Fredag igen!!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Fredag igen!!

Post by ELN »

Nog för att det är lördag, men jag har precis druckit öl, gott Image hade gött mina vännerrrrrrrr
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Fredag igen!!

Post by ozzman »

Fredag!!!!!!!!!

Idag och i morgon skall jag slumma rejält med pöbeln då jag och frugan skall åka på något så plebejiskt som en Ålandsfärja.
Tack och lov skall det finnas en cigarrbar som har bra whisky-, rom-, och konjakssortiment, där får man väl slå ihjäl tiden om det blir alltför WT-aktigt i nattklubb och övriga barer. Image

rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Fredag igen!!

Post by rex »

Åja,du släpper nog loss efter ett par järn,unna dig en omvänd klassresa bara för en kväll! Det är säkert ingen som ser dig Image

hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Fredag igen!!

Post by hakan »

Ålandsfärja är väl WT rakt av? Kan inte komma på något aristokratiskt med den överhuvudtaget faktiskt.

JW, jag ser fram emot en utförlig rapport.. Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Fredag igen!!

Post by ozzman »

Ja mina herrar, nu är jag tillbaka i de civiliserades värld igen.
Jag har inte kunnat skriva något eftersom jag måste smälta intrycken en smula innan jag kunde fatta tangentbordet.
Som sociologiskt exeperiment så finns det inget som slår en finlandsresa, det är då ett som är säkert.
Ni vet vad de säjer om Las vegas: "What happens in Vegas stays in Vegas". En Ålandsresa måste vara ekvivalenten till det. Om inte annat så önskar man att allt som händer skulle stanna på båten och aldrig, aldrig någonsin ta sej i land.
Dyngraka 60-åriga kärringar i läppkort kjol utan trosor, brrrr! och 50-åriga gentlemän med pissfläckar på byxorna och spyor på skjortkragen som limmar på 20-åringar är bara början. Folk som pissar på dansgolv, folk som kräks i papperskorgar, folk som knullar i hyttkoridorerna och folk som vandrar runt i pubar och barer och dricker andras slattar.
Jag har inget emot folk som krökar sej riktigt dyngraka men om man gör det så skall man ändå behålla en viss stil och inte helt tappa koncepterna.
Att det var ungdomar som spårade ur kan jag ha en viss förståelse för, det gjorde man ju själv en gång i tiden, men när folk i övre medelåldern beter sej som om de ingick i nån jävla mongoparad så blir det bara sorgligt.

Var det då inget som var bra? Jodå, maten i restaurangen var över förväntan och vinlistan var förvånansvärt välfylld med spännande inslag. personalen var överlag också otroligt trevlig och serviceinriktad, hur de nu klarar av det på det där jävla zoot övergår mitt förstånd.

På kvällen gick vi upp till discot, det var det enda stället på båten efter 22.00 där folk faktiskt till övervägande del betedde sej som människor, de hade även den goda smaken att spela en del Bon Jovi, AC/DC och annan rock emellanåt.
Hemresan var också trevlig eftersom det var ett riktigt bra coverband som spelade i en av barerna så då kunde man sitta med en kall öl, titta ut över skärgården och lyssna på musik och faktiskt slappna av.

Men summa summarum så lär det dröja tills jag sätter min fot på en ålandsbåt igen, det är säkert.
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Fredag igen!!

Post by Eddie »

Välkommen tillbaka.

Kortkort och utan trosor låter väldigt läskigt när det handlar om 60+, inte konstigt att det var spyor lite här och var.

Bra mat låter intressant, det var inte buffé va?
För den brukar inte vara speciellt bra på båtar. Vilket bolag åkte du med?

Själv satt jag och drack bärs med två polare igår och fick den eminenta idén att ta en promenad hem istället för att sova kvar. Så klockan 3 inatt gick jag ca 1.1 mil hem, två timmar senare var jag hemma, men då var klockan bara 4 Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Fredag igen!!

Post by ozzman »

Nej det var inte buffén utan vi åt något som kallades för kryssningsmeny. Det var en renkskavsmousse med syltade kantareller till förrätt, en chateau briand med potatiskaka och som dessert en havtornspannacotta (den var grymt bra).
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Fredag igen!!

