Har hittat nåt knepigt hemmavid

Diskutera musik i alla former i detta forum
Post Reply
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Har hittat nåt knepigt hemmavid

Post by Långis »

Jag har rensat undan lite bland kassettsamlingarna hemmavid och upptäckte följande två kassetter.
Att det är nån form av kopior har jag förstått, men de verkar vara lite vl påkostade omslag... Kanske nåt som går att sälja, tänker jag. Har ni sett nåt liknande?

Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Har hittat nåt knepigt hemmavid

Post by gammalhardrockare »

Nej, det har jag fan i mig inte sett men en samlare kan nog ge en hel del för det. Pröva med Tradera om du nu måste sälja dem.
Men du är kanske ingen samlare?
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Har hittat nåt knepigt hemmavid

Post by Långis »

jodå, samlare e jag, men inte just på dessa... Sen vill jag ju veta först om det är värt nåt så att jag inte råkar sälja av dem för en 50lapp....

Jag antar att jag får forska vidare...
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Har hittat nåt knepigt hemmavid

Post by gammalhardrockare »

Spekpanna:

Jaså du är också samlare!
Då vill vi gärna veta vad du samlar på! Samlardiskussioner tröttnar man aldrig på!
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Har hittat nåt knepigt hemmavid

Post by rex »

GammalHardrockare wrote:Spekpanna:

Jaså du är också samlare!
Då vill vi gärna veta vad du samlar på! Samlardiskussioner tröttnar man aldrig på!
Jo,det gör man.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Har hittat nåt knepigt hemmavid

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Nej det gör man inte!
Men det är ju som sagt en kostnadsfråga, du lägger dina pengar på villa, spackel, dörrkarmar och gräsklippare, andra lägger sina pengar på mer bestående prylar. Image
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Har hittat nåt knepigt hemmavid

Post by rex »

GammalHardrockare wrote:Rex:

Nej det gör man inte!
Men det är ju som sagt en kostnadsfråga, du lägger dina pengar på villa, spackel, dörrkarmar och gräsklippare, andra lägger sina pengar på mer bestående prylar. Image
Jovisst etta med kokvrå och en hög med Vinyler och dockor,vad kul! Vad berikande! Jag är sååååå avis!
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Har hittat nåt knepigt hemmavid

Post by Långis »

GammalHardrockare wrote:Spekpanna:

Jaså du är också samlare!
Då vill vi gärna veta vad du samlar på! Samlardiskussioner tröttnar man aldrig på!
Jo det ska jag tala om! Ett tag samlade jag på så mycket att jag var tvungen att göra mig av med hälften.
Har nyligen sålt min samling med tändsticksaskar, tändare och reklampennor
Kvar är min Meduzasamling (självklart), en hög med gamla plåtburkar och askar från 50-60-talen samt gamla registreringsskyltar (de med länsbokstav).
Är också intresserad av de där gamla folkabussarna med delad ruta och stort vw-emblem fram, så jag har en hög med modeller av dem också...

Sånt jag skäms över är några plattor med Magnus Uggla som jag har liggandes... och 2500 bussbiljetter som jag en gång samlade på och som jag inte velat kasta bort ännu...
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Har hittat nåt knepigt hemmavid

Post by gammalhardrockare »

Spekpanna:

Ja, de där gamla folkabussarna var häftiga och det finns ju t o m föreningar för folk som samlar på dem. De har träffar och liknande på sommaren.
Det fanns väl även någon lyxversion av den där folkabussen med extra stark motor och sidotakfönster vill jag minnas.
Svåra som fan att få tag på dock.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Har hittat nåt knepigt hemmavid

Post by Långis »

GammalHardrockare wrote:Spekpanna:

Ja, de där gamla folkabussarna var häftiga och det finns ju t o m föreningar för folk som samlar på dem. De har träffar och liknande på sommaren.
Det fanns väl även någon lyxversion av den där folkabussen med extra stark motor och sidotakfönster vill jag minnas.
Svåra som fan att få tag på dock.
jo.. är faktiskt med i den där föreningen trots att jag inte har nån buss ännu...
Du talar om folkabuss-fansens våta dröm - lyxbussen. En 23-fönsters lyxvariant med taklucka stor som själva bussen... De flesta av dessa exporteras tyvärr utomlands då man får mer betalt för dem där, tyvärr...
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Har hittat nåt knepigt hemmavid

Post by gammalhardrockare »

Spekpanna:

Hur är de rent kvalitetsmässigt då? Går de bra utan krångel?
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Har hittat nåt knepigt hemmavid

Post by Långis »

jag vet inte riktigt, om jag ska va ärlig... De flesta som finns kvar i dag består till 93% av rost, så plåtmässigt var de nog en katastrof...
Men de var nog ganska tåliga bussar som var gjorda för att ta mycket stryk. Från början fungerade de främst som varubilar som skulle kunna ta många hundra kilo...
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Har hittat nåt knepigt hemmavid

Post by Jungbacka Erik »

Spekis:

Dina kassetter påminner litet om kassetter man kunde köpa förr i bl.a. saudiarabien. Min kompis farsa jobbade mycket utomlands, och hämtade hem liknande kassetter från sina resor.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Har hittat nåt knepigt hemmavid

Post by Långis »

Jungbacka Erik wrote:Spekis:

Dina kassetter påminner litet om kassetter man kunde köpa förr i bl.a. saudiarabien. Min kompis farsa jobbade mycket utomlands, och hämtade hem liknande kassetter från sina resor.
saudiarabien? Detta måste undersökas... Jag har haft mina funderingar på att det kan va sånadäringa piratkopior från nåt avlägset land i fjärran östern. Detta bekräftar min tes...
Post Reply