Ronnie James Dio avliden

Diskutera musik i alla former i detta forum
Post Reply
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Ronnie James Dio avliden

Post by overkill »

En av hårdrockens giganter har idag 2010-05-16 gått ur tiden. Orsaken var cancer, ett besked som han fick att han hade i November förra året. Det såg ett tag ut som att läkarna lyckades få bort skiten och han verkade vara på bättringsvägen. Men icke tydligen - fy satans så tragiskt Image Image

Kanske mest känd genom sitt egna band Dio som han bildade 1982, men han har också frontat band som Rainbow och Black Sabbath och före dessa sjöng han bl.a i ett band vid namn ELF.

Vila i fred Ronnie. Själv hann jag se honom live vid 4 tillfällen. Image

http://www.ronniejamesdio.com/
http://www.roadrunnerrecords.com/blabbe ... mID=140129
Last edited by overkill on 16 May 2010, 23:16, edited 1 time in total.
jaggare
Helgfyllo
Posts: 147
Joined: 25 Oct 2005, 04:03
Location: Tranås

Ronnie James Dio avliden

Post by jaggare »

NÄ-Ä!!! vad i helvete!!! Jag pratade med en fan på puben om ronnie i torsdags och den fan sa att han hade kommit över cansern. OJ vad han hade kommit över den... not. Nä den här... Jag ger fan i allt snart. Jag har 3 tattoeringar Eddie dio och wasp. för det är dom som har betytt mest.
Jag såg han 3 gånger. Lika grym jämt! FAN OCKSÅ!!!
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Ronnie James Dio avliden

Post by overkill »

Ja, det såg som bekant ljusare ut ett tag, och man trodde att han skulle klara det, och sen vara tillbaka med full kraft. Man trodde ju att t.ex Lemmy eller Ozzy skulle gå ur tiden före Ronnie med tanke på deras hårda leverne. Ronnie var ju rena munken i jämförelse - men så tog cancern han istället. Fy fan säger jag bara !!!!!

Jag spelar just nu Heaven And Hell med Black Sabbath för att hedra hans minne.
Last edited by overkill on 17 May 2010, 00:13, edited 1 time in total.
jaggare
Helgfyllo
Posts: 147
Joined: 25 Oct 2005, 04:03
Location: Tranås

Ronnie James Dio avliden

Post by jaggare »

Jag spelade rainbow in det dark. Den gick bra men sedan spelade jag Time to burn Men... Den var redan innan förknippad med tråkiga kännslor så.. jag var tvungen att gå ut.
Greven
Glad amatör
Posts: 30
Joined: 07 Aug 2010, 15:16
Location: Somewhere in sweden

Ronnie James Dio avliden

Post by Greven »

Ja... instämmer med att det är mycket sorgligt med att DIO gått bort. En av de största hårdrocksrösterna som tyvärr tystnat, men som lever krav i oss via hans låtar. Jag såg honom 88 tro jag det var i sthlm, vilket tryck det var.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Ronnie James Dio avliden

Post by overkill »

Överlag så är det ganska många artister och musiker som fått vika hädan alledes för tidigt. Dio var ju inte puräng direkt, men han hade levt sunt och utan cancern hade han säkerligen levt länge till. Dessutom var det en av få äldre sångare som faktiskt hade rösten i behåll, till skillnad från många andra 50+ are. Ronnie var närmare 70 men sjöng fortfarande nästan lika bra som när han var yngre.
Ronnies död tog mig faktiskt ganska hårt. Inte lika hårt som när Eddie dog, men inte långt ifrån faktiskt.

I vintras dog ju f.ö. gitarr-hjälten Gary Moore. Även det väldigt tråkigt, men jag hade inte samma relation till han som till Eddie och Ronnie. Jag har lyssnat en del på Gary, men han var väl ingen storfavorit och har aldrig sett han live, tyvärr.
Post Reply