Mitt Möte med Errol Norstedt(Eddie Meduza)

Allmän diskussion om Eddie Meduza
slim
Glad amatör
Posts: 42
Joined: 01 May 2010, 10:18

Mitt Möte med Errol Norstedt(Eddie Meduza)

Post by slim »

Jag såg också Eddie i Kungälv, två gånger 1982 och en gång 1983. Mitt minne vill ge tillhanda att Lester C Garreth var förband redan 82 men det har uppgetts på annat forum att de bara var med 83 enligt dem själva, och de borde ju veta.
Minns att de spelade Chuckens "No particlar place to go" med egen text i bästa Eddie-översättningstil ā la Summertime blues. Det var typ "Åker omkring i en Amazon, dom andra tycker att jag är ett fån".
Jag har inte hitta någon spelning som har ett tidigare datum än midsommardagen lördag 26 juni 1982, fast jag vet inte om det var turnéstart där eller inte. Veckan därpå var han tillbaka, det var då incidenten med rökgranaten inträffade. Om incidenter med granater kan jag bara säga: om dem tycker jag inte! Det sved utå helsicke i halsen!
Finns intresse kan jag återkomma med fylligare reportage vid tillfälle.
Sen gick jag ut på staden, och sjöng en hemorröjd sång
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Mitt Möte med Errol Norstedt(Eddie Meduza)

Post by overkill »

Intressant! du får gärna berätta så mycket du vill & orkar. Själv var jag ca 3 år vid den tiden så jag inte möjlighet att bevittna det. Image
Fick dock se honom 1 gång live på senare år.

Datum har jag dålig koll på, vet inte mer än det som nämns som Luftkaffe.se/meduza (Långpannas hemsida).
Låten du nämner cirkulerar som outgiven, kan maila den till dig om du vill ha den. Bra llåt, och klockrent översatt text. Hur var Lester annars då?
Av det jag har hört, var de jävligt bra.
Det borde finnas inspelningar med både Lester & Eddie bevarade från denna tiden nånstans, skulle vara kul att se och höra. Hoppas nått sånt kan se dagens ljus nån gång. Vi snackar ju trots allt om "toppen" av Eddie´s karriär och största turnéerna han gjort.
Last edited by overkill on 29 Jun 2011, 02:58, edited 1 time in total.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Mitt Möte med Errol Norstedt(Eddie Meduza)

Post by Långis »

on 06/28/2011 at 23:40:33, Slim wrote:Minns att de spelade Chuckens "No particlar place to go" med egen text i bästa Eddie-översättningstil ā la Summertime blues. Det var typ "Åker omkring i en Amazon, dom andra tycker att jag är ett fån".

[/quote]

Den låten spelade de faktiskt in och finns på den demo-skiva jag kom över. Ganska spridd vid det här laget så vill du ha den så finns det säkert nån som kan ge.
Jag har den själv inte på datorn just nu.

Edit: Överdödaren hann före.
Last edited by Långis on 29 Jun 2011, 03:23, edited 1 time in total.
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Mitt Möte med Errol Norstedt(Eddie Meduza)

Post by mrrogerballis »

on 06/28/2011 at 23:40:33, Slim wrote:Jag såg också Eddie i Kungälv, två gånger 1982 och en gång 1983. Mitt minne vill ge tillhanda att Lester C Garreth var förband redan 82 men det har uppgetts på annat forum att de bara var med 83 enligt dem själva, och de borde ju veta.
Minns att de spelade Chuckens "No particlar place to go" med egen text i bästa Eddie-översättningstil ā la Summertime blues. Det var typ "Åker omkring i en Amazon, dom andra tycker att jag är ett fån".
Jag har inte hitta någon spelning som har ett tidigare datum än midsommardagen lördag 26 juni 1982, fast jag vet inte om det var turnéstart där eller inte. Veckan därpå var han tillbaka, det var då incidenten med rökgranaten inträffade. Om incidenter med granater kan jag bara säga: om dem tycker jag inte! Det sved utå helsicke i halsen!
Finns intresse kan jag återkomma med fylligare reportage vid tillfälle.
[/quote]
Okej det var Lester C Garreth som var förband då.
Det var ju så pass länge sedan så jag kommer inte ihåg det.
Mycket intressant att dom lira med Errol (Eddie) då Image
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Mitt Möte med Errol Norstedt(Eddie Meduza)

Post by mrrogerballis »

Jaha då var det dags att skriva igen då,efter mina besök hos Leonard Errol Norstedt.
Kan jag ju meddela att låtarna"Julesång"upp på bordet lyser juldukarna"Och "Jag är bög,jag är bög"Grönsakstorget"ligger i Göteborg var ett tillhåll för bögar för i tiden.
Julesången kom till när jag ringde ner till honom,då jag satt ensam på julafton runt 94 eller så.
Som vanligt tjöta jag in trams på hans telesvarare.
Jag är bög,gav jag han en ide till när jag hälsa på hos han 1989.
Kan komma ihåg att jag sa "men Errol kan du inte skriva en låt om Grönsakstorget i Göteborg där springer mycket bögar.
Han sa nåt i stil med att"jaså springer det mycket stjärtgossar där" med Greve von boegroff accent.
Det är lite kultur i dessa melodier då.
Ha det gott alla
Meduzalandare
Image
Post Reply