Dalarna!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Dalarna!

Post by rex »

Är jag nyss hemkommen ifrån kan jag meddela,inklusive ett tvådagars besök i Rättvik och Classic Car Week. Det kan man kalla folkfest!

Jag kan inte annat än att rekommendera detta fina evenemang,helt outstanding,nästa år är redan inbokat!

http://www.classiccarweek.se/

Dessutom kan jag meddela att det vimlar av Stockholmare så Josey hittar säkert nån att prata med också,däremot går det 10 Hamburgerhak på 1 finare Restaurang och Laphroaig kan de flesta inte ens stava till,men ändå Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Dalarna!

Post by ozzman »

Gamla bilar har jag också tittat på på semestern. Jag och sambon var och spelade golf i Trosa och då hade de veteranbilskväll nere i hamnen på kvällen.
Där fanns det å andra sidan oerhört trevliga restauranger. Däremot var det lite si och så med whiskykunskapen hos personalen, de visste inte ens vad en Macallan var för något. Pinsamt.


Dalarna har jag för övrigt varit mycket i, städer jag besökt är bl.a Leksand, Falun, Ludvika, Mora och Borlänge bl.a. Generellt är det jävligt fint i dalarna, dock med ett undantag och det är Borlänge. Maken till ful "stad" får man nog leta efter på den här sidan Murmansk

pelle
Helgfyllo
Posts: 132
Joined: 01 Dec 2006, 21:20
Location: USA

Dalarna!

Post by pelle »

Eländige Karl

Visa dig så man kan ta en pilsner.
Var där tisd kväll

Pälle

rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Dalarna!

Post by rex »

Josey Wales wrote:Borlänge. Maken till ful "stad" får man nog leta efter på den här sidan Murmansk
Mhm,Dalarnas skamfläck tyvärr.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Dalarna!

Post by gammalhardrockare »

Dalarna är skit och är enbart en transportsträcka till Lappland. Jag har varit där. Jag kom, jag såg, jag kräktes.
Sedan åkte jag vidare. I Dalarna finns absolut ingenting. Borlänge är största stan och är en jävla bonnhåla. Kupolen, det är vad de har, sedan är det stopp.
Lägg därtill den ohyggligt fula dialekten som direkt för tankarna till kärringar som kör travers på järnverket, korv och mos, pucko och stora kukar som sugs friskt i duscharna i valfri bruksdusch.

Men det är klart, värre än Stockholm är det inte.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Dalarna!

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:. Kupolen, det är vad de har, sedan är det stopp.
Ja kupolen är ju fin, verkligen, på riktigt Image

Det ser ut som en gödselstack med tak.
pelle
Helgfyllo
Posts: 132
Joined: 01 Dec 2006, 21:20
Location: USA

Dalarna!

Post by pelle »

Josey..ställ in KA´n i garaget så jag slipper se den när jag åker förbi.
Tur du inte tog en laxrosa....

Pälle
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Dalarna!

Post by ozzman »

pelle wrote:Josey..ställ in KA´n i garaget så jag slipper se den när jag åker förbi.
Tur du inte tog en laxrosa....

Pälle
He he. Vi höll faktiskt på att bli tvungna att köpa en laxrosa för att hinna få miljöbilspremien, som tur var hittade vi en silverfärgad i stället. Men ett riktigt vrålåk är det.
Sist jag tankade hade den dragit 0.55, enbart stadskörning och helt oinkörd (90 mil på mätaren) det känns bra i plånboken det.

I garaget står Volvon och så får det bli även i fortsättningen eftersom vi blev av med fälgarna för ett tag sen när vi glömde den ute en natt.
Jag tror att risken att nån skall ta KA'ns 15" plåtfälgar är minimal. Däremot verkar Volvos sport edition-fälgar vara extremt eftertraktade.

Förresten får du sluta spionera på oss, annars anmäler jag dej på studs, din satans stalker Image
Last edited by ozzman on 31 Jul 2009, 15:19, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Dalarna!

Post by rex »

[quote author=Josey Wales link=board=offtopic&num=1248960661&start=7#0 date=1249035424]



I garaget står Volvon och så får det bli även i fortsättningen eftersom vi blev av med fälgarna för ett tag sen när vi glömde den ute en natt.
quote]

Jag sa ju det,att städer suger.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Dalarna!

Post by ozzman »

Rex:

Innan du kommer och kaxar så kan du väl lära dej att "quota" korrekt. Det ser ju för jävligt ut som du har gjort nu.

User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Dalarna!

Post by uy »

Ah, Rex hann före Image Men jag kan ju säga några ord ändå. Hemma hos mig kan cyklar, maskiner och verktyg vara ute dygnet runt. Inte behöver man låsa bilen heller.
Skitarna ska va' lika långa i år
pelle
Helgfyllo
Posts: 132
Joined: 01 Dec 2006, 21:20
Location: USA

Dalarna!

Post by pelle »

Josey Wales wrote:He he. Vi höll faktiskt på att bli tvungna att köpa en laxrosa för att hinna få miljöbilspremien, som tur var hittade vi en silverfärgad i stället. Men ett riktigt vrålåk är det.
Sist jag tankade hade den dragit 0.55, enbart stadskörning och helt oinkörd (90 mil på mätaren) det känns bra i plånboken det.

I garaget står Volvon och så får det bli även i fortsättningen eftersom vi blev av med fälgarna för ett tag sen när vi glömde den ute en natt.
Jag tror att risken att nån skall ta KA'ns 15" plåtfälgar är minimal. Däremot verkar Volvos sport edition-fälgar vara extremt eftertraktade.

Förresten får du sluta spionera på oss, annars anmäler jag dej på studs, din satans stalker Image
Mjeee

Bättre du gömmer Ka´n..så du inte skämmer ut dej.
Då kan du låssas att den inte finns alls.
Volvon är ju en trevlig vagn,men att det kommit så mycket zigenare till dina kvarter visste jag inte så man inte får ha grejjorna ifred.

Själv köpte jag mej en franskbaguette iallfall,men inte en c1.
Blev en Renault Laguna med 150hästars diesel och automat.
Hittills helnöjd med den.

rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Dalarna!

Post by rex »

Josey Wales wrote:Rex:

Innan du kommer och kaxar så kan du väl lära dej att "quota" korrekt. Det ser ju för jävligt ut som du har gjort nu.
Ja,ja,jag har problem med det,men jag har fälgar på bilen i alla fall Image
Post Reply