Slim & Eddie

Presentera er själva här
Post Reply
slim
Glad amatör
Posts: 42
Joined: 01 May 2010, 10:18

Slim & Eddie

Post by slim »

Hejsan põjka, öhmöhmhöm! Här är min Eddie-story:
Hörde Eddie första gången cirkus 1978. Kassetten som spelades i varenda bil och pojkrum var av E. Hitler och Luftkaffe. Kors i helvete vad ofta man lyssnat på dessa "originaltaper" med otroligt udda innehåll! Än idag vet mina polare vad som avses om nån av oss utbrister "Jochte von Jochte, va é de för ett jävla namn"? Ringer jag på hos vissa polare så vrålar dom till mig när de öppnar: "Är du från stiftelsen?

Såg Eddie live första gången på hans första turné sommaren 82, med Lester C Garreth som förband.
Köpte sen singlar och LPs vartefter de kom och har en del suspekta saker i samlingen, t ex Eddies signerade handritade omslag till Fis-disco, Mera brännvin LPn osv. Mer om detta i separata trådar för respektive ämne. Smällde honom i häcken än gång när han var på scen.
Har haft viss privat korrespondens med E, fast det var för mycket länge sedan nu.

Har precis börjat göra något åt mina arkiv, en del läggs upp på en annan site, info, foton och berättelser passar nog bättre här.
Så, ta nu å klipp er, era långhårter jävls, anners hämtar jag köttyxan hos slakterrn. Image
Sen gick jag ut på staden, och sjöng en hemorröjd sång
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Slim & Eddie

Post by uy »

Trevligt! Välkommen till forumet! Image
Skitarna ska va' lika långa i år
totaltrandom
Helgfyllo
Posts: 70
Joined: 18 Feb 2010, 09:51

Slim & Eddie

Post by totaltrandom »

Välkommen hit! Image
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Slim & Eddie

Post by E-M »

Varmt välkommen! Ser fram emot framtida trådar om dina "Eddie-möten"!
raggarjojje
Obotlig alkoholist
Posts: 522
Joined: 16 Oct 2007, 10:11
Contact:

Slim & Eddie

Post by raggarjojje »

Välkommen! Image Image
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Slim & Eddie

Post by retepnoslack »

Välkommen hit! Rolig presentation, också. Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Slim & Eddie

Post by ELN »

Välkommen värre Image
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Slim & Eddie

Post by Långis »

Ja, det var väldigt trevligt att du hittade hit. Ser mycket fram emot dina bidrag både här och på min sida. Du verkar ju sitta på en hel del historier och urklipp så det är ju alldeles utomorrrdentligt brrra!
slim
Glad amatör
Posts: 42
Joined: 01 May 2010, 10:18

Slim & Eddie

Post by slim »

Tackar för det, klippuppladdning pågår för diverse trådar, det tar ju bara lite tid att preparera godset.
Noterade att det stod nånstans att Lester C var förband 83, min minnesbild var att de var med redan 82, men det är risk för att den är för diffus för att vara tillförlitlig. Har lusläst tidningsrecensionerna från spelningarna jag var på men de nämns inte nånstans. Stora grejen i Kungälv 82, 2:a giget, var ju rökgranaten under Stupid cupid.

Ja, jag ska ladda upp dem, de kommer nog att hamna intill datumet på Himmel-siten. Och så ska jag skicka dem till Errol-bok-författaren, eftersom de innehåller intervjuer, bilder, kommentarer, fakta osv som kan vara användbart, om inte annat som korsreferensmaterial. Alla författare vet att uppskatta värdet av sådant.
___________________________________________

Va? Är du från Stiftelsen, du?
Last edited by slim on 07 May 2010, 19:36, edited 1 time in total.
Sen gick jag ut på staden, och sjöng en hemorröjd sång
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Slim & Eddie

Post by hakan »

Välkommen hit Slim!

Du får gärna berätta om dina erfarenheter och möten med Eddie, det är sådant som alla här uppskattar. Image
Post Reply