetare" nått 30 strecket å skaffat dig tant o barn och fäst dig vid en ort som du känner dig hemma på är det inte så lätt att flytta dit jobben finns. Moderaterna vill ha en flexibel arbetskraft som är beredd att flytta dit jobben finns...samtidigt vill man omvandla nästan alla hyreslägenheter till bostadsrätter...hur går det ihop? Bli av med jobbet på måndag...sälja lägenheten på tisdag...nytt jobb på onsdag...köpa ny lägenhet på torsdag....kanske inte troligaste scenariot!!!! Nej, det finns idioter både till höger och vänster och som det känns nu kan jag efter 3ggr aldrig mer rösta på sossarna, dom har flummat bort i en politik som inte har ett dugg med verklighetens Sverige att göra. Vad gäller invandringspolitiken så ska tydligen skötsamma hederliga människor utvisas medans det kriminella patrasket får stanna. Hur var det Eddie Meduza sa om Hitler? Jag börjar tycka mer och mer att han Hitler hadde rätt!!!
Last edited by JannePava on 19 Jan 2008, 00:24, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Sossarna befäster sin position bland muslimerna.

Post by E-M »

on 01/19/2008 at 00:12:44, JannePava wrote:Eddie Meduza sa om Hitler? Jag börjar tycka mer och mer att han Hitler hadde rätt!!! [/quote]

Han sjöng i låten "Börjes funderingar":

... Jag börjar tycka mer och mer att Hitler han var bra
Han möradade judar och det var fel, men det låg nåt i vad ha sa
Att storfinansen och kapitalet äter upp oss bit för bit
Och när en har fyllt sextiosju är en inte värd ett skit ...


Jag kan hålla med om att det där med att flytta låter lite väl överdirvet. Okej om det är i grannkommun eller inte allt för långt borta. Tror inte det finns många som vill flytta från t.ex. Malmö till Umeå för att få ett jobb. Visst om det är där jobben finns blir man väl tvungen till det.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Sossarna befäster sin position bland muslimerna.

Post by ozzman »

Om man inte är villig att anstränga sej för att skaffa jobb så skall man inte begära att de som faktiskt har ansträngt sej för att skaffa ett jobb skall försörja en heller.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Sossarna befäster sin position bland muslimerna.

Post by wiking »

Redan 1975 bestämde regeringen att Sverige skulle bli en mångkultur, utan att fråga svenska folket. Så ni som är förfärade över exempelvis ND kan ju se på "demokratin" vi har idag, om det vore demokratiskt så hade vi haft folkomröstningar om sådana saker. Men vi blir ständigt överkörda. Därför kommer dom styrande med sjuka påståenden som att det finns inga riktiga svenskar och svenskarna har ingen kultur. Hur länge ska svenska folket låta sig pissas på...
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Sossarna befäster sin position bland muslimerna.

Post by gammalhardrockare »

Fler och fler tar sitt förnuft till fånga. Kommunist går över till SD:
http://www.nyheterna.net/nyheter/vaeste ... bytt_parti
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Sossarna befäster sin position bland muslimerna.

Post by ozzman »

on 04/15/2008 at 20:58:52, GammalHardrockare wrote:Fler och fler tar sitt förnuft till fånga. Kommunist går över till SD:
http://www.nyheterna.net/nyheter/vaeste ... bytt_parti [/quote]

Förnuft och förnuft, en liten förbättring är det väl kanske, men att kalla SD förnuftiga är att ta i lite grann.
Last edited by ozzman on 16 Apr 2008, 08:39, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Sossarna befäster sin position bland muslimerna.

Post by gammalhardrockare »

Joseyw Wales:

Exakt vad är det som du är ickeförnuftigt hos SD?
Du får exakt att mina formuleringar, stavningar osv är feltaktiga, jag sitter här och dricker....
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Sossarna befäster sin position bland muslimerna.

Post by hakan »

Jag tycker att Denho Acar, som är O.G. -ledare i medierna, gör ett kanonjobb! Han får omedvetet svenskar att inse det absurda i invandringspolitiken.

Provokation, svensson! Det är det som krävs för att vakna upp från den multikulturella dvalan.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Sossarna befäster sin position bland muslimerna.

Post by ozzman »

on 07/12/2008 at 09:48:28, GammalHardrockare wrote:Joseyw Wales:

Exakt vad är det som du är ickeförnuftigt hos SD?
Du får exakt att mina formuleringar, stavningar osv är feltaktiga, jag sitter här och dricker.... [/quote]

Vaffan, du kan väl inte kröka 7.48 på morgonen Image

SD's partiprogram är en ekonomisk omöjlighet, det går inte att både sänka skatterna och ha kvar en offantlig bidrags- och försörjningsapparat. Det kan låta förbannat bra på pappret men i verkligheten så är det inte genomförbart.
Det finns ingen chans att man kan ha både ock. Antingen låter man folk ta ansvar för sina egna pengar, sin egen välfärd och sitt eget liv eller så kramar man ur folk alla deras pengar och tvingar de att leva genom statens försorg.
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Sossarna befäster sin position bland muslimerna.

Post by hakan »

Exakt. Partiprogrammet är ett skämt. Det borde finnas ett enfrågeparti, utan några som helst ambitioner att göra något annat.

Och det enda det partiet bör ha på agendan är en restriktiv invandringspolitik, tills dess att landet är i trängande behov av invandrare, alternativt att förutsättningarna för integration är 100%

Det finns ingen anledning för ett land att importera kriminella, bedragare, våldtäktsmän, eller andra socialt missanpassade lågutbildade människor utan vilja att assimileras och smälta in i sitt nya land.

Det är som om någon förbarmar sig över en uteliggare, och när denne kommer in i hemmet, tömmer kylskåpet, dricker upp all sprit, går in med skitiga skor, smäller upp fötterna på bordet och säger: byt kanal!
Last edited by hakan on 13 Jul 2008, 19:20, edited 1 time in total.
Post Reply