Seinfeld

Filmer och Tv-program diskuteras här
Post Reply
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Seinfeld

Post by wiking »

Den suger, hemska jobbiga och irriterande karaktärer.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Seinfeld

Post by E-M »

Jag har inte kollat på serien. Följer en massa andra serier. Vilka är: House, Prison break, Two and a half men, Dexter, Heroes, The Simpsons (är inte så roligt längre, var mycket bättre förr), South Park och Supernatural.

Satan det blev en del serier det Image
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Seinfeld

Post by wiking »

Vi kan ju hoppas att du skrev fel och menade en annan serie Image
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Seinfeld

Post by wiking »

Guitar Johnny wrote:"Curb Your Enthusiasm" (Simma Lungt, Larry) med Larry David är dock följbar.
Å herregud, den är ju om möjligt ännu sämre Image
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Seinfeld

Post by hakan »

GJ: Du får tänka på Wikings livsåskådning, både Seinfeld, Larry David och liknande är en produkt av och med mosaiska företrädare, alltså inte Wikings cup of tea. Image

Däremot borde han gilla Allå' allå' emliga armén bättre Image
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Seinfeld

Post by wiking »

Blackadder, Bottom, The Young Ones, Monty Python och C/O Segemyhr det är humor det!

Finns flera andra riktigt bra serier också men detta som jag skrivit här är väl själva krämen så att säga Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Seinfeld

Post by uy »

Blackadder och Monty Python är underbara. Köpte säsong 1 och 2 av Monty Pythons flying circus för under hundringen styck i somras. Underbart! Bläckadder är också förjävla bra. Favoritavsnittet är nog när Blackadder och Baldrick ska försöka fånga en spion på sjukhuset.

Jag såg ett avsnitt av The Young Ones på tv för något år sedan, och det verkade vara en väldigt sjuk serie. Precis min humor!

Seinfeld har jag bara sett något enstaka avsnitt av när jag var yngre, men jag gillade den aldrig. Fast jag borde ta och se den igen, för den kanske är roligare när man har blivit lite äldre.
Last edited by uy on 12 Oct 2008, 20:16, edited 1 time in total.
Skitarna ska va' lika långa i år
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Seinfeld

Post by wiking »

uy wrote:Blackadder och Monty Python är underbara. Köpte säsong 1 och 2 av Monty Pythons flying circus för under hundringen styck i somras. Underbart! Bläckadder är också förjävla bra. Favoritavsnittet är nog när Blackadder och Baldrick ska försöka fånga en spion på sjukhuset.

Jag såg ett avsnitt av The Young Ones på tv för något år sedan, och det verkade vara en väldigt sjuk serie. Precis min humor!
Det är samma huvudpersoner (Rik Mayall och Ade Edmonson) i Filthy Rich and Catflap, The Young Ones och Bottom. Alla tre är jäkligt roliga serier. The New Statesman med Rik Mayall är också jäkligt bra.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Seinfeld

Post by wiking »

uy wrote:Seinfeld har jag bara sett något enstaka avsnitt av när jag var yngre, men jag gillade den aldrig. Fast jag borde ta och se den igen, för den kanske är roligare när man har blivit lite äldre.
Nej gör inte det, ta vara på dom 25 minuterna på ett bättre sätt.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Seinfeld

Post by uy »

Jag tycker också om "Fawlty towers". John Cleese är klockren!
Skitarna ska va' lika långa i år
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Seinfeld

Post by wiking »

Ja den gillar jag, men det är ingen av mina största favoriter. Den kan bli lite väl hysterisk Image

The Thin Blue Line (Mitt liv som snut) med Rowan Atkinson och Not the Nine o´clock News är också ett par riktigt roliga serier som jag kan rekommendera.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Seinfeld

Post by E-M »

on 10/12/2008 at 22:35:55, uy wrote:Jag tycker också om "Fawlty towers". John Cleese är klockren! [/quote]

Kan bara instämma. Har DVD-boxen.
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Seinfeld

Post by hakan »

Det florerade rykten på 80-talet om att John Cleese åkte in på psyket för en kort period. Detta efter att ha spelat in Fawlty Towers. Image
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Seinfeld

Post by wiking »

Jo jag har hört det ryktet jag också Image
Post Reply