Wanted: Pugh´s Hammarhjärta på mp3

Diskutera musik i alla former i detta forum
Post Reply
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Wanted: Pugh´s Hammarhjärta på mp3

Post by overkill »

Nån som har plattan Hammarhjärta med Pugh Rogefeldt digitalt och kan ladda upp ? jag har den på Lp & kassett, den finns ej utgiven/återutgiven på CD. Så jag är på jakt efter en mp3-version, den finns digitaliserad men alla torrents jag hittat är alla stendöda. Totalt 5-6 olika torrents, varav 2 med bara nämnda skiva, och 2-3 med flera skivor med Pugh per torrent. Men alla är som sagt dead as dodos.

Nån som har ?
Image
Last edited by overkill on 19 Nov 2009, 02:08, edited 1 time in total.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Wanted: Pugh´s Hammarhjärta på mp3

Post by ELN »

Tyvärr inte, men då kan väl jag passa på att efterlysa att jag söker Streaplers i allmänhet och "Fredag kväll" i synnerhet
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Wanted: Pugh´s Hammarhjärta på mp3

Post by uy »

Overkill:
Tyvärr har inte jag heller den skivan. Jag har faktiskt inte något med Pugh alls när jag tänker efter. Men om du inte hittar den är det ju inte så svårt att digitalisera skivar själv heller. Det enda som behövs är ju egentligen en kabel mellan stereon och datorns mikrofoningång.

ELN:
Här har du fredagskväll.
http://www.megaupload.com/?d=0YR6W0IQ
Jag hittade en till låt i samma mapp, så jag slänger upp den med. Jag orkade inte göra någon zip-fil, så du får ladda ner låtarna var för sig.
http://www.megaupload.com/?d=UW299PYT
Skitarna ska va' lika långa i år
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Wanted: Pugh´s Hammarhjärta på mp3

Post by overkill »

Japp, jag vet att det inte är jättesvårt egentligen att rippa, däremot en annan femma att få till det bra och eftersom jag inte är speciellt bra på det unviker jag detta och fixar det hellre på annat sätt genom att skaffa andras rippar.
I det här fallet finns den ju redan rippad, och har florerat på nätet av och till men nu är alla länkar stendöda. Måttligt irriterande Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Wanted: Pugh´s Hammarhjärta på mp3

Post by ELN »

uy:

Tack så hemskt mycket, den är efterlängtad Image

Överdödaren:

http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... =104376483 skaffa sig en sådan då!!! Spela från CD/Vinylskiva till USB/SD direkt i apparaten Image

Edit: uy:

Tack även för den andra, den var mycket bra med den med Image
Last edited by ELN on 20 Nov 2009, 10:22, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Wanted: Pugh´s Hammarhjärta på mp3

Post by overkill »

ELN, ja man kanske skulle skaffa en sådan, verkar ju vara en smart grej.

Nu har i alla fall en av torrent-filerna behagat hopp igång, håller på att ta ner den nu i en mapp med andra Pugh-album. Det går inte fort, men ner går det.

Kan för övrigt rekomendera skivan för den oinvigde. Det är mitt tycke Pughs bästa skiva, av de jag hört. Den blev tydligen en superflopp när den kom 1985, sågades av de flesta och sålde dåligt. Därför är den rövasvår att hitta idag och den finns inte utgiven på CD heller, som jag nämnde i startinlägget. Här ger sig Pugh på att spela Vikingarock i nästan samma skola som Ultima Thule, fast inte fullt så hårt/opolerat som Thule, och inga överdrivna nationalistiska eller facist-liknande texter. Utan vanlig mer vanlig vininga-rock med texter om just Vikingar, typ. Köp om ni ser den Image
Den är som sagt svår att hitta, men själv har jag den faktiskt på både vinyl & kassett. Hoppas den släpps på CD nån gång framöver. Image

Ska lägga upp skivan här sen när jag fått ner den så får ni höra på en lite annorlunda Pugh Image. Han låter inte som han brukar göra, så det blir nått annat än den Pugh man är van vid. Dvs den sortens låtar han brukar göra.
Ganska ojämn artist som helhet för övrigt, av det jag hört hitils (vilket inte är allt ska sägas). Vissa låtar är kanon medans andra är urusla. Men lägger man ihop det bästa så räcker det till en hyffsad Greatest Hits och antagligen mer än så.
Last edited by overkill on 19 Feb 2010, 04:05, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Wanted: Pugh´s Hammarhjärta på mp3

Post by overkill »

Nu har jag ÄNTLIGEN fått ner Hammarhjärta! den satt långt inne. Fick ner nästan hela albumet i vintras, men när jag hade 2 låtar kvar stannade skiten, och jag har sen dess inte fått nån torrent att fungera. Tills igår, då jag hittade en annan, som faktiskt funkade även om det gick stundtals gick olidligt långsamt. Image
Post Reply