Eddie Meduza till Rut, 87 år

Länkar till andra sidor om Eddie Meduza
Post Reply
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Eddie Meduza till Rut, 87 år

Post by uy »

I Kronobergs radio var det någon som ville spela Åskefällalund av Eddie Meduza för Rut som fyllde 87 år. Kul att det finns äldre som också uppskattar Eddies musik. Image
http://www.sr.se/webbradio/webbradio.as ... =&IsBlock=
Skitarna ska va' lika långa i år
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Eddie Meduza till Rut, 87 år

Post by E-M »

Ja där ser man. Fast det behöver ju inte betyda att Rut rådiggar Eddie. Jag tolkade det mera som låten passade för att Rut var från de trakterna Image Fast hon som önska låten gillar säkert Eddie annars skulle hon ju inte känna till låten.
Last edited by E-M on 11 Feb 2010, 15:07, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Eddie Meduza till Rut, 87 år

Post by overkill »

Trevligt. Det här får mig osökt att tänka på Radio Ronka 1. I ett mellansnack ringer ju en fiktiv (får man anta iaf...) kärring in och klagar på att det är för mycket grova låtar i programmet. Men hon lovar att lyssna om Eddie spelar nått trevligt och seriöst. Så blir dock inte fallet, Eddie spelar nått ännu grövre istället, minns inte vad dock. Kanske var det den där sketchen, farbror Svens brevlåda.

Tänk om man hade gjort samma sak här. Medans Rut väntar på att få höra en trevlig bit så kommer istället "Har ni sett her kuk"? eller nån annan fin bit, hehe. Image
Hade varit ganska taskigt faktiskt. Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Eddie Meduza till Rut, 87 år

Post by uy »

Overkill wrote:Trevligt. Det här får mig osökt att tänka på Radio Ronka 1. I ett mellansnack ringer ju en fiktiv (får man anta iaf...) kärring in och klagar på att det är för mycket grova låtar i programmet. Men hon lovar att lyssna om Eddie spelar nått trevligt och seriöst. Så blir dock inte fallet, Eddie spelar nått ännu grövre istället, minns inte vad dock. Kanske var det den där sketchen, farbror Svens brevlåda.
Jag tror faktisk han spelade "Vi e världens bästa orkester" för tanten innan Farbror Svens brevlåda började, så lite dragspel fick hon allt. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Eddie Meduza till Rut, 87 år

Post by overkill »

Jasså? hmm det här måste kollas.. jag vill minnas att han körde nått grovt direkt. Men kärringen lovar väl å andra sidan att lyssna på HELA programmet, och då får hon ju allt varken hon vill eller inte. Det var nog så det var tänkt. Annars skulle ju det bara blivit dragspel och seriöst f.o.m det samtalet. Får återkomma i ämnet som sagt Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Eddie Meduza till Rut, 87 år

Post by overkill »

Japp, det stämmer uy, att han körde Vi är världens bästa orkester först, sen kommer Farbror Sven.

Jag kan f.ö. svära på till 100 % att han sagt nån gång, i nått repotage eller dylikt, att han ångrar att han gjorde Farbor Svens brevlåda. Men den artiklen jag läste det i på nätet (för flera år sen) verkar inte upplagd nånstans idag. Den låg som sagt på nån sida för mer än 10 år sen och sidan, vilken det nu var, är borta sen länge.
Tror artiklen var gjord i samband med att han blev polisanmäld bl.a pga den sketchen och för sina band i allmänhet. Pedofildebatten var också väldigt het just då så sketchen kom olämpligt tidsmässigt. Eller lämpligt om man har ambitionen att reta upp folk Image, men jag tror att det var slumpen som gjorde att den kom just då.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Eddie Meduza till Rut, 87 år

Post by uy »

Artikeln har legat på Stefan Janssons hemsida, men den verkar inte finnas kvar där. Skumt.
Skitarna ska va' lika långa i år
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Eddie Meduza till Rut, 87 år

Post by Jungbacka Erik »

Overkill wrote:Medans Rut väntar på att få höra en trevlig bit så kommer istället "Har ni sett her kuk"? eller nån annan fin bit, hehe. Image
Hade varit ganska taskigt faktiskt. Image
Eller Vresa upp fetta kärringajävel: "...Jag ville ha lite fitta utav min käring Rut."
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Eddie Meduza till Rut, 87 år

Post by overkill »

uy, ok. men jag tror inte det var där jag läste den från början. Detta är som sagt över 10 år sen och då hade inte Stefan nån hemsida. Men den kan ju förstås ha funnits där senare. Artikeln ska ha varit från sent 80 och/eller början av 90-talet. Det kan ha varit 2 olika artiklar också men de handlade om samma sak. Just Farbror Svens brevlåda nämndes som sagt så det kan inte ha varit före 88. Såvida inte jag snurat till det nu...

Nån annan förutom jag kanske minns dessa artiklar? rubriken var nått i stil med "Han säljer porr till barn" eller nått sånt...
Tror det fanns en annan tråd om detta där vi snackade om det här, för ett bra tag sen.

Ljungbacken: haha, klockrent. Ljuva ungdomsminnen kanske väcks till liv hos Rut. Image
Men skämt åt sido så verkar det ju faktiskt finnas äldre som uppskattar lite av Eddies musik, det seriösa då alltså. Har hört liknande föut nån gång, att gamlingar säger sig gilla Eddie. och nog finns där låtar som jag tror de kan gilla, t.ex dragspelslåtarna på Dragspelsrock borde passa dem. Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Eddie Meduza till Rut, 87 år

Post by uy »

Det är nog olika artiklar vi tänker på. I den jag läste hade de intervjuat honom efter en spelning, och han pratade också om hu hans raggarimage kommit till. Jag tror rubriken var något i stil med "Imagen var bara ett försäljningstrick".
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Eddie Meduza till Rut, 87 år

Post by Långis »

Den artikel du tänker på, uy finns på min sida:
http://luftkaffe.se/meduza/images/stori ... 950826.jpg

Överdödaren syftar nog på artiken i kvällsposten som man kan skåda löpsedeln på här:
http://luftkaffe.se/meduza/images/stori ... aksida.jpg

Men jag har aldrig sett själva artikeln.
Post Reply