Heil Hitler!

Nyheter angående Eddie Meduza
Post Reply
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Heil Hitler!

Post by E-M »

Nu har någon idiot anmält en man som spelade "Heil Hitler" på en parkering för hets mot folkgrupp. Han som spelade låten "Heil Hitler" stod och heila så han är minst lika korkad som personen som anmälde det.

Fattar att folk kan missförstå låten om man endast lyssnar på refrängen men själva låten i sig är varken rasistisk eller nazistisk. Det tråkiga är ju att många av de som läser nyheten i tidningen får helt fel bild av Eddie.

Här är en länk: Spelade Eddie Meduza på p-plats – anmäls för hets mot folkgrupp
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Heil Hitler!

Post by BOB-blommorobin »

Ingen lyssnar på hela, när de hör Heil Hitler tror de att han är rasist, men lyssnar man på hela sjunger han faktiskt "man bygger ingen bättre värld med kulor, våld och krut." Med andra ord menar han att det Hitler gjorde inte var något bra!

Jag höll på att bli av med min gamla lägenhet på grund av att jag spelade låten. Man är inte nasse bara för att man gillar låten eller spelar den. Idioter som inte lyssnar på hela! De hör det de vill.

Låter nästan som "Alla som inte dansar är våldtäktsmän", en klubb i Göteborg fick stänga ner en helg då någon anmälde dem då de spelade låten. HAHA

På tal om låten, nu när jag letar hittar jag inte demo/orginalet. Hittar bara den som finns på lp'n. hmm.
Last edited by BOB-blommorobin on 06 Jun 2010, 19:03, edited 1 time in total.
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Heil Hitler!

Post by overkill »

Kan bara hålla med E-M, men är samtidigt inte ett smack förvånad. Än är den siste idioten inte född, det är ett som är säkert Image

blommorobin, det finns ju 2 utgivna versioner av låten men om det finns ytterligare nån, eller nån demo är inte känt (?). Dels är det ju den på West A Fool Away som de flesta referar till som "orginal" då den blev utgiven först - hösten 1984. Sedan kom ju version 2 på Radio Ronka 2 1990 men vi vet ju inte när nån av dem är inspelade. Det mest logiska är ju att de är inspelade då de albumet och kassetten gjordes, men de kan också vara inspelade ungefär samtidigt. Med andra ord så kan Radio Ronka 2 versionen vara gjord före West A Fool Away versionen men det är inget vi vet säkert.
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Heil Hitler!

Post by BOB-blommorobin »

Overkill wrote:Kan bara hålla med E-M, men är samtidigt inte ett smack förvånad. Än är den siste idioten inte född, det är ett som är säkert Image

blommorobin, det finns ju 2 utgivna versioner av låten men om det finns ytterligare nån, eller nån demo är inte känt (?). Dels är det ju den på West A Fool Away som de flesta referar till som "orginal" då den blev utgiven först - hösten 1984. Sedan kom ju version 2 på Radio Ronka 2 1990 men vi vet ju inte när nån av dem är inspelade. Det mest logiska är ju att de är inspelade då de albumet och kassetten gjordes, men de kan också vara inspelade ungefär samtidigt. Med andra ord så kan Radio Ronka 2 versionen vara gjord före West A Fool Away versionen men det är inget vi vet säkert.
Jo klart jag vet att det finns två versioner jag har båda två. Båda sjunger han "man bygger ingen bättre värld med kulor, våld och krut" på slutet, lyssna får du se. Man förstår då att låten är ironi. =)
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Heil Hitler!

Post by Långis »

Mycket glädjande!
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Heil Hitler!

Post by E-M »

Skönt att det finns lite vettigt folk. Kunde inte formulerat mig bättre själv! Här är en länk: http://www.metro.se/se/article/tt/2010/07/22/jkmeduza/.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Heil Hitler!

Post by uy »

Fan vad härligt. Skönt att JK har lyssnat på låten ordentligt innan de uttalar sig. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Heil Hitler!

Post by overkill »

blommorobin, ja jag ifrågasatte aldrig låtens budskap vara eller icke vara. Jag förklarade vilka versioner som finns om nu du eller nån annan skulle ha det oklart för sig. Image

Än finns det hopp för mänskligheten! Image
Post Reply