Dance Mix - Åter i försäljning

Nyheter angående Eddie Meduza
Post Reply
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Dance Mix - Åter i försäljning

Post by BOB-blommorobin »

Nypress av Dance Mix åter i försäljning av Budgetgrossi (vilka nu de är?):

http://cdon.se/musik/meduza_eddie/dance_mix-656066

och

http://www.ginza.se/Product/Product.asp ... fier=13942
Last edited by BOB-blommorobin on 13 May 2011, 17:22, edited 1 time in total.
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Dance Mix - Åter i försäljning

Post by Evert Meduza »

blommorobin wrote:Nypress av Dance Mix åter i försäljning av Budgetgrossi (vilka nu de är?):

http://cdon.se/musik/meduza_eddie/dance_mix-656066

och

http://www.ginza.se/Product/Product.asp ... fier=13942
Varför kunde man inte ha gett ut "Errol" istället?
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Dance Mix - Åter i försäljning

Post by uy »

Min gissning är att det är betydligt enklare att trycka upp nya ex av en cd än att återutge en gammal Lp som gavs ut för 35 år sedan på ett bolag som inte längre existerar.
Skitarna ska va' lika långa i år
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Dance Mix - Åter i försäljning

Post by Evert Meduza »

uy wrote:Min gissning är att det är betydligt enklare att trycka upp nya ex av en cd än att återutge en gammal Lp som gavs ut för 35 år sedan på ett bolag som inte längre existerar.
Jo, det har du rätt i, fast ändå
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Dance Mix - Åter i försäljning

Post by overkill »

Har den varit utgången fram tills nyss då alltså?
Som jag nämnde tycker jag den är lite smått underskattad. Sedan sägs det ju också att detta var en "hämnd" från Bert när Eddie släppte några skivor på Ultima Thule, och att Eddie inte gillade att Bert släppte den. Men varje gång ämnet kommer upp tycks ingen kunna hänvisa till en källa, intervjuv eller liknande. Därför tror jag det delvis är en skröna, nått som folk gissat sig till, att Eddie kan ju minsann inte gilla en disco/dance skiva, det går ju bara inte för sig. Tills motsatsen är bevisad tror jag hursom helst inte riktigt på den tesen.

uy, CBS köptes senare av Sony (på 90-talet), som äger allt material som Eddie släppte där. Så bolaget finns absolut kvar, men inte i den dåvarande formen.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Dance Mix - Åter i försäljning

Post by Jungbacka Erik »

Och så är det väl nog tyvärr så att skivan Errol inte tilltalar så många andra än Eddie Meduzas fans Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Dance Mix - Åter i försäljning

Post by uy »

Overkill wrote:uy, CBS köptes senare av Sony (på 90-talet), som äger allt material som Eddie släppte där. Så bolaget finns absolut kvar, men inte i den dåvarande formen.
Jodå, det visste jag. Men frågan är om Sony ens har koll själva på vad som givits ut innan? Errol-skivan var ju utgången sedan länge redan innan de köpte CBS.
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Dance Mix - Åter i försäljning

Post by retepnoslack »

Jo, den skulle vara en självklar skiva i samlingen. Nu pratar jag om "Errol", förstås, och inte "Dance-Mix". Jag hade gärna sett en fortsättning på "Fyllekalas-serien", också.

Jag hittade en låt på "youtube", som hette "Sam" kort och gott. Har t.ex. den varit med på någon utgiven kassett eller skiva?
raggarjojje
Obotlig alkoholist
Posts: 522
Joined: 16 Oct 2007, 10:11
Contact:

Dance Mix - Åter i försäljning

Post by raggarjojje »

RetepNoslack wrote:Jag hittade en låt på "youtube", som hette "Sam" kort och gott. Har t.ex. den varit med på någon utgiven kassett eller skiva?
Låten sam är med på kassetten Fortsättning följer.

BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Dance Mix - Åter i försäljning

Post by BOB-blommorobin »

Låten Sam är med på fortsättning följer.

EDIT: Såg någon svarade innan mig.
Last edited by BOB-blommorobin on 14 May 2011, 19:30, edited 1 time in total.
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
herrskogstrand
Levertransplanterad
Posts: 1283
Joined: 05 Jan 2011, 06:50
Location: Jämtlands Län

Dance Mix - Åter i försäljning

Post by herrskogstrand »

RetepNoslack wrote:Jag hade gärna sett en fortsättning på "Fyllekalas-serien", också.
Låter som ett kanonförslag! finns ju många låtar och sketcher som inte finns med i "Fyllekalas-serien" främst från dom tre första kassetterna
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Dance Mix - Åter i försäljning

Post by overkill »

Uy; koll har de nog, däremot är de nog för lata för orka lägga ner energi på Eddie överhuvudtaget, troligen av den enkla anledningen att lönsamheten skulle bli tveksam/osäker/liten. Visst skulle det sälja en del, Errol 1975, outgivet eller vad de nu än släpper, men i deras ögon är Eddie Meduza småpotatis mer eller mindre. Sony är ett jätteföretag som helst gör big busniess och Eddie är, i detta sammanhanget, small busniess.
Det hindrar ju dock inte oss från att fortsätta tjata/hoppas att de öppnar skattkistan framöver Image

En fortsättning på Fyllekalas serien tycker jag låter rätt fantaislöst. Jag hade mycket hellre sett att alla kassetterna återutgavs var och en för sig, fast då riktigt gjort med bra ljud och inga halvmesyrer.

De 3 första kassetterna i all ära, men vissas besatthet av dessa här på forumet är inte friskt.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Dance Mix - Åter i försäljning

Post by retepnoslack »

Ja, nu blev det ju ingen återutgivning utav kassettmaterialet på skiva (Inte ännu i alla fall), så jag tänkte, att "Fyllekalas-serien" kunde vara någon slags tröstpris. Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Dance Mix - Åter i försäljning

Post by overkill »

Jo, så kunde man ju se det iof. Ser då gärna att de bara tar med tidigare inte släppta kassett-låtar (det finns ju en hel del) samt gärna outgivet då förstås.
och då menar jag inte bara tidigare släppta kassett-låtar på just Fyllekalasen, utan även på samlingarna som mariann gett ut. Även där finns ju en del kassettmaterial.

Men i dagsläget finns ju inte ens de redan tidigare utgivna skivorna i serien tillgängliga, förutom de senaste 4 och nån strövolym. Även Väg 13 är väl för tillfället utgången. Man kan ju undra varför det tar sån tid att få svar & tillstånd från de anhöriga.
Post Reply