Blues For Money

Diskutera Eddies sketcher här, eller skriv en egen
Post Reply
rockabillyhoodlums
Periodare
Posts: 289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Blues For Money

Post by rockabillyhoodlums »

I vilket mellansnack eller skecth nämner Eddie detta med lite märklig klang
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Blues For Money

Post by Långis »

Det är på Dårarnas Julafton, i "Blues i juletid"
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Blues For Money

Post by retepnoslack »

Nja, det är väl Börje Lundin, som säger det i "Börje Lundins kräftkalas" ifrån 1988.

"Nu sá så ä Sven o Ljongbacken i stan å handlar litte gräjer. Dä ä kräfkalas, dä sá en ju ha litte gräjer te. Under ti´n får la ja' spela enna bete. Vi har skreve ôpp dôm här på ett papper (prassel). Ja' vetti fan, va står dä? Ja' sum knappt kan läsa.

Första låten dä sá va', men den härninga gruppen: "Blues for money" å den sá heta: Just havin' fun. Så sá dä va' pôjka'. Då tar vi den mens vi väntar på Ljongbacken å Sven."
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Blues For Money

Post by uy »

Ni har rätt båda två. Och jag tror Blues for money är med på ett litet hörn på Radio Ronka 1 också.
Skitarna ska va' lika långa i år
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Blues For Money

Post by Evert Meduza »

uy wrote:Ni har rätt båda två. Och jag tror Blues for money är med på ett litet hörn på Radio Ronka 1 också.
Och lirar "Downtown blues" om jag inte minns helt fel Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Blues For Money

Post by Långis »

Håller på med en liten artikel till Wikin. Fick jag namnen rätt?

En fiktiv bluesgrupp som enligt Eddie hade sin storhetstid i slutet på 70-talet i Chicago med omnejd.

Medlemmar i bandet var:
Sång: Arthur Mc Johnson, gick ofta omkring halvnaken på scenen. Åt alltid ärtsoppa, men kunde på grund av matsmältningsproblem inte smälta ärtorna.
Bas: Roy van Dyke Johnson
Batterist: Dicky Lie alias Lui Armstrong. Spelade trumpet istället för trummor.
Gittarist: Ste Wraker alias Lui Armstrong. Spelade trumpet istället för trummor. Var bagare till vardags.
Saxofinist: Bob Lewis, alias Lui Armstrong. Spelade trumpet istället för trummor
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Blues For Money

Post by uy »

Nu var det länge sedan jag hörde på den sketchen, men borde det inte vara Louis Armstrong? För visst är det jazzmusikern han syftar på? http://sv.wikipedia.org/wiki/Louis_Armstrong
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Blues For Money

Post by Långis »

uy wrote:Nu var det länge sedan jag hörde på den sketchen, men borde det inte vara Louis Armstrong? För visst är det jazzmusikern han syftar på? http://sv.wikipedia.org/wiki/Louis_Armstrong
ah, såklart
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Blues For Money

Post by Evert Meduza »

Långpanna wrote:Håller på med en liten artikel till Wikin. Fick jag namnen rätt?

En fiktiv bluesgrupp som enligt Eddie hade sin storhetstid i slutet på 70-talet i Chicago med omnejd.

Medlemmar i bandet var:
Sång: Arthur Mc Johnson, gick ofta omkring halvnaken på scenen. Åt alltid ärtsoppa, men kunde på grund av matsmältningsproblem inte smälta ärtorna.
Bas: Roy van Dyke Johnson
Batterist: Dicky Lie alias Lui Armstrong. Spelade trumpet istället för trummor.
Gittarist: Ste Wraker alias Lui Armstrong. Spelade trumpet istället för trummor. Var bagare till vardags.
Saxofinist: Bob Lewis, alias Lui Armstrong. Spelade trumpet istället för trummor
Här får du fuskhjälp herr Långpanna:

http://www.youtube.com/watch?v=HG2FPWtiTb4 - Blues i juletid 1

http://www.youtube.com/watch?v=rdtEmgVS ... er&list=UL - Blues i juletid 2
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Post Reply