Post by gammalhardrockare »

Ålandsfärja tycker jag är skit. Men nästa söndag åker jag på kryssning till Tyskland. Det är mycket roligare. Två dagar.
Men eftersom jag börjar bli vuxen (skulle tro att jag har kommit upp till en tjugofemårings mognadsnivå vid denna skrivandets stund) så blir det inte längre stenhårt supande i två dagar.
Första kvällen går jag och käkar, sedan blir det bio. Men nästa dag, mina vänner, nästa dag!
Klockan nio går jag av färjan i Kiel, tar en stadsbuss ut till ett stort köpcentrum som heter Citti Markt och shoppar en stund samtidigt som jag smuttar på lillflaskan med vodka som jag har i kavajens innerficka. Vid elvatiden är jag tillbaka i stan och då börjar stora SUPKALASET! Det finns många trevliga barer inne i Kiel.
Jag brukar sova som en stock i hytten vid åttatiden på kvällen. Det är bra. Då hinner man sova bort bakruset till nästa morgon.

Nej, jag ska inte åka med min flickvän och inte med Rex eller "Janne". Dem får man inte med på någonting längre. Pojkarna har ju blivit gamla, gubevars. Nej, det är med ett gäng från jobbet. Det är fyra stycken karlar som alltid träffas en gång i månaden och hittar på något. Så har de gjort i flera år. Ofta handlar det om att dricka stora mängder sprit. Nu har jag blivit inbjuden i denna exklusiva skara och denna gång blev det kryssning till Tyskland.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Fredag igen!!

Post by ELN »

I fredags satt jag och hällde i mig stora mängder öl utanför Stene Kött & Livs/Preem vid gamla E6. Det var mycket trevligt i goda vänners sällskap. Men efter att jag flytt ut på en åker (helt i onödan) för att jag såg en polisbil, kommer jag inte ihåg stort mycket. Men jag lär ha tagit på mig en alldeles för liten mopedhjälm, och cyklat på min cykel (på vilken halva styret var väck) ner i ett dike innan jag kom fram till den plats där jag skulle tillbringa natten.

Min medsupande, som vid tillfälle var bra mycket nyktrare hade inte alls lika god lust att sova som jag hade och efter att det tydligen(?) varit minst 3 personer upp och pratat med mig så begav dom sig till stan. Tre timmar senare kom de tillbaka bara för att finna mig på exakt samma ställe som dom lämnat mig. Efter att sedan tagit en halvtimme på mig för att gå 20 meter för komma ut och pissa fick jag äntligen sova Image härlig fredag och om möjligt ännu härligare lördagsmorgon Image ha det nu gött mina vännerrrrrrrrrrrrrr
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Fredag igen!!

Post by ozzman »

ELN:

Den ungdomen, den ungdomen.
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Fredag igen!!

Post by hakan »

Nej, jag ska inte åka med min flickvän och inte med Rex eller "Janne". Dem får man inte med på någonting längre. Pojkarna har ju blivit gamla, gubevars. Nej, det är med ett gäng från jobbet. Det är fyra stycken karlar som alltid träffas en gång i månaden och hittar på något.
Är det han "Bengt" som är rädd att han ska få stånd? Image Kan ju bli lite roligt med några såna på en Tysklandsfärja.. Image

ELN:

Vad bedömer du promillehalten till? =)
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Fredag igen!!

Post by rex »

Här eldas det i vedspisen i höstrusket,skall bli oändligt skönt med helg,vete fasen om jag skall gå ut alls Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Fredag igen!!

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Klart som faan att du inte ska gå ut! Du bor ju i Sverige för helvete! Detta klimat lämpar sig inte för utomhusvistelse oavsett om det är vinter eller sommar. Vi har två väderlekar: Kallt eller väldigt kallt.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Fredag igen!!

Post by ozzman »

GH:


Hur var det förresten i Tyskland då? Kan man förvänta sej en reseberättelse med mustiga detaljer och roande anekdoter?
pelle
Helgfyllo
Posts: 132
Joined: 01 Dec 2006, 21:20
Location: USA

Fredag igen!!

Post by pelle »

Nu ar klockan snart 18.00 eller 6pm som vi amerkaniserade sager.
Det ar 18 grader varmt ute och jag har 120 pilsner i kylen i garaget som jag kopt pa macken for 39.99.
Grannen vill ta kalas sa jag ska bara ta sista i burken har,dra igang v8an i Mustangen cabba ner,lagga lite pilsner i skuffen och peta in ett gammalt Eddieband i kasettradion innan jag aker over.
Post Reply