En liter öl tack.

Meduzalands gastronomiska avdelning
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

En liter öl tack.

Post by Jungbacka Erik »

Måste bara lovsjunga den fantastiska idén ett bryggeri här i Finland kommit på att tappa öl på litersburkar. Nu kan man säga till frun att man hämtar ett par tre öl och kan då med gott samvete pimpla en ansenlig mängd maltdryck mitt på blanka vardan Image Burken ser ganska grotesk ut i näven, ungefär som en stor limpa i aluminium men man kan kamouflera detta genom att klä sig i något långrandigt. Skål!
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

En liter öl tack.

Post by Eddie »

Den slatten i botten kan inte vara god, man får hålla bra fart på drickandet för att det inte ska vara alltför avslaget i botten. Men en långrandig tröja hjälper nog mot det också! Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

En liter öl tack.

Post by ELN »

Fan va gött! Då slipper man ju den jobbiga proccessen att öppna burkar hela tiden Image Image Image
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

En liter öl tack.

Post by Jungbacka Erik »

Eddie wrote:Den slatten i botten kan inte vara god, man får hålla bra fart på drickandet för att det inte ska vara alltför avslaget i botten. Men en långrandig tröja hjälper nog mot det också! Image
Men antalet bottenslattar minskar ju med 50-66 % iom att det blir så få burkar Image
Last edited by Jungbacka Erik on 09 Apr 2010, 20:23, edited 1 time in total.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

En liter öl tack.

Post by Jungbacka Erik »

ELN wrote:Fan va gött! Då slipper man ju den jobbiga proccessen att öppna burkar hela tiden Image Image Image
Exakt. Det är ju ölen man vill ha och inte en massa gymnastik Image
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

En liter öl tack.

Post by Eddie »

Jungbacka Erik wrote:Exakt. Det är ju ölen man vill ha och inte en massa gymnastik Image
Då får du ta och använda sugrör för annars blir det ett träningspass varje gång du lyfter en så tung burk till mun.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

En liter öl tack.

Post by Jungbacka Erik »

Eddie wrote:Då får du ta och använda sugrör för annars blir det ett träningspass varje gång du lyfter en så tung burk till mun.
Det har du rätt i. Egentligen borde man ha burken uppe på soffans ryggstöd så man inte behöver anstränga sugmusklerna heller. Bara täppa igen ändan på sugröret då man tar en paus i drickandet.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

En liter öl tack.

Post by ELN »

Pausa drickandet? Kör med hävert och låt det rinna, bunkra gärna upp med en 6-5 burkar så behöver du bara sitta och svälga (5-6 slangar till munnen på en gång) och du lär hinna slippa avslaget bottenslask.
Last edited by ELN on 13 Apr 2010, 23:01, edited 1 time in total.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

En liter öl tack.

Post by Jungbacka Erik »

Massor med bra tips. Men vad tycker ni, ska man klä sig i blöja eller fixa till en hemmagjord kateter i urinröret för att kunna sitta kvar i soffan så länge som möjligt utan en massa rännande till toan?
raggarjojje
Obotlig alkoholist
Posts: 522
Joined: 16 Oct 2007, 10:11
Contact:

En liter öl tack.

Post by raggarjojje »

Jungbacka Erik wrote:Massor med bra tips. Men vad tycker ni, ska man klä sig i blöja eller fixa till en hemmagjord kateter i urinröret för att kunna sitta kvar i soffan så länge som möjligt utan en massa rännande till toan?
Eller så sitter man på toan och super. Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

En liter öl tack.

Post by ELN »

RaggarJojje wrote:Eller så sitter man på toan och super. Image

Självklar favorit Image Image Image
kukaspy
Glad amatör
Posts: 40
Joined: 06 Jul 2011, 12:15

En liter öl tack.

Post by kukaspy »

finns det inte enliters på bolaget längre? Vet att dom sålde någon skrot som kallades "Faxe" förut i varje fall.

Eller om man kan be dom ta hem sånadäringa Image
User avatar
sten1972
Periodare
Posts: 288
Joined: 08 Sep 2008, 11:37
Location: Swärrje

En liter öl tack.

Post by sten1972 »

1L burkar är ingen nyhet direkt. Det är i alla fall ca 20 år sedan jag drack min första. Tror att Danskarna var först med det faktiskt. Själv har jag ett par ölsejdlar som också rymmer 1L och dom används emellanåt.
Image
Last edited by sten1972 on 25 Aug 2011, 15:06, edited 1 time in total.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

En liter öl tack.

Post by ELN »

Nu har Ringnes en Limited Edition 1 litare, så jag köpte mig en, konstig fason att smuggla alkohol över gränsen åt de håller Image Image skall bli finfin att avnjuta Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

En liter öl tack.

Post by uy »

Smuggla öl från Norge? Nu har jag då väl hört allt! Image
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply