Bojkott!

Politiska diskussioner
Post Reply
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Bojkott!

Post by rex »

Är det inte rent för jävligt hur de vinklar och förvränger nyhetsrapporteringen i valda ämnen?!

Varför börjar inte denna nyhetsartikel med att tala om att en Israelisk soldat dog och tre skadades,och att det var det som föranledde attacken?



http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4274929.ab

Nu bojkottar då jag Aftonbladet hädanefter och jag uppmanar alla vettiga människor att följa efter!
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Bojkott!

Post by ozzman »

Aftonbladet har jag inte köpt sedan 2003. Satans jävla skittidning.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Bojkott!

Post by gammalhardrockare »

Jag köper inga dagstidningar överhuvudtaget. Vad är det för vits? Det finns ju på nätet.
Hur som helst så läste jag att vapenvilan är över. Bra. Då får man hoppas att israelerna knyter upp svansen på araberna en gång för alla.
errrol
Obotlig alkoholist
Posts: 657
Joined: 15 Mar 2008, 03:20
Location: umeå

Bojkott!

Post by errrol »

jag vet inte ens vad som är vad,
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Bojkott!

Post by E-M »

Kollade på ett program på "Discovery channel" idag. Det handlade bl.a. om en isrealisk officer som hade uppfunnit ett vapen. Den amerikanska programledaren och han som var berättare tyckte detta var jättebra gjort av officeren. Nu kunde isralerna bekämpa terroristerna ännu bättre. De sa även att israelerna hade bra erfarenheter av närstrider då de ofta blir anfallna av terrorister.

Lite intressant att se hur olika länder tolkar denna konflikt. I Sverige (media) framställs ju Israel som ett mycket ont land.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Bojkott!

Post by ozzman »

E-M

Det beror på att de flesta journalisterna i TV, radio och på många av de större tidningarna är gamla palestinavänner och vänstermänniskor sedan 60-talet och det som skrivs i media, det är det folk i allmänhet tror på.
Förr i tiden sa man att det var segraren som skrev historien, idag är det TV och tidningar.

Men man behöver inte gå längre än till Danmark eller Storbrittanien för en mer nyanserad bild. Även "main stream media" i USA ger en ganska balanserad bild av mellanöstern genom CNN, CNBC och Fox news.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Bojkott!

Post by rex »

Amen,Demokratin är blott en chimär,"vi" tycker det media trycker i oss.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Bojkott!

Post by gammalhardrockare »

Nu har Rex varit på spriten igen. Han börjar svänga sig med fina ord, "chimär", jo jag tackar jag! Varför inte använda sig av gamla hederliga illusion?
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Bojkott!

Post by rex »

För att jag kan,helt enkelt,tillhör intelligentian jag.......
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Bojkott!

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Jag kan också men jag skyltar inte med det. Det är så verklig intelligens funkar. Vi behöver inte visa det. Vi bara ÄR. Det märks ändå.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Bojkott!

Post by rex »

Jaså det kan du? Är det därför jag alltid knyter upp svansen på dig i alla diskussioner?
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Bojkott!

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Vilka diskussioner? Du hälsar ju aldrig på! Du håller dig alltid undan nu för tiden.
Förresten, jag vet inte hur många gånger folk har sagt till mig att: "Du känner Rex va? Du får ta och prata med honom för det är något som inte är som det ska i huvudet på den pojken!"
Jodå, jag försöker, säger jag. Jag har försökt i snart fyrtio år nu.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Bojkott!

Post by rex »

Värsta jag hört,det är ju ni som är osynliga ju?
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Bojkott!

Post by wiking »

Nääääää, vinklar och ljuger media Image
Det menar ni inte Image
Kom ni på det nu Image
Post Reply