Projekt som aldrig blev nåt

Allmän diskussion om Eddie Meduza
sagofarbrorn
Helgfyllo
Posts: 67
Joined: 17 Feb 2007, 07:11

Projekt som aldrig blev nåt

Post by sagofarbrorn »

Är mest nyfiken på hur Brother Jacob och Väg 14 skulle bli. Brother Jacob kunde ju blivit hur som helst eftersom han inte skulle ta hänsyn till publiken. Sen gillar jag Väg 13s samhällskritiska texter så Väg 14 skulle nog fortsatt i samma stil.

Undrar om låtarna på skivan från 91 (som aldrig kom ut) getts ut senare, på kassetter och senare skivor.
Sen skulle det ju varit kul om Raggare kom på LP. Tror den skulle blivit en jävla hit.
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Projekt som aldrig blev nåt

Post by 2meterhansson »

Enligt ett gamalt brev från Eddie som jag har så hade han planer eller önskemål om att LP`n efter " hans första LP " the roaring Cadillacs " skulle bli en dubbel-LP.

Citat: Om det blir som jag vill kommer nästa LP att vara en dubbel-LP till ett hyfsat pris. slut citat.

Det skulle iså fall innebära att "Garagetaper" skulle ha varit en dubbel-LP.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Projekt som aldrig blev nåt

Post by E-M »

on 03/30/2010 at 10:16:11, 2meterhansson wrote:Det skulle iså fall innebära att "Garagetaper" skulle ha varit en dubbel-LP. [/quote]

Stämmer utmärkt. Vet att jag har läst, till och med hört Eddie säga det i en radiointervju. Känner igen det så himla väl men kan inte dra mig till minnes vart jag har läst/hört det.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Projekt som aldrig blev nåt

Post by uy »

På Julbandet 1979 säger han "och nästa år kommer jag ut med en dubbel-LP", så det är antagligen Garagetaper han syftar på.
Skitarna ska va' lika långa i år
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Projekt som aldrig blev nåt

Post by overkill »

Japp, jag gissar också att omslaget är en rest efter planerna på en dubbel-LP. Troligen så satte CBS P för de planerna.

Jag har hört på omvägar, att den andra LP´n i så fall skulle ha bestått av låtar från Nr 3 Del 1. Inte alla låtarna då förtås då de inte skulle fått plats. Det kanske var därför det blev stopp? de låtarna är ju rätt grova, för grova att släppa på en LP antagligen. Åtminstonde när året var 1980. Idag kanske det hade gått bättre.
Men jag har ingen aning om det stämmer, det är mer en teori.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Projekt som aldrig blev nåt

Post by retepnoslack »

Kan det ha varit menat med en skiva var med varje psedonym? Ja, en Meduza och en Hitler. Som vi alla vet, så var han ju ganska besviken på utgången, då det färdiga albumet innehöll för mycket "trams." Vissa låtar skulle, kanske, ha varit med på en "E-Hitler-LP".
Last edited by retepnoslack on 10 May 2010, 17:22, edited 1 time in total.
Post Reply