Information om spelningar/speldatum sökes

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Information om spelningar/speldatum sökes

Post by Långis »

Med stor hjälp av Overkill och Janne Lindén från lester C Garrett har jag nu kunnat fylla upp större delen av 1983 års turné.
De ni põjka!

http://www.luftkaffe.se/meduza/med_live.php
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Information om spelningar/speldatum sökes

Post by overkill »

Ingen annan som har info som spelningar? t.ex om Summer Tour 97. Jag vet att han spelade i bl.a Älvdalen men vet inget exakt datum.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Information om spelningar/speldatum sökes

Post by uy »

Då borde väl jag som Älvdaling kunna svara på den. ImageHan spelade i Älvdalen torsdag den 24 juli. Reklamaffischen finns på Kingmeduzas hemsida
Image
Skitarna ska va' lika långa i år
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Information om spelningar/speldatum sökes

Post by overkill »

Sedär uy, då är ett till datum klappat och kan läggas till de andra. Tackar. Jag vill minnas att du berättade en anekdot som hörde till denna spelningen. Eddies bror Jimmy hade dött bara några dar innan giget så Eddie var inte riktigt på humör för att spela tror jag det handlade om. Men du var väl dock inte på spelningen själv uy?

På tal om Älvdalen - hur gick det med West A fool away omslaget? du kände väl nån i byn som var med på omslaget eller hur det var. och den personen kom från just Älvdalen.
Last edited by overkill on 15 Mar 2010, 01:04, edited 1 time in total.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Information om spelningar/speldatum sökes

Post by uy »

Jo, jag var ju inte på spelningen själv, jag hade nog inte fått upp ögonen för Eddie ännu. Men jag har hört om spelningen från andra som var där. Jag tror jag har berättat om det i någon annan tråd.

Ah, jag får dåligt samvete varje gång du frågar om West a fool away-omslaget Image Det ä en bekant till min styvfar som är med på omslaget. Han har varit bortrest, men han kom hem häromdagen så jag ska se om jag kan fråga honom i helgen.
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Information om spelningar/speldatum sökes

Post by Långis »

on 03/15/2010 at 00:30:40, uy wrote:Då borde väl jag som Älvdaling kunna svara på den. ImageHan spelade i Älvdalen torsdag den 24 juli. Reklamaffischen finns på Kingmeduzas hemsida
Image [/quote]

Frågan är: Vilket år?
totaltrandom
Helgfyllo
Posts: 70
Joined: 18 Feb 2010, 09:51

Information om spelningar/speldatum sökes

Post by totaltrandom »

Jag är inte helt säker men jag har hört att Eddie har spelat i Ludvika, Dalarna en gång i tiden. En av mina vänners morsa påstår sig ha varit på en spelning med Eddie Meduza i Ludvika. När vet jag inte, men kan ta reda på det.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Information om spelningar/speldatum sökes

Post by overkill »

Långis: eftersom vi snackar om Summer Tour 97 så bör det vara 97 Image. Men om den där affichen verkligen är från den turnén vet jag inte. Står det nått på KingMeduzas hemsida om det? eller kanske uy vet?

Men datumet bör stämma då jag vill minnas att vi kom till datumet då Jimmy dog i en annan tråd, och det var 97, bara dagarna innan spelningen.

Totalrandom: kolla gärna upp det och återkom i denna tråden. Passa på att fråga om de kan bekräfta datumet på nått sätt. T.ex via en affich, annons, biljett eller tidningsrepotage.
Last edited by overkill on 15 Mar 2010, 22:37, edited 1 time in total.
pelle
Helgfyllo
Posts: 132
Joined: 01 Dec 2006, 21:20
Location: USA

Information om spelningar/speldatum sökes

Post by pelle »

Hej.

Jag har varit pa 2 speliningar med Eddie som jag inte kan hitta pa er hemsida.

Dessutom sa skulle jag varit pa ytterligare en som troligtvis belv installd pga fylla. Eddie skulle borja spela runt 22.00 och nar han klockan 24.00 annu inte kommit upp pa scen sa akte vi hem.

Detta var i Trollhattans Folkets Park sista veckan i Augusti eller forsta veckan i September 1992.

Nasta spelning var i Fensbols Folketshus ( ca 20 km norr om Torsby i Varmland langs RV 45). Detta var gissningsvis sommaren 1993,men kan ha varit 1994.

Andra gangen var pa KTH's karhus pa Kosbarsvagen i Stokholm. Gissar att det var februari/mars aret efter,dvs 1994 eller 1995
Var hyfsat kallt ute och jag minns raggarna bjod pa hembrannt och oboy fran en stor gryta utanfor.

Mer eller mindre fullsatt och fullt med vansinniga upptad inne i karhuset,bla sup hur mycket du vill under 30 minuter for 60kr. Men du fick inte ga och pissa......

Pelle
slim
Glad amatör
Posts: 42
Joined: 01 May 2010, 10:18

Information om spelningar/speldatum sökes

Post by slim »

Såg Eddie flera gånger 82-83 + senare. Får jag bara lite tid att dra ut fingret ska jag lägga upp minnesbilder från respektive gig , har skickat datum + annonser till Eddies Himmel så där hamnade en del info.
Sommarturnén 82 var hans första, vet inte om Kungälv 26 juni 82 var hans ALLRA första gig eller om det var nåt tidigare men jag har inte nåt tidigare datum iaf.
För jävla kul när de spelade Sug sug sug min kuk...
Återkommer nånstans med mer text.
Sen gick jag ut på staden, och sjöng en hemorröjd sång
User avatar
sten1972
Periodare
Posts: 288
Joined: 08 Sep 2008, 11:37
Location: Swärrje

Information om spelningar/speldatum sökes

Post by sten1972 »

Jag har sett Eddie 3 gånger. Alla på "Evergreen" i Hallstahammar. Har tyvärr bara exakt datum på den sista konserten vilket var 30:e maj 2007. Jag har tidningsannonen kvar där datumet står om det är intressant. Sparade den för mitt dåvarande band hade releaseparty där veckan innan och var med i samma annons.
Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Information om spelningar/speldatum sökes

Post by ELN »

2007 Image
ronka
Periodare
Posts: 443
Joined: 21 Oct 2004, 06:42
Location: Hemma
Contact:

Information om spelningar/speldatum sökes

Post by ronka »

on 05/28/2010 at 13:55:39, ELN wrote:2007 Image [/quote]

2007 Image
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Information om spelningar/speldatum sökes

Post by Långis »

Nog för att Eddie var före sin tid, men jag hade ingen aning om att han också var rejält efter.
User avatar
sten1972
Periodare
Posts: 288
Joined: 08 Sep 2008, 11:37
Location: Swärrje

Information om spelningar/speldatum sökes

Post by sten1972 »

1997 naturligtvis.
Image
Post Reply