Var kan man köpa skivorna som Löfberg släpper ut?

Allmän diskussion om Eddie Meduza
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Var kan man köpa skivorna som Löfberg släpper ut?

Post by wiking »

Avtalet med dödsboet gick ut.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Var kan man köpa skivorna som Löfberg släpper ut?

Post by overkill »

Ja, kvalitén på i synnerhet Raggare var urusel, men även Dubbelidioterna var väl ingen jättehöjdare.
Sedan var det en annan konstighet angående Raggare. Vissa beställare fick en CD-r istället för en riktig CD, men denna CD-r hade bättre ljud än den riktiga, fabriksgjorda CD´n. Enligt uppgift så använde Löfberg Palten versionen av kassetten som "master" (mastertaperna till bandet saknas troligen) och den kassetten låter inte bra från början. Men han blev erbjuden en bättre kopia, från en gammal kassett som hade bättre ljud. Istället för att använda denna, tog han likväl palten versionen och pressade upp de riktiga CD-skivorna med, och sålde versionen med bättre ljud som CDr istället. Varför inte bara använda den versionen med bättre ljud? Image

DVD-skivorna var väl helt Ok kvalité innehållsmässigt för att vara filmade på det sättet. Däremot så var ju omslagen nästan identiska till båda filmerna, slarvigt gjorda låtlistor och hembrända skivor inte så snyggt kanske.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Var kan man köpa skivorna som Löfberg släpper ut?

Post by retepnoslack »

Jag tror, ärligt talat, att de två första utgivningarna inte sålde tillräckligt mycket och herr Löfberg inte tjänade tillräckligt med pengar på affären. Vi lever ju med nerladdandets förbannelse över våra huvuden och det är ju mycket lättare, att hitta skivorna på någon "torrent-sida" än, att köpa den i affären eller på postorder. Det är ganska skrämmande, att gå in på Åmåls enda skivaffär och upptäcka, att där inte finns några skivor, alls. Jo, det är ganska så otäckt!

Det där om rättigheter e.t.c har jag svårt, att acceptera som troligt, eftersom allas våran Bört Karlsson hostade upp ett par CD:s utan några problem, där mycket utav materialet var E. Hilter-material(Kassett).

Vad, som dock stärker Peter Löfbergs utskuldande (Ett ord, som man inte använder varje dag) är dock, att grabbarna i "Ultima Thule" säger likadant: "Vi väntar på klartecken ifrån Familjen Norstedt, innan det kan bli fler exemplarspressingar utav "Alla tiders Fyllekalas".

Ja, jag blir lite osäker, vid närmare eftertanke. Man får ju misstänka/tycka, vad man vill, förstås. Det är nog lite utav bägge delar, gissar jag.

Gällande dålig ljudkvalité på "Raggare" och "Dubbelidioterna", så måste jag erkänna, att jag inte har märkt utav detta, alls. Jag sitter med en liten, liten CD-spelare (Samma storlek och för all del utseende, som en riskokare) i mina föräldrars källare och lyssnar på mina skivor, så man märker nog inte så mycket ifrån en sådan liten apparat. Image
Last edited by retepnoslack on 06 Feb 2011, 05:21, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Var kan man köpa skivorna som Löfberg släpper ut?

Post by overkill »

Ja, dålig försäljning gjorde ju inte saken bättre, men det problemet går ju också hand i hand med den dåliga kvalitén. När ryktet så sakta började sprida sig att produkterna han sålde inte höll måttet så sålde de knappast mer, utan snarare mindre. Dålig marknadsföring, eller snarare avsaknad av en sådan var ett annat problem.

Angående rättigheterna så vet jag att det finns en massa frågetecken där men kan inte gå in på det här.
Men kan ju säga såhär; bara för att Bert eller Thule gör en sak, betyder inte det per aoutomatik att det är rätt & riktigt.
Andreas
Helgfyllo
Posts: 188
Joined: 01 Jul 2006, 18:23
Location: Säffle

Var kan man köpa skivorna som Löfberg släpper ut?

Post by Andreas »

Inte visste jag det fanns skivaffär i Åmål,vart ligger den?
Last edited by Andreas on 08 Feb 2011, 21:04, edited 1 time in total.
Post Reply