Luftwaffe 3 del 1 & 2

Diskutera Låtarna
Post Reply
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Luftwaffe 3 del 1 & 2

Post by BOB-blommorobin »

Någon som har dessa i bättre kvalite, tyckte jag hade i bra kvalite när jag fick låna dessa så jag spelade inte av dem. Visade sig inte vara i det bästa.
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
Greven
Glad amatör
Posts: 30
Joined: 07 Aug 2010, 15:16
Location: Somewhere in sweden

Luftwaffe 3 del 1 & 2

Post by Greven »

Javisst.. Har jag det kan kopiera ifrån originalband om du vill!

vill du ha Mp3 eller Wav...


Greven...
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Luftwaffe 3 del 1 & 2

Post by BOB-blommorobin »

Föredrar wav om det går bra. Behöver inte klippa isär låtarna då. Image
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
Greven
Glad amatör
Posts: 30
Joined: 07 Aug 2010, 15:16
Location: Somewhere in sweden

Luftwaffe 3 del 1 & 2

Post by Greven »

--------> Blommor och bin!

Såg att det fanns nr3 del 1-2 på PB...i 128kbs mp3 format... hyfsat bra kvalitet. bara o DL...

Men vill du ha äkta vara i *.wav ifrån original band ifrån ´79 så måste vi lösa det på någotvis.. den är ganska tung att skicka minst 600mb per kassettband.


Lite kuriosa för alla här på MEDUZALAND..
*********************************

Definitionen av bra ljud är väldigt konstigt dessa dar...

Bra ljud innebär inte att det skall vara komprimerat upp till taket med ett slätt tak vid 0db. Detta är 80-talets dilemma tycker jag, detta kan kukrååkerrrss hålla på med...;-D

Bra ljud är ett ljud med bra inspelning och med dynamik, inte att förväxlas med komprimerat skit för att höja ljudnivån...

Finns igen kopia på internet av Nr3 del 1-2 som jag hört hittills som speglar original ljudet.. av någon av eddies original kassetter... Allt är processat och förfinat av pung-gnidande-RÖVHÅL och plockar man upp det i en analysator så ser man ju det oxå.

För Er som sitter och runkar till cd skivor, försök att få tag i ett bra ex av någon 70-tals LP-platta med den gamla tjockare härliga vinylen (som man till och med kunde gnida picken emot utan försämrat ljud) ---> så förstår ni vad jag menar... Image


Mina Vännnerrrr
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Luftwaffe 3 del 1 & 2

Post by BOB-blommorobin »

Jag har inte möjlighet att ladda ner via sådana program, har mac. Jag har en gammal rip från 99 som jag gjorde och den är riktigt kass kvalite. Sedan har jag fått av någon som laddat ner en gång i tiden men det saknas ljud i ena högtalaren lite här.

Har du den i bättre kvalite så får du gärna skicka. Mp3, får du gärna komprimera orginalfilerna (jag antar du har i wav) till 320 eller bättre om du har möjlighet.
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
Greven
Glad amatör
Posts: 30
Joined: 07 Aug 2010, 15:16
Location: Somewhere in sweden

Luftwaffe 3 del 1 & 2

Post by Greven »

Blommor och bin...

Oj då borta ljud i en högtalare... stackars dig det måste vara en dålig ripp det...Ja.. de är rippade ifrån mina original band och är mycket bra kvalité. Visst kan du får den i mp3-320kbps... nemas problemas....


Vart skickar jag dem... vill du inte uppge din mejl offentligt så skicka internt meddelande till mig...

Greven...

Lev Läl...
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Luftwaffe 3 del 1 & 2

Post by overkill »

Jag har rippar av samtliga kassetter gjorda av "UGRM". De är de överlägset bästa ripparna jag har hört. Allt i mp3 320. Helt okomprimerat är ju förstås att föredra, men wav-filer blir typ 10 ggr större eller så. Så jag tycker det duger gott i brist på annat.

Tror det finns några upplagda på PB, sedan finns de även delvis spridda på DC-hubbar. Rekomenderas Image
User avatar
sten1972
Periodare
Posts: 288
Joined: 08 Sep 2008, 11:37
Location: Swärrje

Luftwaffe 3 del 1 & 2

Post by sten1972 »

UGRM's rippar är inte speciellt bra tycker jag.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Luftwaffe 3 del 1 & 2

Post by Långis »

Sten1972 wrote:UGRM's rippar är inte speciellt bra tycker jag.
Vad är det då då? Avspelade från originalkällor med riktig utrusning i 320 kbps. Vad finns att anmärka på?
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Luftwaffe 3 del 1 & 2

Post by overkill »

Ja, vad är det för fel på UGRM´s rippar nu då?
De är ju avspelade från orginal-band såvitt jag vet. Men ingen annan källa vad jag vet (t.ex mastertaper eller liknande). Om det däremot kommer från orginal-utgåvorna eller Palten-versionerna vet jag inte, det kanske varierar. En viss redigering är ju gjord i efterhand också, men inget som förtar eller förstör något.

Hur bra eller dåligt de avspeglar den egentliga ljudbilden kan ju förstås diskuteras. Vad jag menade var bara att de låter bättre än alla andra rippar som jag hört.
Greven
Glad amatör
Posts: 30
Joined: 07 Aug 2010, 15:16
Location: Somewhere in sweden

Luftwaffe 3 del 1 & 2

Post by Greven »

Ja ja...

Vad jag menar är att Eddies kassetter inte alls lät så bra som URGM Rippar gör. Det är ju mycket mera bas på original kassetterna och brunsnivån var oxå högre....

Med dagens dator teknik så fixas och trixas det ju hur som helst.. inget fel i det... (men det är inte original längre). Prova det men ett par 8 kanaliga Fostex rullbandare.... Image Samma sak med de första kassetterna som kom...

Dessa var ju inspelade med 4 kanalare inte undra på att det blev dåligt ljud när han ping-pongar hela rasket ner till 2 kanaler för att få några kanaler till att spela in på..... Man kan inte jämföra dagen micro-teknik med dåtidens...Image


Greven....

Ronka och lev väl.....
Post Reply