Dansbandskampen

Diskutera musik i alla former i detta forum
Post Reply
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Dansbandskampen

Post by uy »

Med risk att bli stenad till döds av forumets hårdrockare tar jag och startar en tråd om dansband. Image Är det någon som följer dansbandskampen? Själv så har jag sett alla avsnitt hittills och förra veckan var jag till och med ner till Strängnäs för att se det hela live.

Anledningen till att jag följer det programmet som besatt är att Älvdalsbandet Larz Kristerz är med. Här i Älvdalen har det blivit väldigt stor uppståndelse kring Larz Kristerz, det brukar vara knökfullt med folk som står och jublar på torget när bandet kommer hem varje söndag.
Skitarna ska va' lika långa i år
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Dansbandskampen

Post by overkill »

Har sett det ibland när inget annat vettigt har stått i tablån, men har aldrig sett hela programmet. OK ströunderhållning men inte så mycket mer. Usel musik, men ändå underhållande i viss mån.

När man bor i en liten byhåla som jag misstänker att Älvdalen är så blir det väl kanske lätt så att hela byn blir engagerad när det händer nått som sätter namnet på kartan. Så det blir väl som en kul grej för hela byn och alla följer det med spänning oavsett om man gillar det eller inte. Det är så det verkar i alla fall, och jag ser inget fel i det. Så länge alla är glada är väl det huvudsaken. Så det är ingen risk att du blir stenad av mig i allafall än på ett tag Image, min (delvis) hårda musiksmak till trots.
Hitils har ju Lars Kristers hållt sig kvar i alla fall så det är bara att önska dem lycka till!
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Dansbandskampen

Post by uy »

Jo, så är det nog, men det är inte bara Älvdalen som hejar på Larz Kristerz. Min mor hade en Larz kristerz-tröja på sig när hon jobbade på banken i Orsa förra veckan, och både gamla och unga personer som kom in på banken började prata om Larz Kristerz. Och i Mora har de satt upp en skylt i en rodell med texten "Vi älskar Larz Kristerz" så ,det råder lite Larz Kristerz-feber i åtminståne norra Dalarna.
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Dansbandskampen

Post by retepnoslack »

Det var några ifrån Älvdalen på teve. jag tror det var i samband med: "Landet runt". Jag satt och tittade tillsammans med mor. Till skillnad ifrån många andra, har jag hört och läst, så är "Landet runt" ett utav mina favoritprogram. Då sa jag: "Vad fan, där bor ju Uy". Morsan tittade konstigt på mej och sade: "Vem är Uy? Heter han så?" Nej, han heter Tommy, men på "Meduza-forumet" kallar han sej för "Uy´", förklarade jag, då.

Jag är inte så mycket för sådana där "Rösta-bort-program". Men jag tycker dock, att det är bra att dansbanden har fått ett eget program, så det jämnar ut sej gällande de övriga. Tyvärr kan jag inte dansa, så det har aldrig blivit, att jag uppsökt någon danslokal.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Dansbandskampen

Post by overkill »

Alltid roligt när det händer nått som sagt.
Mina lyckönskningar till Larz Kristerz Image Image
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Dansbandskampen

Post by wiking »

Jag har faktiskt ett par dansbands skivor Image
Min morfar har haft ett par egna band, tror till och med dom var lite lokal kändisar i vissa delar av Värmland Image
Post Reply