Historier, Skrönor & Anekdoter om och med Eddie

Allmän diskussion om Eddie Meduza
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Historier, Skrönor & Anekdoter om och med Eddie

Post by overkill »

Nån annan som har nått intressant berätta? Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Historier, Skrönor & Anekdoter om och med Eddie

Post by overkill »

Ingen? Image
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Historier, Skrönor & Anekdoter om och med Eddie

Post by hakan »

Overkill: Det finns i en tråd som Leila har skrivit. Gå in och kolla på hennes inlägg så lär du hitta det (om gayklubben).

Jag pratade med Smällphete Sigge som berättade följande historia om Errol:

Det var Errol och Jan-Åke som var fulla och hade druckit upp allt brännvin och det var helg så bolaget var stängt. Då kom de på den geniala idén att knacka på hos grannen och fråga om det fanns något drickbart där. Givetvis var detta tvunget att ske med viss finess, och det gick till så att Jan-Åke knackade på hos grannen och Errol stod bredvid. Sedan säger Jan-Åke till grannen att "min kompis här är sjuk.. han måste ha hjälp.", grannen undrar vad det är med honom och Jan-Åke svarar: "Han är manodepressiv förstår du, han måste ha alkohol, annars blir han helt skogstokig och börjar slå sönder saker och misshandlar folk och allt möjligt. Finns det en chans att du har något hemma som jag kan få köpa till honom så han lugnar ner sig?", grannen grävde fram en flaska ur barskåpet och den fick de köpa för nån hundring, sen gick de hem och söp upp den. Image Hahaha
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Historier, Skrönor & Anekdoter om och med Eddie

Post by overkill »

Hakan: Jo jag vet att Leila har skrivit det nånstans, men är inte 100 på var det var, tror/gissar att det kanske var i Bunkern. Men jag har läst det nån gång. Image

Haha, klockren historia från Jan-Åke. Låter som Eddie & Sigge i ett nötskal Image
Kan tänka mig att Sigge säkert har fler historier på lager.

En grej jag tyckte var jävligt rolig, var en gång (en av många Image) när Eddie och Jan-Åke fånade sig i trädgården eller nånstans runtom Eddies gård, har för mig de drog ner byxorna titt som tätt och fånade sig i allmänhet. Då fick en bonde syn på dem, som jobbade på en åker i närheten och han gick till dem och frågade undrande om de ville ha hjälp med något och om de mådde bra. Men han fick bara svaret att allt var bra, bonden traskade iväg igen och fånerierna fortsatte. Haha, ordet byfånar fick helt plötsligt en delvis ny innebörd Image

Minns dock inte riktigt var jag hörde detta, men tror det är i extra-materialet på dokumentär-filmen som han berättar detta, tror jag.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Historier, Skrönor & Anekdoter om och med Eddie

Post by retepnoslack »

He, he! Vad vansinnigt! Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Historier, Skrönor & Anekdoter om och med Eddie

Post by overkill »

En arbetskamrat berättade för mig att han träffat på Eddie i Trollhättan för ett antal år sedan, utanför en hälsokost butik.
Min arbetskamrat hejade på Eddie och frågade vad han gjorde där, men eddie hyshade ner honom och sa till honom att prata
lägre då han inte ville bli igenkänd. Som jag fattade det var eddie inne i en av sina nyktra perioder då, varför han var i Trollhättan vet jag inte (kanske i samband med nån spelning). Detta ska ha varit på senare halvan av 90-talet nån gång, runt 97-98.

Han jag känner berättade detta för mig förra året och jag glömde sen av det, så jag kan ha missat nån detalj.
Men även han som berättade det hade lite halvluddiga minnen.

Vill för övrigt minnas att eddie var intresserad av naturläkemedel, hälsokost och liknande och försökte sig även på att
göra nått själv också (för eget bruk). Minns inte på rak arm var jag hört det bara.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Re: Historier, Skrönor & Anekdoter om och med Eddie

Post by uy »

overkill wrote: Vill för övrigt minnas att eddie var intresserad av naturläkemedel, hälsokost och liknande och försökte sig även på att
göra nått själv också (för eget bruk). Minns inte på rak arm var jag hört det bara.
Det nämns bland annat i inlägget till Live(s) att han var hälsosam, och i Sjökvistens radiodokumentär berättar hans granne att han kokade ihop egna hälsodrycker på maskrosor och dylikt :)
Skitarna ska va' lika långa i år
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Historier, Skrönor & Anekdoter om och med Eddie

Post by overkill »

Så var det nog ja. När jag tänker efter så tror jag Sture Svenssons fru, My, nämner detta i Bodil Furus dokumentärfilm.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Re: Historier, Skrönor & Anekdoter om och med Eddie

Post by Långis »

overkill wrote:Så var det nog ja. När jag tänker efter så tror jag Sture Svenssons fru, My, nämner detta i Bodil Furus dokumentärfilm.
Ja, där nämndes det att han brukade koka ihop soppor av örter han plockat.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Historier, Skrönor & Anekdoter om och med Eddie

Post by overkill »

Bl.a av maskrosor också (?) om jag minns rätt. Hon sa också att det luktade illa, undra hur det smakade ;)
Post Reply