Grand Theft Auto

Datorer, tillbehör, program, p2p, internet och sånt
Post Reply
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Grand Theft Auto

Post by ELN »

Är det nån mer än jag som gillar dessa "story-rika" spel? Eller nått liknande typ "Driver".

GTA är knugen inom genren och det nya "IV" har fått toppbetyg über alles.

Vilket är ditt/dina favorit TV/data-spel?
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Grand Theft Auto

Post by E-M »

GTA är skitkul! Kom ihåg när jag var lite och lira GTA och GTA II.

Har GTA IV på Xbox 360 – det är skitbra. Har dock inte spelat på ett tag.

Det roliga med GTA-spelen, enligt mig, har alltid varit friheten. I de senare GTA-spelen är det väldigt bra storys också. Man vill verkligen veta hur det kommer att gå.
Last edited by E-M on 01 Dec 2008, 19:52, edited 1 time in total.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Grand Theft Auto

Post by ELN »

Har ju inte de rätta konsolerna eller datorkrafterna för IV, datorn dör bara jag tänker på det.

Men San Andreas hade väldigt fin story, och som sagt Freedom, man leker ut den amerikanska drömmen eller nått sån Image Tufft som fan är de iaf

Driver Parallell Lines var väl rätt fräkt, skit cool story som var på tok för kort, synd att det bara är stad alltihop me, hade vart kul med lite "coutryside".

Div3r hade ju kass story men hade den ascoola detaljen att man kunde göra filmer. Det gjorde ju hela spelet värt varenda nickel
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Grand Theft Auto

Post by E-M »

Är det något jag saknar i GTA IV så är det "countryside". Det var väldigt roligt i San Andreas med skog, öken och lite bondeland. Det var en go känsla att ta någon stackars bondes cross och leka runt med på landsbyggden för att sedan dra in till city Image

Last edited by E-M on 01 Dec 2008, 20:09, edited 1 time in total.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Grand Theft Auto

Post by ELN »

E-M wrote:Är det något jag saknar i GTA IV så är det "countryside". Det var väldigt roligt i San Andreas med skog, öken och lite bondeland. Det var en go känsla att ta någon stackars bondes cross och leka runt med på landsbyggden för att sedan dra in till city Image
Ja och om man bortser från grafiken är det ju väldigt fin natur där. Sen är det nått med känslan på "countryside", de är bara grymt. Bara "city" blir ganska strikt och tråkigt me. Som ett rutnät av korsningar inget kul alls
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Grand Theft Auto

Post by uy »

Jag älskar GTA! Image Jag började med att spela det första spelet i serien, men det var först när en kompis visade mig Vice City som jag blev frälst. Jag tycker spelen har bra upplägg, att man får välja om man vill följa spelens story och göra uppdrag eller om man bara vill åka runt och härja.

Jag vet inte hur många gånger jag har kört igenom Vice City och San Andreas nu, men det börjar bli ganska många misstänker jag. Jag tycker om alla karaktärerna i spelen, jag har många favoriter. Anledningen till att jag gillar karaktärerna så mycket är nog för att de anlitar riktiga skådespelare som gör rösterna. Bland annat så har vi ju Lance Vance, vars röst görst av Philip Michael Thomas som var med i Tv-serien Miami Vice, och Ken Rosenbergs röst görs av William Fichtner, som spelar Alexander Mahone i Prison Break.

GTA IV har jag ännu inte kunnat lägga vantarna på, men så fort jag skaffat mig ett Xbox 360 ska jag köpa det. jag tror inte det finns till datorn, och det är kanske lika bra, för man behöver nog en värstingdator för att kunna spela det.
Skitarna ska va' lika långa i år
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Grand Theft Auto

Post by E-M »

Det kommer till PC på onsdag. Och ja: det är rätt höga systemkrav.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Grand Theft Auto

Post by uy »

Men hur kunde jag missa det? Image
kollade upp spelet på webhallen:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=89615
Jävlar vilka systemkrav. 1Gb ram, och jag som bara har 256 Mb Image Nej, det får nog bli på Xbox för mig ändå, om jag inte får tag i ett nytt jobb och har råd att köpa mig en ny dator.
Skitarna ska va' lika långa i år
errrol
Obotlig alkoholist
Posts: 657
Joined: 15 Mar 2008, 03:20
Location: umeå

Grand Theft Auto

Post by errrol »

uy wrote:Men hur kunde jag missa det? Image
kollade upp spelet på webhallen:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=89615
Jävlar vilka systemkrav. 1Gb ram, och jag som bara har 256 Mb Image Nej, det får nog bli på Xbox för mig ändå, om jag inte får tag i ett nytt jobb och har råd att köpa mig en ny dator.

tror om jag köper ett nytt grafik kort kankse man klarar av datorn...
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Grand Theft Auto

Post by ozzman »

Med tanke på de systemkraven så skulle jag tro att man behöver bra mycket värre om det skall flyta på med skaplig upplösning.
Post Reply