Hakan...

Diskutera Låtarna
Post Reply
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Hakan...

Post by overkill »

.. är en låt som tycks finnas i en herrans massa versioner när man tänker efter. Eller?

Dessa är de jag vet om:

Version 1 - Grundidé - "Snikne Norstedt" årtal okänt (?)
Version 2 - E. Hilter & Luftkaffe Nr. 1 1977
Version 3 - E. Hitler & Luftwaffe Nr. 2 1977
Version 4 - Garagetaper 1980
Version 5 - Nyinspelning på Värsting Hits 1998

+ Live-versioner då, han spelade den ju rätt ofta. Han spelade den ju också i Lena-Maria Show 1980 så det är ju en form av live-version, men ändå.
Finns det ännu fler versioner ? onekligen en poppis låt, både för Eddie själv och andra. Många tycks gilla den. Image
Last edited by overkill on 29 Mar 2010, 13:57, edited 1 time in total.
nisseinorr
Glad amatör
Posts: 32
Joined: 14 Mar 2010, 13:52
Location: Jokkmokk
Contact:

Hakan...

Post by nisseinorr »

Kanske är lite offtopic detta men nu när jag läser detta kom jag på en sak.. Har ju ganska just upptagit mitt Eddie-intresse igen efter att de legat ganska svalt sedan allt gorm i JJ´s gästbok för en herrans massa år sedan.. När jag nu läser "Snikne Norstedt"..

Vart var det man hittade den låten. Hör den gunga lite i bakhuvudet men kan inte komma på var jag har hört den. Något radioprogram?

Någon som vill hjälpa med att fräscha upp mitt minne igen så jag kan leta upp den i mitt arkiv och kan lyssna på den Image ?
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Hakan...

Post by Långis »

nisseinorr wrote:Kanske är lite offtopic detta men nu när jag läser detta kom jag på en sak.. Har ju ganska just upptagit mitt Eddie-intresse igen efter att de legat ganska svalt sedan allt gorm i JJ´s gästbok för en herrans massa år sedan.. När jag nu läser "Snikne Norstedt"..

Vart var det man hittade den låten. Hör den gunga lite i bakhuvudet men kan inte komma på var jag har hört den. Något radioprogram?

Någon som vill hjälpa med att fräscha upp mitt minne igen så jag kan leta upp den i mitt arkiv och kan lyssna på den Image ?
Det var väl Micke på KN Radio häromveckan, bara. jag har inte hört den innan.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Hakan...

Post by uy »

Ja, jag tror faktiskt att Evert har spelat den någon gång tidigare också. Kan det ha varit under Power meet 2008, då när han körde en Eddie-special med en massa intervjuer och dylikt?
Skitarna ska va' lika långa i år
ronka
Periodare
Posts: 443
Joined: 21 Oct 2004, 06:42
Location: Hemma
Contact:

Hakan...

Post by ronka »

ImageSka stilla eran nyfikenhet körde den första gången i min Eddie Tribute 18 juni 2009 på Karlstads Nya Radio en inspelning som jag fick av Stefan Berg på Anakronfilm/Evert
Last edited by ronka on 31 Mar 2010, 02:30, edited 1 time in total.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Hakan...

Post by retepnoslack »

Aha, ett utav de gömda guldkornen kort och gott, som kommit fram i ljuset. Då kan man ju grunna på, varför han ändrade konceptet till: "Hakan". Att göra en låt, om en haka är ju ganska bisarrt. Ja, det var antagligen DÄRFÖR. Image
nisseinorr
Glad amatör
Posts: 32
Joined: 14 Mar 2010, 13:52
Location: Jokkmokk
Contact:

Hakan...

Post by nisseinorr »

Evert Lundin wrote:ImageSka stilla eran nyfikenhet körde den första gången i min Eddie Tribute 18 juni 2009 på Karlstads Nya Radio en inspelning som jag fick av Stefan Berg på Anakronfilm/Evert
Jaa då var det i ett radioprogram jag hört denna bit.
då är jag inte helt senil alltså. å detta radioprogram har funnits uppe på nätet nån gång? Då är det bara börja leta i mitt gamla arkiv så ska jag nog hitta det under fliken radioprogram.. Tack för påminnelsen! hehe
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Hakan...

Post by BOB-blommorobin »

snikne norstedt har jag faktiskt aldrig hört. Någon som har den? =)
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
nisseinorr
Glad amatör
Posts: 32
Joined: 14 Mar 2010, 13:52
Location: Jokkmokk
Contact:

Hakan...

Post by nisseinorr »

blommorobin wrote:snikne norstedt har jag faktiskt aldrig hört. Någon som har den? =)
Som tidigare sagt har Evert Lundin här på forumet spelat den i sin Eddie Tribute förra året.. Finns väl att ladda ner hos radio-stationen?

Annars hörde jag även att han sänt den igen nyligt..
www.evertlundin.se

Ladda ner hela högen och lyssna igenom.. Minns ej vilken av alla som just snikne norstedt spelas på..
Image
Post Reply