Eleganten från Vidderna 2

Eddie Meduza visuellt
Post Reply
v50t5
Glad amatör
Posts: 14
Joined: 08 Mar 2009, 09:19

Eleganten från Vidderna 2

Post by v50t5 »

Finns mkt mer material kan ja tänka mig som anakronfilm har.

Finns en del klipp från anakronfilm som inte togs med i filmen som tex där han sitter framför en röd liten bil och pratar på om att man kan få 4 stycken europeiska bilar istället för en amerikanare osv samt mkt mera sketcher etc.

Så kommer det en film nummer 2 må tro? Image
Rustan
Glad amatör
Posts: 29
Joined: 08 Jun 2009, 11:39

Eleganten från Vidderna 2

Post by Rustan »

Har just sett DVD´n en första gång nu ikväll efter att fått mitt efterlängtade paket från Ginza. En saga i moll får man säga, man känner ännu starkare sympati för personen nu än efter radiodokumentären. Blev glad/lättad för att fokus verkar ha varit snarare att lyfta fram individen än fenomenet.
Men faktamässigt kändes den för kort, kändes mer som en introduktion för del två än ett slutgiltigt dokument från några som ändå haft tillgång till så mycket material och personer att intervjua. Skrapa på ytan känns det som man gjort.
Men det var en lättnad att det var med en vördnadsfull grundton, all heder åt Anakronfolket för det. Inget spekulativt alls tycker jag. Hoppas att den så småningom rullar i SVT, detta är ju trots allt vår tids Bellman som skildras!
ronka
Periodare
Posts: 443
Joined: 21 Oct 2004, 06:42
Location: Hemma
Contact:

Eleganten från Vidderna 2

Post by ronka »

Image Mycket trevlig film må jag säga! By the way den finns redan ute på nätet som torrent att ladda ner för den hugade Image
v50t5
Glad amatör
Posts: 14
Joined: 08 Mar 2009, 09:19

Eleganten från Vidderna 2

Post by v50t5 »

det hade vart roligt om det kommit en fortsättning för material d finns det gott omImage
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Eleganten från Vidderna 2

Post by BOB-blommorobin »

Ja det hade varit riktigt roligt, med ännu mer outgivet material också. =)
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Eleganten från Vidderna 2

Post by overkill »

Nån mer dokumentär tror jag inte vi får se, inte från samma gäng som gjort denna filmen i alla fall. och ja, de har ju en herrans massa material att ta av, så det är bara att hoppas att det kommer grejer framöver, men då lär det inte bli nån dokumentär, utan en dvd/cd med outgivna filmer och musik. Dokumentären är ju redan gjord och jag tror det räcker med en, i alla fall just nu.
Last edited by overkill on 11 Jun 2010, 14:11, edited 1 time in total.
Post Reply