Höjden av desperation

Politiska diskussioner
Post Reply
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Höjden av desperation

Post by ozzman »

Som bekant så tog ju SD de flesta av sina röster från Sossarna i valet senast, något som gnager rejält på Monas anhang och som de har haft väldigt svårt att förklara. Enligt sossarna så är ju SD nämligen högerextrema, även om de flesta av SD's åsikter placerar dem väldigt, väldigt långt vänsterut, och det går ju inte för sej att tappa väljare till en del av högerspöket.
Nu har tankesmedjan på Sveavägen tydligen kommit på en ny ursäkt till att de tappade röster till SD. På nätet och i media börjar spridas en bild av att folk helt enkelt skulle ha röstat fel.
Eftersom förkortningen SD kan utläsas som SocialDemokraterna så skulle egentligen de sossar som gått till SD velat rösta på socialdemokraterna men misslyckats. Stor humor!
Om det nu mot förmodan trots allt skulle vara så att det är så att folk röstat fel är det ju i alla fall åtminstone ett bevis på att sosseväljare är dumma i huvet på riktigt.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Höjden av desperation

Post by rex »

Va? Vadå? Var har du läst det? Snacka om att idiotförklara sina egna väljare,även om det säkert är fullt tänkbart Image Länk tack!
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Höjden av desperation

Post by ozzman »

rex wrote:Va? Vadå? Var har du läst det? Snacka om att idiotförklara sina egna väljare,även om det säkert är fullt tänkbart Image Länk tack!
Jag har inga speciella länkar men jag har läst det i bloggkommentarer och i kommentarer till artiklar på Aftonbladet.se och Expressen.se bl.a. Jag har nog sett det ett 10-tal gånger.
Det är väl naturligtvis inte något som kommer från partihögkvarteret men det verkar som om det finns folk som vill få ut det budskapet.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Höjden av desperation

Post by gammalhardrockare »

Sjupartiet idiotförklarar sig själv ännu en gång. Nu har även sjupartiet börjat diskutera (Muslim-Mona och Jättebebisen med anhang) möjligheten till nyval om folket röstar fel, nämligen röstar in SD i riksdagen.
Så anser de tydligen att demokrati ska fungera - Folket ska rösta och rösta, tills det blir rätt resultat.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Höjden av desperation

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Sjupartiet idiotförklarar sig själv ännu en gång. Nu har även sjupartiet börjat diskutera (Muslim-Mona och Jättebebisen med anhang) möjligheten till nyval om folket röstar fel, nämligen röstar in SD i riksdagen.
Så anser de tydligen att demokrati ska fungera - Folket ska rösta och rösta, tills det blir rätt resultat.
Återigen så har du fel.
Reinfeldt har inte ställt sej bakom något uttalande om nyval. Han har heller inte kategoriskt avfärdat tanken på eventuellt samarbete med SD efter valet.
Däremot har den röd-gröna sörjan gjort det.
Ett nyval skulle dessutom bara ge SD fler röster, det inser nog alla utom kanske Ohly.

För övrigt är det mycket roande att se Mona skruva på sej och gnissla tänder i TV över alliansens överenskommelse om att tillåta ersättning av uttjänta kärnreaktorer.
Hon vill så väldigt gärna också hoppa på det tåget eftersom LO och folkopinionen vill det. Men pga, det i himlen instiftade, samarbetet med skogsmullarna och kommunisterna så kan hon inte. Det är så skönt att se.

S är snart nere på 30%
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Höjden av desperation

Post by gammalhardrockare »

JW:

Det kan hända att du har rätt. Jag återger bara information från andra forum. Där har de hävdat att både Muslim-Mona och Jättebebisen kommer att gå samman och kräva nyval om SD kommer in i riksdagen.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Höjden av desperation

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:JW:

Det kan hända att du har rätt. Jag återger bara information från andra forum. Där har de hävdat att både Muslim-Mona och Jättebebisen kommer att gå samman och kräva nyval om SD kommer in i riksdagen.
Jag tror Göran Hägglund, den mesen, är den enda av alliansens partiledare som uttalat sej att han kan tänka sej nyval om SD får en vågmästarroll.
Sedan får man ta sådana här uttalanden med en nypa salt, alla partiledarna inser nog egentligen att ett nyval bara skulle ge SD ännu fler röster.

Enligt den här debattartikeln av Jimmie Åkesson så har inte Reinfeldt uttalat sej om varken nyval eller samarbete med SD.
http://www.expressen.se/debatt/1.145553 ... a-pa-nyval
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Höjden av desperation

Post by gammalhardrockare »

Inte för att jag tror att SD kommer in i riksdagen men jag hoppas jävlar i mig. Det hade varit gott åt arabkramarna.
Själv så har jag gett upp hoppet om detta landet för länge sedan så lite jävelskap för de som har förstört detta land glädjer mig bara.

"Deras väljare är hyggligt anständigt folk som tidigare röstade på socialdemokraterna, och det här är mycket allvarligare än vi tror, säger han."

Jan Gillou om SD.
Tydligen så tycker han att dagens mångkulturella, läs muslimska, samhälle är mycket trevligare och tryggare än den Erlanderska folkhemsvisionen som satte svenskarna, dvs politikernas väljare i första rummet.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Höjden av desperation

Post by wiking »

Josey Wales wrote:Om det nu mot förmodan trots allt skulle vara så att det är så att folk röstat fel är det ju i alla fall åtminstone ett bevis på att sosseväljare är dumma i huvet på riktigt.
HAHAHAHA Image
Post Reply