Barack Obama

Politiska diskussioner
Post Reply
tuck
Helgfyllo
Posts: 101
Joined: 17 Jan 2007, 13:25
Location: Skåne

Barack Obama

Post by tuck »

Nu e han insvuren. Messias. Man kan ju nästan tro det när man hör på radio o tv. Han ska lösa världsfreden, klimatfrågorna o den ekonomiska krisen. Det e inte en fråga om han löser dom, utan när. Jag bara undrar varför ska han lyckas när ingen annan har. Snacka kan han men kan han åstakomma nått?
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Barack Obama

Post by ozzman »

Tuck wrote:Nu e han insvuren. Messias. Man kan ju nästan tro det när man hör på radio o tv. Han ska lösa världsfreden, klimatfrågorna o den ekonomiska krisen. Det e inte en fråga om han löser dom, utan när. Jag bara undrar varför ska han lyckas när ingen annan har. Snacka kan han men kan han åstakomma nått?
Snacka om att han skapat förväntningar. Jag ger honom 6 månader innan folk börjar inse att man röstat fram en totalt oerfaren medelmåtta som saknar såväl inrikespolitisk som utrikespolitisk kunskap och förhandlar kravlöst med terrorister och "skurkstater".
Jag sticker ut hakan och säjer att Obama åker så det ryker om det 2012.
Förhoppningsvis är det då Condoleezza Rice som står överst på GOP's valsedel.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Barack Obama

Post by rex »

Ja,jag håller med er,det är inte måttligt vad han skall uträtta i sin livstid den mannen,tror nog också att han lindrigt uttryckt får svårt att leva upp till förväntningarna.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Barack Obama

Post by gammalhardrockare »

Klockan 18.05.47 svensk tid skakade Barack Hussein Obama hand med Högsta domstolens chefsdomare John Roberts och gratulerades till presidentposten.

Klockan 18.05.47 påbörjade USA:s nedgång från supermakt till en alldeles vanlig degenererad mångkulturell soppa med en stigande muslimsk inriktning.

Klockan 18.05.47 påbörjades slutet för den västerländska civilisationen som vi känner den. Det är över mina vänner. Vi är de sista. Era barnbarn kommer att bryta på rånarsvenska eller nyarabiska.
Om jag överdriver? Tja... Vandra på gatorna i en vanlig svensk storstad en vardag så får ni se själva. Svenskarna är i minioritet. Falafel är den i särklass mest växande maträtten, kebab dominerar mer och mer samtidigt som moskeerna bryter ny mark och svenskarna lämnar svenska kyrkan.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Barack Obama

Post by rex »

Hur skall du ha det? Falafel eller Kebab?
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Barack Obama

Post by rex »

http://nyhetskanalen.se/1.820572/2009/0 ... as_politik

Sedär.....de börjar redan känna han på pulsen,detta kommer jag att följa med största intresse.
Last edited by rex on 23 Jan 2009, 10:42, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Barack Obama

Post by ozzman »

Det är ganska uppenbart vad som kommer att hända nu med terroristfrågan.
Under valrörelsen ville både Iran, hamas och fatah att Hussein skulle vinna valet, det säjer allt.
Självklart håller de på den som är bäst dem, alltså den som är svagast och mest villig till eftergifter.
Att det skall vara så svårt för västvärldens ledare att förstå att araber/muslimer bara respekterar en sak och det är styrka. Att göra eftergifter till en muslim/arab är att visa svaghet och svaghet skrattar man åt i mellanöstern.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Barack Obama

Post by rex »

Ja,det är jävligt knepigt detta......vi här på Meduzaland begriper ju ett så enkelt faktum?
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Barack Obama

Post by ozzman »

rex wrote:Ja,det är jävligt knepigt detta......vi här på Meduzaland begriper ju ett så enkelt faktum?
Här samlas ju de bästa exemplaren av människorasen. Alltså de som är mest intelligenta, snyggast och mest klarsynta av alla 6 miljarder människor på vår jord så det är väl inte så konstigt att det är här man har klart för sej.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Barack Obama

Post by rex »

Visserligen är det så,men man tycker att en Amerikansk president också skulle ha lite krav på sig Image
Post Reply