Artikel om Eddie i Nostalgia ute den 5 februari

Nyheter angående Eddie Meduza
Post Reply
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Artikel om Eddie i Nostalgia ute den 5 februari

Post by Långis »

Den 5 februari är det en helsida om Eddie i nostalgia nr 3. Rubriken är "Eddie Meduza får upprättelse"
Filmen av Anakronflm är huvudämnet.
Last edited by Långis on 29 Jan 2009, 17:50, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Artikel om Eddie i Nostalgia ute den 5 februari

Post by E-M »

Vad roligt Image Någon som brukar köpa tidningen som har lust att scanna in artikeln?

Fast det är ju nästan värt att köpa tidningen bara för artikeln.

Hur får du tag på sådan här insiderinfo Långis Image
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Artikel om Eddie i Nostalgia ute den 5 februari

Post by Långis »

E-M wrote:Hur får du tag på sådan här insiderinfo Långis Image
Hade lite mailkontakt med journalisten då han hade lite frågor. Jag kunde tyvärr inte hjälpa särskilt mycket...
Sen är jag ju extrem trevlig också. Jag menar: Vem vill inte ge mig insiderinfo? Image
Last edited by Långis on 29 Jan 2009, 19:23, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Artikel om Eddie i Nostalgia ute den 5 februari

Post by E-M »

GM:

Jag tror den finns på t.ex. Maxi eller liknande affärer som säljer tidingar av alla dess slag.

Långis:

Vad var det för frågor han hade? Måste ha varit några riktiga nagelbitare om inte ens du kunde svara.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Artikel om Eddie i Nostalgia ute den 5 februari

Post by Långis »

Guitar Johnny wrote:Trevlig info, du har möjligtvis inte någon insyn i CIA:s förehavanden eller du kanske rentav är tjenis med Kim Jong Il eller Usama Bin Laden? Image Image
Japp, jag är samtligas rådgivare!
Last edited by Långis on 30 Jan 2009, 07:44, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Artikel om Eddie i Nostalgia ute den 5 februari

Post by ozzman »

Guitar Johnny wrote:Trevlig info, du har möjligtvis inte någon insyn i CIA:s förehavanden eller du kanske rentav är tjenis med Kim Jong Il eller Usama Bin Laden? Image Image
CIA tvivlar jag på. Usama och Kim Jong Il kan jag dock mycket väl tänka mej att Långis har band till, åsiktsfränder brukar ha det Image
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Artikel om Eddie i Nostalgia ute den 5 februari

Post by rex »

Fan du hann före mig Josey! Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Artikel om Eddie i Nostalgia ute den 5 februari

Post by overkill »

Kul att nån vill skriva om Eddie, ska köpas.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Artikel om Eddie i Nostalgia ute den 5 februari

Post by Långis »

Josey Wales wrote:CIA tvivlar jag på. Usama och Kim Jong Il kan jag dock mycket väl tänka mej att Långis har band till, åsiktsfränder brukar ha det Image
Haha. Du kan verkligen nosa dig fram Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Artikel om Eddie i Nostalgia ute den 5 februari

Post by overkill »

Imorgon ska blaskan finnas i butikerna, så då ska den köpas, om de har fått in den vill säga.
Ska bli intressant, och kul att det skrivs nått om Eddie (ganska sällsynt nuförtiden).
tuck
Helgfyllo
Posts: 101
Joined: 17 Jan 2007, 13:25
Location: Skåne

Artikel om Eddie i Nostalgia ute den 5 februari

Post by tuck »

JAG HAR DEN I MIN HAND.
Lite skrivet. En halvsida bara. Men om grabbarna jobbar på kan nog filmen bli riktigt bra.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Artikel om Eddie i Nostalgia ute den 5 februari

Post by overkill »

Samma här, köpte den idag. Ganska lite om Eddie som sagt men bättre än inget. Helt ok, men där är en liten miss angående plattan Dragspelsrock. I artikeln står att Eddie gjorde den skivan kort innan han dog, vilket ju som bekant inte stämmer. Dragspelsrock släpptes efter hans död (2006) och merparten av innehållet på den är nog inspelat på 90-talet eller kanske redan på 80-talet. "Per Leonard" som han kallar sig där förekom ju redan på några band på 80-talet, bl.a på Radio Ronka 1 har jag för mig.
Men i övrigt var det helt ok som sagt.

Blaskan kostar 59 riksdaler, lite saftigt kanske men den är klart läsvärd i övrigt också. Står om en del annan musik också, samt om helt andra grejer som veteranbilar osv. En till synes trevlig tidning Image
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Artikel om Eddie i Nostalgia ute den 5 februari

Post by Jungbacka Erik »

Nu vill jag ju inte parasitera på er men eftersom tidningen inte går att få tag på i landet där jag bor så vore det ju kul om någon kunde skanna eller skriva av artikeln och PM:a den till mig, om ni inte vill lägga upp den förstås.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Artikel om Eddie i Nostalgia ute den 5 februari

Post by Långis »

Ljungbacken: Det kommer upp nåt på min sida så småningom. Ska dock vara schysst och vänta ett tag för att inte konkurrera med tidningen på nåt sätt.

Kanske lägger nån annan upp den innan?
Overkill wrote:men där är en liten miss angående plattan Dragspelsrock. I artikeln står att Eddie gjorde den skivan kort innan han dog, vilket ju som bekant inte stämmer. Dragspelsrock släpptes efter hans död (2006) och merparten av innehållet på den är nog inspelat på 90-talet eller kanske redan på 80-talet
Tja, skivan var ju dock planerad redan när Eddie levde så helt fel var det ändå inte. Jag gissar att det är det man syftar på.
Last edited by Långis on 06 Feb 2009, 22:55, edited 1 time in total.
Post Reply