Undrens tid är inte förbi

Politiska diskussioner
Post Reply
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Undrens tid är inte förbi

Post by ozzman »

I går hade jag en riktig högtidsstund framför TV'n.
Jag satte mej ner med en kopp kaffe och skulle titta på Aktuellt kl 21.00. I vanlig ordning väntade jag mej att se en obruten parad av mer eller mindre inkompetenta vänstermänniskor tävlandes i terroristkramande och Israelfördömande i samband med attackerna mot hamas på Gazaremsan.
Därför blev jag så glad när de tagit dit en person vid namn Eli Göndör som har riktiga kunskaper i ämnet, han är doktor i Islamologi vid Lunds universitet och har en fil kand i mellanösternkunskap från Stockholms universitet.
Han spelade totalt brallorna av den kvinnliga programledaren när hon försökte komma med sedvanligt ledande frågor om Israels våld och dödande. För att använda en sportterm; det var utklassning!
För den som vill se inslaget och också en något mer nyanserad bild av den aktuella väpnade konflikten mellan Israel och Hamas än vad som vanligtvis ges i al-jazeera SVT så titta på följande länk och gå fram till 19 minuter in i programmet( inslaget kan också fungera som en generell instruktion i hur man fintar en opåläst intervjuare av banan):
http://www.svt.se/svt/road/Classic/shar ... 043&lpos=2
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Undrens tid är inte förbi

Post by rex »

Fy farao.....det var skönt,riktigt skönt.....tack för den Josey!
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Undrens tid är inte förbi

Post by gammalhardrockare »

Vore ju bra om länken funkade. Den där jävla mediaspelaren eller va fan det kallas startar ju inte! Det står "klar" och när jag trycker på play händer ingenting.
Nu blev jag förbannad igen!

Jaha, jag fick det att funka om jag tog extern spelare. Men någon Eli Göndör synter inte till. Däremot någon jävla Hans Corell som naturligtvis ägnade sig åt arabkrameri så det stod härliga till.
Last edited by gammalhardrockare on 15 Jan 2009, 19:35, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Undrens tid är inte förbi

Post by E-M »

GammalHardrockare wrote:Vore ju bra om länken funkade. Den där jävla mediaspelaren eller va fan det kallas startar ju inte! Det står "klar" och när jag trycker på play händer ingenting.
Nu blev jag förbannad igen!

Jaha, jag fick det att funka om jag tog extern spelare. Men någon Eli Göndör synter inte till. Däremot någon jävla Hans Corell som naturligtvis ägnade sig åt arabkrameri så det stod härliga till.
Du ska kolla på onsdagens inslag, GH. Där är Eli med Image

Eli nämner ju i alla fall att det är Hamas som började allt med sina raketer. När man kollar/läser nyheter får man intrycket av att Israel bara slaktar en massa civila i Gaza utan någon direkt anledning.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Undrens tid är inte förbi

Post by ozzman »

Som sagt, det är onsdagens inslag som gäller. Jag trodde länken jag kopierade in gick direkt dit.
Post Reply