Diskutera "De viktigaste politiska frågorna"

Politiska diskussioner
Post Reply
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Diskutera "De viktigaste politiska frågorna"

Post by ELN »

Jag älskar diskussioner, så här tänkte jag man kan diskutera de delade meningarna som säkerligen dyker upp i tråden "De viktigaste politiska frågorna"
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Diskutera "De viktigaste politiska frågorna"

Post by ozzman »

Jag är lite förvånad att så många vill totalstoppa invandringen och att det anses så viktigt. Flyktingmottagningen hade jag kunnat förstå om man ville ändra på. Därifrån kommer ju mest improduktiva personer som kostar pengar men de som invandrar till Sverige däremot gör nog det till största delen just för att jobba. Var skulle vi t.ex. stå idag utan utländska läkare?

Jag tror inte alls att man behöver stoppa invandringen/flyktingmottagningen utan bara införa samma regler för dessa som för svenskar. Om bidragen och särbehandlingen när det gäller boende skulle försvinna så skulle nog flyktingströmmen minska betydligt ganska snart skulle jag tro. I kombination med de nya reglerna för anhöriginvandring skulel nog det räcka för att få en samhällsekonmiskt sunt tillflöde av folk utifrån.
För att vi behöver invandring av kompetent folk är inte ens något att diskutera.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Diskutera "De viktigaste politiska frågorna"

Post by ELN »

JW:
Håller helt med dig där. Helt och hållet.

Jag tycker att straffen borde bli hårdare när det behövs och tvärt om.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Diskutera "De viktigaste politiska frågorna"

Post by wiking »

Betala svenska läkare och sjuksköterskor vad dom förtjänar så stannar dom i Sverige och jobbar i stället för att dra till utlandet, då är problemet löst.
Post Reply