Artiklar där Eddie nämns

Länkar till andra sidor om Eddie Meduza
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Artiklar där Eddie nämns

Post by 2meterhansson »

Man kan ju hoppas det blir en jätte succe, då kanske det blir fler föreställningar runt om i Sverige.
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Artiklar där Eddie nämns

Post by 2meterhansson »

För er som väntar på en rescension (eller hur fan det stavas) får vänta en månad till, jag har nämligen bokat om biljetterna till den 4 maj. Men jag kan ge er en länk om pjäsen http://www.dalateatern.se/program/gasen ... dex-2.html
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Artiklar där Eddie nämns

Post by Långis »

on 04/05/2007 at 22:46:54, grr wrote:Recension, precis som det låter. [/quote]

Nej, ska man stava som det låter så blir det "Resenschon"...
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Artiklar där Eddie nämns

Post by 2meterhansson »

Okej, ni ska få en rässenchon, den 5 maj Image
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Artiklar där Eddie nämns

Post by 2meterhansson »

Jaha, nu har jag varit och sett pjäsen, och man kan ju verkligen hoppas att dom ger sig ut på en turne runt om i sverige, för den var verkligen sevärd. I och med att det var Dala teatern, så måste nog manuset ändras lite om den ska ut i Sverige, för det var några lokala skämt med, men det borde ju inte vara något problem. Jag vet inte hur mycket jag ska avslöja här, men det var ialla fall tre Eddie låtar med "ja e en raggare" "Gasen i botten" "Kyssa dina pattar" + att det pratades en hel del om Eddie, mycket bra som sagt. Den får 5 kukar av 5 möjliga
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Artiklar där Eddie nämns

Post by uy »

Här har jag hittat en norsk artikel om Bodil Furu.
http://fredag.dagbladet.no/fredag/2003/ ... 71109.html
Skitarna ska va' lika långa i år
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Artiklar där Eddie nämns

Post by overkill »

Nån som vet om den där pjäsen, "Gasen i Botten" finns förevigad på nått sätt ? skulle verkligen vara kul att se!
I och med att den till stor del handlar om Eddie.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Artiklar där Eddie nämns

Post by E-M »

Tackar för den länken, GJ. Artikeln var väl okej, fast det känns som han försöker vinkla det till att alla Eddies komiska alster berodde på att han hade en sådan hemsk uppväxt. Där håller jag inte riktigt med.

Blir lite smått förbannad på den här kommentaren som en användare skrev: "Lugn i stormen, musikaliskt geni? Han kanske lyckades träffa en nerv hos stretande snustuggande arbetare men klivet från kultfigur till musikaliskt geni är milslångt. Han verkade ha mycket på hjärtat men fan va illa det lät."

Ännu en som inte riktigt vet vad han pratar om. Jag begär inte att ALLA ska gilla Eddies musik, verkligen inte. Men det är väldigt få som vet hur mycket han verkligen kunde om musik, hur bra han var på att skriva texter och spela instrument. Man behöver inte gilla Eddie eller hans musik men att avfärda honom som en idiot som inte kan ett skit om musik är så fel det kan bli.
Post Reply