Fjortisar

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
Kraft105
Glad amatör
Posts: 21
Joined: 01 Nov 2009, 09:55

Fjortisar

Post by Kraft105 »

Fyfan va jag hatar alla fjortisar!

Tjejerna:
26 lager spackel i ansiktet.
3 Flaskor blond hår färg.
U ringning som går ner till naveln.
Går runt å tjuter och är helt dumma i huvudet.
... Jag tror att Sveriges "E" och "Å" kommer ta slut, efter som alla skriver vadåe, due osv.

Killar:
Hår tofsar upp te deras (förmodligen) lilla balle
Skriver sitt namn och efter så står de boooiii.

Fyfan! Skottpeng på fanskapen.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Fjortisar

Post by uy »

Ha ha! Som tur är brukar sådant försvinna när de blir äldre. Oftast. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
Kraft105
Glad amatör
Posts: 21
Joined: 01 Nov 2009, 09:55

Fjortisar

Post by Kraft105 »

Men de kommer ju ta en härjans massa år
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Fjortisar

Post by E-M »

Fjortisar är i en klass för sig. Glöm dock inte att du blir fjortis snart, Kraft. Om jag inte missminner mig så skrev du att du var tretton år Image
Last edited by E-M on 22 Jan 2010, 19:34, edited 1 time in total.
Kraft105
Glad amatör
Posts: 21
Joined: 01 Nov 2009, 09:55

Fjortisar

Post by Kraft105 »

Jo ja, men inte en sån fjortis.

Iaf inte något av ovanstående saker...
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Fjortisar

Post by retepnoslack »

Låter det inte konstigt, att en person klagar på någonting, som han själv kommer att bli, vare sej han vill det eller inte?

"Fjortis" är en ålder, ingen livsstil. Likadant, som "Hora" ,"bög" och "neger" är ett yrke respektive läggning och en människoras och inga skällsord. Men, visst, ligger det en hel del i det, som "Kraft" beskriver, här.

Dock glömde du bort en viktig faktor. "Fjortisar" sysslar med den oerhört irriterande ovanan, att särskriva sina ord. "Kraft" har själv visat ett exempel. Det heter: "hårfärg" och inte "hår färg". Men "Skottpeng" är helt, korrekt. Så det blir nog bra med den saken. Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Fjortisar

Post by uy »

RetepNoslack wrote:Dock glömde du bort en viktig faktor. "Fjortisar" sysslar med den oerhört irriterande ovanan, att särskriva sina ord.
Och många växer inte ifrån det heller, utan har kvar denna ovana resten av livet. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Fjortisar

Post by ELN »

Fjortisar är idag mer en stil än en ålder. Och en jävla stil sen...
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Fjortisar

Post by hakan »

Låter det inte konstigt, att en person klagar på någonting, som han själv kommer att bli, vare sej han vill det eller inte?

"Fjortis" är en ålder, ingen livsstil.
Fel. Fjorton är en ålder. Fjortis är ett sätt att vara.
Fjortisar är idag mer en stil än en ålder. Och en jävla stil sen...
Fjortis är ingen stil. Goth, emo, sk8er, rocker, gay, är stilar, det anger vad man har för kläder, vad man lyssnar på för musik och vad man har för åsikter. Stilen gay innebär inte att man är homo, men man klär sig som kille i tjejfärger, bär scarf, har nagellack, osv.

Det som trådstartaren förmodligen menar är irriterande med epitetet "fjortis", är att de ofta är exhibitionister, vill synas och höras (för att bli bekräftade) och använder uttryck som inte används av andra än dem själva, samt att de är extremt dåliga på att ta hänsyn.

Själv brukar jag sitta och garva om jag råkar hamna bredvid fjortisar på t.ex. tåget, de är jävligt underhållande ibland. Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Fjortisar

Post by ELN »

Hakan:

Jävla ordmärkare, de va ju de du skrev jag menade, men se, man lärde sig något nytt idag igen Image

Angående att det är kul att sitta bredvid fjortisar på tåg eller liknande tycker jag helt beror på hur lång resan är Image Det är underhållande att lyssna på i början, men efter ett tag så... Image
Post Reply