Spotify

Diskutera musik i alla former i detta forum
Post Reply
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Spotify

Post by uy »

Är det någon mer än jag som har detta trevliga program? Finns en massa musik i det, även om utbudet av Eddie Meduzas låtar är i det klenaste laget. Men det finns massor med Johnny Cash, så jag är rätt nöjd ändå Image

Det tycks finnas en funktion som tillåter flera användare att spara låtar i samma spelningslista, så jag har skapat en som vi på forumet kan använda. Det skulle vara kul att se vad andra på forumet lyssnar på för musik. Klicka på länken för att lägga in spelningslistan i spotify.
http://open.spotify.com/user/kuckibruak ... NrjT94Nixj
Skitarna ska va' lika långa i år
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Spotify

Post by E-M »

Jag har använt det i drygt en månad. Förbannat nöjd är vad jag är. För det första fungerar det hur bra som helst. För det andra är det så smidigt att kunna söka på en artist eller låt och bara lyssna, det är så himla praktiskt. Det enda jag har att klaga på är att utbudet bland vissa artister är rätt klent.
sharpie
Helgfyllo
Posts: 104
Joined: 08 Sep 2008, 11:40

Spotify

Post by sharpie »

Gilladnnan men nu har dom tagit bort nästan allt för det blivit så populärt.. Föredrar mp3.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Spotify

Post by gammalhardrockare »

All bra musik som har spelats in har jag på vinyl och CD så jag behöver inget sådant program. Men visst, det är säkert bekvämt och så slipper man slita på sina skivor. Kanske jag installerar det jag också.
Är det besvärligt? Kommer jag att bli förbannad?
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Spotify

Post by uy »

Jag tror inte det är besvärligare än att installera ett vanligt program. Kruxet är att man måste registrera ett konto för att kunna använda programmet, men när det är klar är det bara att tuta och köra.
Som sagt, det är väldigt bekvämt. Vill man lyssna på en skiva slipper man gå en meter till skivhyllan för att hämta skivan. Image Och så slipper man ju nöta på skivorna.
Skitarna ska va' lika långa i år
tunnan
Helgfyllo
Posts: 50
Joined: 30 Aug 2008, 11:53

Spotify

Post by tunnan »

Man kan även lyssna på T&M Image Image

http://open.spotify.com/track/4lP0YU9xaqIrn2G3qR30le

Image :

om ni diggar bajs alltså Image
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Spotify

Post by E-M »

GammalHardrockare wrote:All bra musik som har spelats in har jag på vinyl och CD så jag behöver inget sådant program. Men visst, det är säkert bekvämt och så slipper man slita på sina skivor. Kanske jag installerar det jag också.
Är det besvärligt? Kommer jag att bli förbannad?
Själva installationen är väldigt enkel, inget krångel. Som uy påpeka är kruxet är att få en invite. Jag kan skicka invite till dig om du vill? Jag har nämligen fyra stycken (får nya hela tiden eftersom jag betalar). Men du väljer själv om du vill betala 99 spänn i månaden eller om du vill ha med reklam istället. Jag tror att du gillar det, du hittar kanske inte alla låtar du vill ha men många. Väldigt behändigt, jag är helt frälst Image

Jag väntar med spänning på Voddler, är en liknande tjänst som Spotify fast med filmer och TV-serier Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Spotify

Post by ozzman »

Spotify verkar ju funka skitbra. Snacka om betalningvilja hos kunderna med hela 725 000 i intäkter.
Fan jag och min sambo har högre intäkter än så.
Att värdera det där luftslottet till 1,8 miljarder måste ju vara snudd på kriminellt.
Faktum är och förblir att folk i gemen har vant sej med att stjäla musik och har ingen som helst lust att betala en spänn för det.

http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar ... komNyheter
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Spotify

Post by uy »

Jag såg på Tv i helgen att flera musiker var missnöjda med ersättningen de fick från spotify. Och med tanke på artikeln Jossey länkade kan man ju fråga sig hur länga spotify kommer finnas kvar?
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply