Nu E De Jag - Errol -75 ?

Diskutera Låtarna
Post Reply
totaltrandom
Helgfyllo
Posts: 70
Joined: 18 Feb 2010, 09:51

Nu E De Jag - Errol -75 ?

Post by totaltrandom »

Har inte den! Äre nån som har den, originalversionen från Errol plattan?
raggarjojje
Obotlig alkoholist
Posts: 522
Joined: 16 Oct 2007, 10:11
Contact:

Nu E De Jag - Errol -75 ?

Post by raggarjojje »

totaltrandom
Helgfyllo
Posts: 70
Joined: 18 Feb 2010, 09:51

Nu E De Jag - Errol -75 ?

Post by totaltrandom »

Tackar! Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Nu E De Jag - Errol -75 ?

Post by overkill »

Bra låt. Finns den i flera versioner förresten? eftersom du skrev att du ville höra orginalversionen, har du hört nån annan version? Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Nu E De Jag - Errol -75 ?

Post by uy »

Nej, det finns bara en version av den. Men det var någon som lade ut Errol-skivan på internet som inte hade sista låten. Då fick den personen en väldigt bra idé, och skickade med "Han eller jag, vem ska du ha" istället. Vad den personen såg för likhet mellan låtarna har jag dock ingen aning om. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Nu E De Jag - Errol -75 ?

Post by overkill »

Ok, jag tänkte väl det, att den bara finns i en version - vad vi vet. Den kan ju finnas som demo/alternativ version också fast ej utgiven. Detta är ju inget vi vet, men flera av de andra låtarna på Errol finns ju som demos, Tampico med engelsk text bl.a.

Nu e de jag är f.ö. den bästa låten på Errol i mitt tycke. Image
Last edited by overkill on 02 Aug 2010, 01:19, edited 1 time in total.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Nu E De Jag - Errol -75 ?

Post by ELN »

uy wrote:Nej, det finns bara en version av den. Men det var någon som lade ut Errol-skivan på internet som inte hade sista låten. Då fick den personen en väldigt bra idé, och skickade med "Han eller jag, vem ska du ha" istället. Vad den personen såg för likhet mellan låtarna har jag dock ingen aning om. Image
Båda titlarna slutar på "Jag" Image Image
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Nu E De Jag - Errol -75 ?

Post by BOB-blommorobin »

Errol-skivan finns det demolåtar till alla som finns på den, om de finns kvar vet jag inte. Men vet att det finns demolåtar som skulle spelats in till den andra skivan.

Jag har sett en lista över låtarna som skulle varit med och skulle spelats in någonstans. Men inte hört låtarna.

EDIT: Ursäkta att min hjärna är helt dum i huvudet ibland, var självklart inte Errol-skivan utan Garagetaper jag menade, vet inte hur jag lyckades förväxla dessa.
Last edited by BOB-blommorobin on 29 Aug 2010, 10:06, edited 1 time in total.
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Nu E De Jag - Errol -75 ?

Post by overkill »

Blommorobin:
Så det finns alltså demos till alla låtarna på Errol + ett antal demos till i samma stuk som alltså skulle ha blivit en uppföljare till Errol? vet du några låttitlar till denna eventuella uppföljare? Image
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Nu E De Jag - Errol -75 ?

Post by BOB-blommorobin »

Overkill wrote:Blommorobin:
Så det finns alltså demos till alla låtarna på Errol + ett antal demos till i samma stuk som alltså skulle ha blivit en uppföljare till Errol? vet du några låttitlar till denna eventuella uppföljare? Image
Det skulle blivit en dubbelskiva egentligen men de sa nej eller om det blev för dyrt vet jag inte. Hört talas om att det ska finnas demolåtar, det ska finnas demolåtar till de flesta låtar som jag fattade det som. Även några färdiga som inte finns med. Vart de är, eller om de finns kvar har jag ingen aning om, men tror anakronfilm vet mer, de har säkert kommit över flera.
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Nu E De Jag - Errol -75 ?

Post by overkill »

Ok. Jag tvivlar på att ett skivbolag skulle satsa på en dubbel-LP för en debuterande ny artist, så en uppföljare låter mer troligt, vilket ju hade varit naturligt om skivan hade sålt bra eller i alla fall hyffsat. Nu blev ju så inte fallet tyvärr Image
Däremot har det ju ryktats om att Garagetaper skulle varit en dubbel-LP, vilket inte verkar osannolikt, men det är inget som vi vet säkert. Eller rykte och rykte, Errol säger på Julbandet från CBS 1979 "..nästa år kommer jag med en dubbel-LP". Även det utvikbara omslaget talar för att det, dubbel-LP´s har ofta utvikbara omslag.

Intressant alltså att de kan finnas - eller i alla fall har funnits - fler låtar i samma stuk som Errol! hoppas de finns bevarade.
En del av de låtarna kanske var låtarna han gjorde till dansband. Det finns ju demos till flera av dessa också.
Last edited by overkill on 28 Aug 2010, 23:26, edited 1 time in total.
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Nu E De Jag - Errol -75 ?

Post by BOB-blommorobin »

Overkill wrote:Ok. Jag tvivlar på att ett skivbolag skulle satsa på en dubbel-LP för en debuterande ny artist, så en uppföljare låter mer troligt, vilket ju hade varit naturligt om skivan hade sålt bra eller i alla fall hyffsat. Nu blev ju så inte fallet tyvärr Image
Däremot har det ju ryktats om att Garagetaper skulle varit en dubbel-LP, vilket inte verkar osannolikt, men det är inget som vi vet säkert. Eller rykte och rykte, Errol säger på Julbandet från CBS 1979 "..nästa år kommer jag med en dubbel-LP". Även det utvikbara omslaget talar för att det, dubbel-LP´s har ofta utvikbara omslag.

Intressant alltså att de kan finnas - eller i alla fall har funnits - fler låtar i samma stuk som Errol! hoppas de finns bevarade.
En del av de låtarna kanske var låtarna han gjorde till dansband. Det finns ju demos till flera av dessa också.
Nej vänta, ursäkta, nu är jag dum i huvudet. Vet inte vad det är för skruv som lossnat. Det är fanimej inte Errol-skivan det är Garagetaper jag tänker på. Nu skämt jag värkligen, ursäkta att mina hjärnceller blev bortsupsna och på semester.
Last edited by BOB-blommorobin on 29 Aug 2010, 10:05, edited 1 time in total.
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
Post Reply