Bävern släpper box

Nyheter angående Eddie Meduza
Post Reply
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Bävern släpper box

Post by uy »

Jag såg på Ginza att den 20 januari 2010 kommer Mariann att släppa en samlingsbox med Eddie Meduza. Den kommer att innehålla fem album, Silver Wheels, För Jeavle braa, Harley Davidsson, The Roaring Cadillacs Live (Dåren é lös) och Scoop.
http://www.ginza.se/Product/Product.asp ... ier=268569

Det är inget jag kommer att köpa, då jag redan har de skivorna, men det kanske kan vara intressant för de som precis har upptäckt Meduza. Vem vet, det kanske var någon strategisk tanke att de släpper boxen strax innan dokumentären har premiär?

Och som onödig extra-fakta (för jag hade ingen lust att starta en till tråd bara för det) Så verkar det som om Eddie nämns i Per Hagmans bok "Vänner för livet". Eller åtminstone i bokens beskrivning på Cdon...
http://cdon.se/b%C3%B6cker/hagman%2c_pe ... et-7544214
Skitarna ska va' lika långa i år
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Bävern släpper box

Post by E-M »

Där ser man, verkar dock bara vara ett försök att tjäna pengar utan att behöva anstränga sig alls. Samtidigt är det roligt att det ges ut något alls. Hade dock blivit gladare om det hade varit en CD med outgivet.

uy:

Vi har ju en tråd med "onödig fakta". Där passar det perfekt!
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Bävern släpper box

Post by uy »

E-M wrote:uy:

Vi har ju en tråd med "onödig fakta". Där passar det perfekt!
Det har du rätt i! Men boken har ju inte kommit ut ännu, så det får väl räknas som en nyhet ändå Image
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Bävern släpper box

Post by Långis »

Ja,det är ju trevligt att det ges ut nåt.
Jag har ju som sikte att ha allting så det blir nog att jag köper den ändå.
Tack för infon! Det bidde en notis på hemsidan.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Bävern släpper box

Post by overkill »

Den där boxen verkar ju måttligt ointressant, men det blir nog till att köpa den nån gång när den gått ner i pris. Skulle förresten inte förvåna mig om det här en box som ingår i nån form av serie med boxar med andra band och artister och alltså inte "unik" i sig med Eddie. Alltså Bävern slänger bara ut en hög boxar med olika artister och Eddie åker med i bara farten. Så var det med 100 % Eddie Meduza boxen. En liten nyhet är ju dock att, sen Mariann blev uppköpta av det större bolaget Warner 2006 så fick skivorna nytt utseende (själva CD-skivorna alltså). Så det blir ju nått nytt för de som "bara" har kvar de gamla utgåvorna. Tyvärr blev den förändringen till det sämre i mitt tycke då alla skivor ser likadana ut: blanka/silvriga med ett stort m pålappat. Innan hade ju varje skiva ett eget utseende, mycket trevligare och roligare...
Det lustiga är ju att alla (?) skivor, inte bara Eddies alltså, utan alla från hela bolaget tycks se likadana ut. Måttligt fantasilöst Image

Den där boken verkar ju lite småintressant. Undra om den innehåller nått konkret om Eddie eller om han bara nämns i förbifarten.
Last edited by overkill on 31 Dec 2009, 18:36, edited 1 time in total.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Bävern släpper box

Post by retepnoslack »

Nja, det är väl, om man inte har skivorna förut. Jag har ju allihop, så jag är inte så intresserad utav dessa. Det försöks väl tjäna mer pengar, kan jag tro.

Nästa "Eddieköp" (För mej) blir de resterande nio skivorna i "Fyllekalas-serien", så fort grabbarna i "Ultima Thule" har tryckt upp nya exemplar.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Bävern släpper box

Post by overkill »

Nån här som köpt boxen? är den snyggt gjord?
Ge mig bara en enda anledning till att köpa den så kanske jag slår till. Men bara kanske Image
Post Reply