Mer Eddie i SVT

Nyheter angående Eddie Meduza
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Mer Eddie i SVT

Post by Långis »

Den 29 mars gör Kobra i SVT ett program om könsrock och Eddie kommer vara med på ett hörn.
Enligt någon blogg jag läst kommer programmet handla om "Eddie Meduzas kuk-låtar", men jag har inte sett själva pressmeddelandet så jag vet inte så mycket mer än så.

Klockan 21:30 i SVT 2.
Sänds även 30 mars, SVT2, 23:45, SVT1, 03:10, 3 april, SVT24, 20:00.

http://luftkaffe.se/meduza/component/co ... a-om-eddie
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Mer Eddie i SVT

Post by uy »

Jag såg också den bloggen. Men jag läste det inte så noga, så jag trodde det var dokumentären de menade. Kul med mer Eddie i rutan, även om jag misstänker att det kommer att förstärka fördomarna om honom.
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Mer Eddie i SVT

Post by Långis »

Jag är inte helt säker på att det kommer bli så negativt. Faktum är att det nog kommer bli en hyfsat rättvis bild av honom. Kuk.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Mer Eddie i SVT

Post by E-M »

Jag är, som uy, rädd för att folk kommer få vatten på sin kvarn. Särskilt om de kommer fokusera på de roliga låtarna. Jag kommer självklart se programmet och hoppas på att mina farhågor inte kommer besannas.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Mer Eddie i SVT

Post by Evert Meduza »

Jag hoppas i alla fall att man inte överdriver bilden av han då så att man inte målar upp han som Mats Olsson, Per Bjurman eller alla andra journalister har försökt måla upp han i alla tider
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Mer Eddie i SVT

Post by BOB-blommorobin »

Jag tänker precis som er, ni har sagt det jag tänkte säga! Ne hoppas verkligen inte det!
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Mer Eddie i SVT

Post by Långis »

Kobra är ett av de er intressanta kulturprogrammen och jag missar sällan ett avsnitt. Jag kan ju vara helt fel ute, men jag har en uppfattning om att de inte moraliserar så mycket, utan skildar kulturföreteelser precis så som de är utan att lägga några egna värderingar i det.
Att de över huvud taget vågar göra ett program om könsrock talar nog lite för det.
raggarjojje
Obotlig alkoholist
Posts: 522
Joined: 16 Oct 2007, 10:11
Contact:

Mer Eddie i SVT

Post by raggarjojje »

Jag tycker inte att man ska blanda ihop Eddie Meduza med könsrockare. Visst Eddie gjorde fräcka låtar om allt möjligt men, han var ingen könsrockare. Jag tycker att det är en stor skillnad mellan Eddie och Onkel Kånkel t.ex. För en könsrockare vill ju bara provocera medans Eddie gjorde så många fina och snälla låtar. Inget fel på könsrockare men jag blir lite sur när man blandar ihop Eddie Meduza och könsrock.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Mer Eddie i SVT

Post by Långis »

Avslutningen på veckans program:
http://vimeo.com/21389824
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Mer Eddie i SVT

Post by Evert Meduza »

Långpanna wrote:Avslutningen på veckans program:
http://vimeo.com/21389824
Nu känner jag mig ännu mer orolig för Errols skull Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Mer Eddie i SVT

Post by BOB-blommorobin »

Vi väntar tills det går först sedan kan vi skrika och dra varandra i håret.
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Mer Eddie i SVT

Post by Evert Meduza »

blommorobin wrote:Vi väntar tills det går först sedan kan vi skrika och dra varandra i håret.
Du har rätt, först ser vi programmet, sen MÅSTE VI göra vårt bästa för att rädda Errol!
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
herrskogstrand
Levertransplanterad
Posts: 1283
Joined: 05 Jan 2011, 06:50
Location: Jämtlands Län

Mer Eddie i SVT

Post by herrskogstrand »

Per Hummer wrote:Du har rätt, först ser vi programmet, sen MÅSTE VI göra vårt bästa för att rädda Errol!
Tycker att de borde göras en spelfilm om Errrols som ger ett intyck hur vem han var
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Mer Eddie i SVT

Post by E-M »

mr Skog:

Där håller jag med dig. Jag tror faktiskt att många skulle kunna uppskatta den även om man inte gillar Eddie. Hans liv var väldigt händelserikt och dramatiskt. Skulle bli en bra story om man säger så.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Mer Eddie i SVT

Post by Evert Meduza »

E-M wrote:mr Skog:

Där håller jag med dig. Jag tror faktiskt att många skulle kunna uppskatta den även om man inte gillar Eddie. Hans liv var väldigt händelserikt och dramatiskt. Skulle bli en bra story om man säger så.
Ni har just nämnt min stora dröm! Den är att man gör en spelfilm om Errol och att man gör en rättvis bild av han så att man visar vilket hjärta han hade Image

Frågan är bara vem som skulle kunna tolka honom och vilka som ska ligga bakom budgeten?
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Post Reply