När till och med AB

Politiska diskussioner
Post Reply
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

När till och med AB

Post by ozzman »

När til och med AB skiver om hur svenska biståndspengar förskingras då måste det vara illa.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5684379.ab

Det här är garanterat ingen isolerad händelse utan snanare legio.
Jag skulle gott kunna tänka mej att mer än hälften av de 30 miljarder vi ger i bistånd varje år inte går till det de är tänkta för.
Genom mina skattepengar så är jag alltså med och sponsrar kriminalitet, krigsherrar och pensionskonton åt korrupta afrikanska ledare.
Tack för det SIDA.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

När till och med AB

Post by rex »

Ja...jag har själv tillverkat grejor åt en Svensk biståndsorganisation och när jag fick höra vad firman fick betalt för detta blev jag helt mållös,det var en helt otrolig summa,uppenbart hårdsaltad för att det var just de Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

När till och med AB

Post by ozzman »

rex wrote:Ja...jag har själv tillverkat grejor åt en Svensk biståndsorganisation och när jag fick höra vad firman fick betalt för detta blev jag helt mållös,det var en helt otrolig summa,uppenbart hårdsaltad för att det var just de Image
Ja, det kan jag gott tänka mej. jag har själv en bekant som ibland åker och "granskar" SIDA-projekt. Det brukar innebära resa i business class och några veckor på lyxhotell i Vietnam med bjudmiddagar på kvällarna och då och då nån slentrianmässig biltur till något förment reningsverksbygge eller liknande. Ett bygge som det oftast inte går att besöka pga att det är gasutsläpp, förstörda vägar, oroligheter eller liknande.

En annan tydlig signal om att det är riktigt illa är ju att det är självaste biståndsministern som går ut med debattartiklar om den horribla biståndssituationen. det har väl aldrig hänt förr.

Men det värsta i hela soppan är ju att Sverige lånar pengar för att klara budgeten och att det alltså är dessa lånade pengar som SIDA pytsar ut över Afrika och Asien. Fruktansvärt.
Post Reply